Schoolkeuze 5-jarige dochter

CarolineH
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Schoolkeuze 5-jarige dochter

#1 , 01 apr 2019 12:18

Mijn ex-vriend besliste 2 jaar geleden om zijn leven verder te zetten met een nieuwe partner met 2 puberdochters. Wij woonden destijds in Moerbeke, zijn nieuwe partner om 5 km daarvan in Stekene. Hij besloot bij haar in te trekken, ik besloot om opnieuw naar mijn 'roots' te gaan dichtbij familie en vrienden in Kruibeke.
Destijds beslisten wij samen om onze dochter van bijna 6, in Kruibeke school te laten lopen (start 2de kleuterklas) ook domicilie staat bij mij, en ze is ook fiscaal ten laste voor mij.
Nu de schoolkeuze moet gemaakt worden voor het eerste leerjaar, blijkt de afstand Stekene - Kruibeke opeens een probleem voor hen. En wil hij een school in het midden. Belangrijk om weten is dat hij een enorm drukke job heeft, en het eigenlijk de plusmama is die elke dag opdraait voor onze dochter.
Ikzelf heb ook een nieuwe relatie, maar omdat mijn vriend onregelmatige uren heeft, kan ik op hem niet rekenen om haar te brengen of op te halen. In mijn geval, kan ik steeds beroep doen op een grote groep familie en vrienden die bijspringen wanneer het nodig is.

Ik heb al eens voorgesteld om de 50/50 regeling aan te passen, vooral voor schooldagen dan, zodat zij minder heen en weer moeten rijden, maar dat blijkt geen oplossing.
Ondertussen zijn we april, en ook onze dochter begint te leiden onder de onzekere schoolkeuze.
Ik heb nu voorgesteld een bemiddelaar onder de arm te nemen, want telkens we de discussie starten, belanden we in een discussie.

Ik vermoed toch dat àls dit voor een rechter moet komen, deze toch zal verkiezen de huidige situatie aan te houden, omdat in de week bij papa er eigenlijk een "vreemde" (= niet bloedverwant) voor haar zorgt? Of ben ik hierin verkeerd?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding