Vonnis verkeerd (privacy)

dirksmeet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vonnis verkeerd (privacy)

#1 , 09 apr 2019 21:01

De buurman heeft vandaag een vonnis ontvangen waarin de beslissing staat in verband met de aangevraagde echtscheiding. Het voorblad bevat zijn gegevens zoals naam en adres maar de andere bladzijde waarin de uitspraak staat gaat over andere personen. Namen en adres zijn anders. Zijn vrouw heeft ook een vonnis ontvangen maar deze bevat wel de correcte gegevens en daarin staat ook dat de aanvraag voor de echtscheiding ontvankelijk is verklaard waardoor de echtscheiding een feit is. De datum van de uitspraak is hetzelfde maar repertoriumnummer en rolnummer zijn anders.

Maar dit betekend wel dat mijn buurman wel nog geen correcte uitspraak heeft ontvangen en waarschijnlijk heeft de persoon die in de brief vermeld staat de uitspraak van mijn buurman ontvangen of nog iemand anders. Wat hij nu doen? Wat in verband met de privacy van mijn buurman en dat van de personen die vermeld staan in het vonnis dat hij heeft ontvangen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
alicem
Berichten: 176
Locatie: gent

#2 , 30 apr 2019 16:15

Tja, fouten gebeuren. Gezien de artisanale manier van werken, verwondert mij dat het niet vaker voorkomt.
Als je wil kan je daar een spel van maken en een procedurefout inroepen om de zaak terug te laten voorkomen om dezelfde uitsptraak te krijgen.
Of je kan gewoon even langs de rechtbank gaan of bellen en een correctie vragen.
Sven

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 30 apr 2019 22:13

Best naar griffie - indien advocaat laat die dat maar doen - ik gekend met de geplogenheden ( en kent meestal griffiepersoneel).

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”