Ex op weekend

gixxer03
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Ex op weekend

#1 , 27 mar 2019 16:12

Beste ,
Vorig weekend was mijn ex al 2u voor ik de kinderen ging ophalen al op weekend vertrokken .
Mag zij een kind van 11jaar en 15 jaar alleen thuis laten om op weekend te gaan ?
Voor mij had een berichtje volstaan om de kinderen vroeger op te halen .

Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 27 mar 2019 16:26

Iemand van 15 kan toch perfect twee uurtjes op iemand van 11 passen?

Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mar 2019 19:13

Ik zou hier voorlopig geen drama om maken, er is toch niets gebeurd... bespreek het gewoon, dat je liever hebt dat er volgende keer een belletje moet komen

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2019 19:27

Tot er iets gebeurd; dan kraait men anders. Doet men niet als men om kinderen geeft. Is geen verantwoordelijkheidsgevoel.

Joeri_J
Berichten: 650

#5 , 28 mar 2019 10:40

15 jaar en 11 jaar zijn ook geen 'kleine' kindjes.
Iemand van 15 jaar kan zoals hier al gezegd gerust verantwoordelijkheden opnemen (zie naar Chiro, Scouts, andere jeugdbewegingen)
De "zorg" voor iemand van 11 jaar voor een paar uur in een vertrouwde omgeving voor beide is heus geen drama!

Men kan het zeker aanhalen en bespreken, maar probeer het eerder aan te pakken in de zin van dat ze dan al sneller bij jou kunnen komen en je gerust dus die moeite wil doen als het niet uitkomt en niet te focussen op het "gevaar"

Tenzij er natuurlijk indicaties zijn dat er geen verantwoordelijkheid opgenomen kan worden, of er bepaalde andere externe factoren zijn die wij niet kunnen inschatten dmv uw uitleg.

gixxer03
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 mar 2019 16:25

Bedankt voor de reactie allen ,
Dit is jammer genoeg geen eenmalig gebeuren , het weekend er voor zat mijn zoon 3 dagen na elkaar tot 9 u aan een stuk alleen thuis , praten helpt niet , op mijn vraag om in de toekomst een.berichtje te sturen zodat ik de kinderen vroeger kan ophalen kreeg ikj te horen dat ik mij niet te moeien heb met wat zij doet , daar gaat het mij ook niet om .
Wat als er iets gebeurd met een van de kinderen ?
Wie is dan verantwoordelijk ?

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 28 mar 2019 16:29

Laat anders politie eens langsgaan omdat je vermoed dat kinderen alleen zitten....

Terug naar “Echtscheiding”