verblijfsregeling

robin94
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verblijfsregeling

#1 , 08 apr 2019 16:15

Mijn vriendin en ik zijn sinds 12/3/2019 niet meer samen wonend en hebben ook geen relatie meer met elkaar.
Maar sindsdien heb ik ook alleen maar sporadisch mijn kinderen gezien .En sinds 5/4/2019 deed ze mij de melding dat vanaf nu alles maar via een advokaat geregeld moet worden,zodoende dat ik mijn kinderen sinds 5/4/2019 niet meer te zien krijg.Kan zij dit zomaar beslissen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 apr 2019 18:47

Ja, als er geen omgangsregeling is vastgelegd kan zij de kinderen bij haar houden.
Contacteer snel een advocaat en werk een regeling uit!

eylis
Berichten: 8837

#3 , 08 apr 2019 19:30

Als er geen verblijfsregeling is bepaald, hebben beide ouders EVENVEEL recht op omgang met hun kinderen. Dus als de ene ouder totaal geen omgang toestaat met uw kinderen, legt u klacht neer bij de politie voor het verhinderen van uw ouderlijke plichten/rechten. Meldt hierbij dat er evenwel ,nog geen officiele verblijfsregeling is vastgelegd, maar dat u in tussentijd geen omgang mag hebben met uw kinderen. U vat dan best een zaak in kortgeding aan voor dringende maatregelen bij de rechtbank van eerste aanleg. Die rechter spreekt dan voorlopig een vonnis uit mbt een verblijfs/omgangsregeling dat gerespecteerd moet worden in afwachting van een beslissing van de familierechtbank. De moeder moet deze voorlopige maatregelen dan respecteren.

Reclame

Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#4 , 10 apr 2019 15:54

Als er geen verblijfsregeling is bepaald, hebben beide ouders EVENVEEL recht op omgang met hun kinderen. Dus als de ene ouder totaal geen omgang toestaat met uw kinderen, legt u klacht neer bij de politie voor het verhinderen van uw ouderlijke plichten/rechten.
De politie kan geen proces-verbaal opstellen voor weigering recht op persoonlijk contact zonder een vonnis of schriftelijke overeenkomst. Dit zijn richtlijnen van de familierechtbank.

Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 apr 2019 17:02

Dat is nu toch bullshit (sorry voor mijn taal gebruik): je kan ALTIJD klacht indienen tegen iemand.
Plus het zal sowieso niet in het voordeel spelen van uw vriendin bij een familierechtbank als er weigering geweest is van een omgangsrecht met uw eigen kinderen. Tenzij u iets achter zou houden, heeft u - zoals eylis aanhaalt - evenveel recht op omgang met uw kinderen.
En het is niet omdat de politie de klacht niet WIL noteren dat u ze niet KAN noteren. U gaat desnoods van politiekantoor tot politiekantoor tot uw klacht wordt genoteerd.

sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 apr 2019 19:45

Je kan klacht neerleggen, ze zullen er niets meedoen. Opende rechtbank zal gezegd worden dat vanaf heden het vonnis moet gerespecteerd worden...
zo snel mogelijk actie ondernemen en een regeling uitwerken.

Succes!

Terug naar “Echtscheiding”