Omgangsrecht

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

Omgangsrecht

#1 , 31 mar 2019 20:53

Beste mensen,

Mijn ex partner en ik zijn uit elkaar en hebben een dochter van 8.

De zijn 4 maal naar de familierechtbank geweest ivm alimentatie, vakantie en andere zaken voor ons kind.

Nu is het vonnis uitgesproken meer in mijn voordeel ( papa dus ), tijdens schoolperiodes van 15h30 na school tot zondag 18h00 en tijdens vakantieperiodes van 18h tot 18h.

Ik respecteer 100% mijn juridische verplichtingen, maar ben vandaag mijn dochter gaan weerbrengen maar de mama was niet aanwezig om 18h, ze woont in een sociale woning, haar moeder was daar maar heb daar totaal geen zaken mee en we eten zeker niet uit het zelfde bord, ze heeft daar geen domicilie en wil ook niet dat de daarmee bemoeid wordt.

Mijn vraag is moet de mama aanwezig zijn als ik mijn dochter weerbreng, of mag ik ze zomaar afgeven en dit zonder op voorhand verwittigd te zijn, aan mensen waarmee ik niets te maken heb en die er zelf niet wonen.

Ik ben nogal een verdedigende papa die het beste wil voor zijn dochter en zeker geen problemen en conficten wil veroorzaken, maar laten de de kerk in het midden laten en respecteer u juridische verplichtingen, er al niet zijn voor je eigen dochter.....

Erg erg.

Ik hoop op oprechte en eerlijke reacties

Groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 31 mar 2019 23:12

Als dat in huis moeder is kan u daar weinig van zeggen want het is haar huis. En vanaf uur X bij afgifte is het ook haar verantwoordelijkheid.

Beter zou zijn dat ze u verwittigde dat ouders kind thuis zouden opvangen.
Dat u kind naar ander adres moet brengen is dan weer iets anders.

Nu hangt van overeenkomen af - ik doe regelmatig onze plus kleinkinderen naar hun vader of ga ze daar halen want dat is achter onze hoek ( enkele straten). Daar maakt niemand een probleem van.

Juridisch hebt u geen poot om op te staan. Het is haar dochter en haar huis en haar omgangstijd.

misterbxl
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 apr 2019 09:16

Ze heeft zelf gevraagd aan mij en rechtbank om ze ipv 19h dan om 18h tr brengen en dit om de Klein nog wat eten te geven en wassen maar als ze zelf niet thuis is het mijn probleem niet.

Dit zijn geen afspraken en geef mijn dochter niet zomaar af aan eender wie.

Reclame

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 apr 2019 10:54

Beste,

Om het cru te stellen heeft u geen zaken met wie het toezicht bewaard in de tijd met mama. Natuurlijk is enige communicatie hieromtrent wel aangewezen.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 06 apr 2019 22:36

Zeker als het in het huis van de mama is is het niet uw zaak.
Verder weet u dat die mensen de grootouders zijn.

eylis
Berichten: 8842

#6 , 07 apr 2019 09:48

In de marge van deze case daarom een goede tip voor wie een omgangsregeling moet uitwerken voor zijn kinderen bij echtscheiding: het is steeds beter dat de "ontvangende" ouder zijn/haar kind gaat afhalen bij de ouder waar de omgangstijd is afgelopen. Dat maakt vanzelf dat er een heleboel misverstanden en problemen kunnen vermeden worden.

Terug naar “Echtscheiding”