Ineens onderhoudsgeld betalen

Diego
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ineens onderhoudsgeld betalen

#1 , 02 apr 2019 15:40

Hallo iedereen
Een jaar of 14 terug heb ik samen met expartner een dochter samen gekregen
We gingen redelijk snel na de geboorte uit elkaar omdat mevr met andere mannen bezig was
Nu mocht ik mijn dochter niet zien van haar en nam toen een advocaat en dit is toen voorgekomen op het vredegerecht.
Het kind mocht mijn achternaam niet krijgen en kreeg haar naam. Enkel ik stond vermeld In de geboorteakte.
Ik heb al die jaren niets van mevr gehoord of de dochter
Wij hebben totaal niets met elkaar te maken want ze kent me niet
Nu kreeg ik 15 jaar later deze week dus een brief van haar advocaat dat mevr onderhoudsgeld gaat vragen omdat de dochter toch al ouder word en meer kost
Kan dit zomaar???
Wij hebben ondertussen ons eigen leven opgebouwd, en ik vrees dat een band op bouwen nu niet meer mogenlijk is.
Graag jullie mening

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 apr 2019 19:29

U bent de vader. De moeder kan dus onderhoudsgeld vorderen voor het kind dat bij haar verblijft. Dat zij dit gedurende 15 jaar niet gedaan heeft, doet hieraan niets af. Dat u gedurende 15 jaar niet naar het kind hebt omgekeken doet hieraan niets af.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”