week-week

456
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

week-week

#1 , 04 apr 2019 14:54

Hallo,

ik heb een dochter van 6 jaar. de papa en ik zijn sinds juni 2015 uit elkaar.
en het is een hele vechtscheiding geweest. allereerst, zolang we samen waren heeft hij nooit naar haar omgekeken, noch met haar gespeeld of noch haar verzorgd. dit heb ik steeds met alle liefde en plezier gedaan en nog krijgt ze mijn volle aandacht.
uiteindelijk was de situatie niet langer houdbaar en ben ik (met politie) vertrokken met de dochter.
onmiddellijk heb ik een advocaat geraadpleegd en de procedure in gang gezet om een verblijfsregeling te bekomen... eerste tijdelijke regeling was 10 dagen bij mij en 4 dagen bij hem (wat eigenlijk voor iedereen prima was) na x aantal tijd terug naar de rechter voor verdere bespreking en wilde hij week-week. ikzelf ben geboren in stad A en was hem gevolgd naar stad B (een 15 minuutjes rijden). nu deed de rechter ook moeilijk over het feit dat ik terug was gaan wonen naar stad A. zo goed als zeker ben ik verplicht geweest om overeen te komen met de papa en de week-week toe te staan (in april 2016). alimentatie zou ik niet willen, moest het ooit veranderen, als mijn dochter maar gelukkig is.
ondertussen hebben we beide een nieuw en heeft hij een vrouw die meer dan 20 jaar ouder is (waar ik uiteindelijk blij voor ben dat zij er nog een beetje is voor mijn dochter). papa is wat hervallen in zijn bekende gewoontes (slapen en bank hangen).

liefst van al zou de dochter langer bij ons willen blijven en korter bij papa. wekelijks opnieuw gesmeek, tranen, verdriet,.... dat doet een moederhart doodbloeden.

ik probeer telkens goed te communiceren (of dochter zelf eens te laten bellen als daar nood aan is), krijg zelden iets terug of maar 1 woord (= alles oké). papa vindt zoiets telkens grappig, wanneer ik en zij met tranen voor de deur staan. zelf durft ze het ook niet tegen hem zeggen omdat ze denkt dat hij heel boos wordt omdat ze liever wat langer bij mij zou zijn.

is er iets wat ik kan doen zodat ze toch gelukkig kan worden en eventueel de situatie zou kunnen aanpassen?
om me niet verkeerd te begrijpen: ze moet natuurlijk haar vader blijven zien, maar wekelijks dat verdriet bij haar, dat is toch ook niet in het belang van het kind? (op ouder contact had juf ook al gemeld dat ze liever bij ons is dan bij papa...)

bedankt voor eventuele tips...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 apr 2019 20:24

Misschien een maatschappelijk onderzoek vragen? Zodat ze de situatie eens kunnen bekijken en ook de school enz spreken...

Maar ik vrees er voor. Zelf zo een situatie. Dochter wilt niet naar vader, maar er wordt niet geluisterd naar haar.
Ook hier een enorm verdriet telkens...

Ik ga wel met haar naar een kinderpsycholoog en daar heeft ze wel baat bij... misschien dat eens overwegen?

Sterkte!

456
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 apr 2019 07:21

Sterretje2,

hoe oud is jouw dochter? is het ook gegaan via rechtbank of een onderling akkoord?
heb je een idee hoe je zelf een maatschappelijk onderzoek zou kunnen krijgen? (tijdens de rechtbankperiode is deze afgewezen).

ik wilde ook naar een kinderpsycholoog gaan maar daar is toestemming nodig van beide ouders dacht ik? ik denk niet dat in mijn geval de papa toestemming geeft.

hoe heb je dit dan gedaan?

bedankt!

Reclame

sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 apr 2019 10:35

Via de rechtbank... blijven vragen naar zo een maatschappelijk onderzoek. Ik vind het zelfs raar dat afgewezen werd...

Wij zijn nog steeds bezig via de rechtbank.

Ik ga in mijn tijd met haar naar een kinderpsycholoog. Papa wilt ook niet gaan met dochter, maar ik betaal dus alles zelf.
Ik heb wel alle info doorgegeven aan de papa... komt geen reactie op.
Dus ik zou wel eens naar een psycholoog gaan...

Groetjes

Terug naar “Echtscheiding”