Onbetaalde factuur

Sylziza
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Onbetaalde factuur

#1 , 05 apr 2019 18:27

Ik ben weg van mijn ex van 2017. Hij had alles op zijn naam gezet behalve watergroep. Nu krijg ik een factuur van de watergroep van maar liefst boven de 2000euro dat begint in juni 2018. Ik stond daar al lang niet meer gedomicilieerd en hij had mij de toegang verboden naar het appartement. Kan hij mij laten opdraaien voor deze factuur?
Hopelijk hebben jullie een antw voor mij
Ik ben ten einde raad

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 05 apr 2019 18:37

Als het contract op uw naam staat, moet u betalen aan de watergroep. Achteraf moet u het dan terugvorderen bij uw ex.

bambipower
Berichten: 1034

#3 , 05 apr 2019 18:49

Zorg ook dat er juiste meterstanden zijn doorgegeven. Als ze niks krijgen van meterstand, nemen ze een ruime schatting, en ligt de factuur meestal hoger

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 apr 2019 19:14

Zorg ervoor dat het abonnement niet langer op uw naam blijft, zoniet krijg je volgend jaar opnieuw een rekening ...

Sylziza
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 apr 2019 08:40

Ik had het app reeds opgezegd en stond ergens anders gedomicilieerd

LeenW
Berichten: 12826

#6 , 06 apr 2019 09:40

Ik had het app reeds opgezegd en stond ergens anders gedomicilieerd
U moet het contract met de watermaatschappij opzeggen, met uw huurcontract hebben zij niets te maken.

Sylziza
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#7 , 06 apr 2019 10:10

Ik had reeds telefonisch contact gehad met de watergroep maar doordat ik geen toegang had op het app ex weigerde die en ik kon geen meterstand doorgeven ging dit niet

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 06 apr 2019 10:26

Vraag dan aan de watermaatschappij de datum en de stand van de laatste meteropname ,en bereken dan prodata de mogelijke stand op datum van uw vertrek . Stuur hun die aangetekend op. Uw ex zal dan wel verplicht worden een nieuw contract te ondertekenen .

Sylziza
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#9 , 07 apr 2019 07:45

Mijn ex is intussen buiten gezet wegens niet betalen huishuur kan aantonen dak daar weg ben van april 2017 dat hij die factuur blijven betalen is tot juni 2018 en dan ni meer reeds advocaat gebeld wij gaan sowieso t geld trg vorderen

Terug naar “Echtscheiding”