Alimentatie zonder contact

Davy S
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Alimentatie zonder contact

#1 , 28 mar 2019 18:30

Ik heb 3 kinderen bij 2 verschillende vrouwen.

Voor 1 kind van nu 15j betaal ik 230€ per maand. Het kind heb 1 keer gezien 2j geleden, doch nooit gesproken. Volgens de moeder wil hij geen contact. Zij heeft een eigen zaak en is getrouwd met een rijke manager. Dit kind is niet erkend door mij.

Voor 2 kinderen samen van 10 en 11j betaal ik 290€. Tot begin dit jaar kwamen ze 1 weekend om de 2 weken naar mij. Na valse beschuldigingen van de moeder aan het adres van mijn vader heeft zij heel de familie stukgemaakt en wens ik met die vrouw niets meer te maken hebben. Dit heeft natuurlijk ook gevolgen voor de kids die nu niet meer komen. Zij is een psychopaat en heeft een relatie met alweer een dokter.

Ik kan dit niet meer betalen en sinds maart betaal ik niet meer, want ik zit thuis met een ziekte uitkering van begin 2019.

Kan een herziening samen bekeken worden?
Zijn dit normale bedragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 mar 2019 20:27

Waarom betaalt u alimentatie voor een kind waar u niet (juridisch) de vader van bent? Zonder vaderschap is er geen onderhoudsplicht voor het kind, tenzij conventioneel overeengekomen. Is daar een overeenkomst over?
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Davy S
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mar 2019 20:41

Er zijn juridische overeenkomsten.
Er waren in beide gevallen andere mondelinge afspraken gemaakt. Door misbruik van vertrouwen is het nu enkel "wat op papier staat". Een woord is in deze tijd niks meer waard..

Reclame

Davy S
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mar 2019 16:28

Volgende week maandag heb ik een afspraak bij een advocaat.
Jammer dat het welzijn van kinderen niet steeds ontegensprekelijk op de eerste plaats staat als het om kinderen gaat.
Het financiële is ook belangrijk maar eerder bijzaak volgens mij, doch de reden van heel veel zware gevolgen voor kids.
Bezind eer je begint zou ik zeggen, want voor je het weet is het te laat. Enkel en alleen de kids zijn de dupe.

Davy S
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 apr 2019 17:05

"Laat best alles zoals het is" was het advies...
Heel het verhaal maakt in principe dus niks uit. Blijven betalen is de boodschap tot joost weet wanneer.
Zelf wanneer ik morgen geen werk meer heb zal ik nog moeten opletten want "ik zou meer kunnen verdienen". Enkel voor de 3m ziekte kom ik in aanmerking voor een aanvraag van vermindering alimentatie naar is het niet waard waarschijnlijk.

Terug naar “Echtscheiding”