Kinderen

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

Kinderen

#1 , 14 apr 2019 10:22

Geachte,

Ik ben papa van een dochter van 8 jaar waar ik enorm van hou.

We hebben een echte dochter en vader band niets kan stuk tussen ons.

Haar mama en ik zijn uit elkaar en hebben via de rechtbank een omgangsrecht kunnen regelen met vakanties en andere.

Ik heb mijn dochter om de 14 dagen van vrijdag na school tot zondag 18h.

Iedere zondag is het hetzelfde liedje, ze voelt zich rot ..ellendig en triestig, ze huilt heel vaak.

Ze zegt tegen mij "papa wil hier blijven bij jou omdat het bij mama altijd saai is we doen nooit iets en zit altijd thuis niets te doen "

Iedere keer als mijn dochter terug bij haar mama ga wordt ze uitgevraagd tot aan het bot.

Wat doe hij met wie, wanneer al die zaken, mij dochter is dat beu want bij mij doen we alles en ik doe er ook alles aan om haar gelukkig te maken niet dat ik haar omkoop ofzo.....

Mijn dochter is 8 jaar, mag ze bij mij komen wonen ja of nee?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 apr 2019 10:50

Uw dochter kan niet kiezen waar ze woont... je kan via de rechtbank gaan, maar dat veranderen ze niet zomaar omdat jullie dochter dat wilt. Ik spreek uit ervaring.

Je kan er helaas niets tegen doen, tegen dat uitvragen en dergelijke...

Als je ze meer wilt zien en de mama wilt dat niet... moet je via de familierechtbank.

eylis
Berichten: 8836

#3 , 14 apr 2019 12:57

U kan een gelijke verblijfsregeling vragen via de familierechtbank. In de actuele rechtspraak moet een rechter dat toekennen als 1 van de ouders daarom vraagt. Als hij /zij het niet toekent moet de rechter dat met grondige argumenten onderbouwen. Een (klassiek) vonnis zoals: "er wordt geen gelijke verblijfsregeling toegestaan in het belang van het kind" is géén onderbouwde argumentering. U heeft dus alle kans om wel een gelijk verblijf toegestaan te worden. Wel een advocaat onder de arm nemen. De familierechter kan ook vragen dat hij naar je dochter kan luisteren. Het is niet verplicht onder de 12 jaar. Maar het kan wel. Daar kan de rechter onder meer beluisteren of jullie dochter door één van de ouders onder druk wordt gezet.

Reclame

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 apr 2019 19:36

Bedank voor de reactie maar ik woon in het Brusselse en de mama in Gent hoe moet ik dat dan regelen voor haar school? Als ze 1 week bij mij en 1 week bij de mama.

sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 apr 2019 21:16

Dan is dat eigenlijk bijna onmogelijk... tenzij je verhuist...

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 21 apr 2019 15:14

Natuurlijk vind de dochter het bij u beter want u moet niets doen om haar uit bed te krijgen eten op tijd naar school huiswerk laten doen enz.

Onze kleinkinderen vinden het ook bij ons fantastisch want altijd spelen naar een film kijken of gaan naar onze buiten naar de zoo gaan zwemmen of fietsen wat later opblijven frietjes eten of datgene wat ze vragen enz enz.

Opgelet ik wil u geen trauma bezorgen - tijd dat u eens met mama praat desnoods met bemiddelaar want mama moet dochter ook niet uitvragen over wat ze met u gedaan heeft.
Vraag aan moeder ook of er weekendwerk kan gedaan worden boek lezen - huiswerk maken opstel enz

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 19 jun 2019 16:19

Bijkomend antwoord.
Gezien mijn kind ondertussen gehuwd is en korte huwelijksreis heeft gemaakt mocht pappie op kleindochter letten.
Was ineens veel minder populair :wink: want nu ook op tijd in bed - lessen en huiswerk gemaakt - na eten geen TV meer ..op tijd uit bed en bord opruimen (was bij hen thuis en dus regels van huis). :lol:
Ondertussen al wel dik aan tussen ons hoor. :lol: :lol:

Terug naar “Echtscheiding”