onderhoudsplicht meerderjarigen

brigitte 1964
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

onderhoudsplicht meerderjarigen

#1 , 27 mar 2019 12:30

Zoon zit op kot maar wil zijn uitslagen noch adres aan mij bekend maken..Hij wil geen contact met mij .Ben ik verplicht zijn huurgeld te betalen?
Dochter 25jaar inwonend bij vader (ook geen contact) vraagt me de helft van plastische ingreep te betalen.Ze staat bijj haar vader ingeschreven als persoon met handicap ( autisme )
Moet ik in beide gevallen nog bijdrage leveren aangezien ze me zelf laten weten hebben om geen contact meer te willen
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3794

#2 , 27 mar 2019 20:39

Tenzij er een vonnis iets anders zegt, zijn beide niet nodig, me dunkt.

Huurgeld voor een kot: niet noodzakelijke kost om een studie te kunnen doen.
Plastische ingreep: is dit iets dat noodzakelijk is om te kunnen leven? Daarnaast: 25 jaar is een leeftijd waarop je normaal al een diploma zou mogen hebben die toegang verschaft tot de arbeidsmarkt, dus bij je dochter zie ik een dubbele reden waarom je geen onderhoudsgeld zou moeten geven.

brigitte 1964
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 mar 2019 10:19

Allereerst dankjewel voor uw snelle reactie.
In het vonnis staat beschreven dat ik de helft van het kot moet betalen, maar mijn zoon blijft halsstarrig weigert het adres en reultaten van zijn examens door te geven.Omdat hij meerderjarig is en de privacywet wordt aangevoeld.Ik betaal echter niet voor een lege doos.
Wat mijn dochter betrefd ze kan niet op de arbeidsmarkt terecht maar geniet van een kleine uitkering onwille van haar lichte handicap
mvg

Reclame

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 28 mar 2019 12:23

Stuur vaan de zoon en zijn moeder /vader een aangetekende brief met de melding dat je tegen xx/xx stop met het betalen van alimentatie indien ze tegen dan geen attest overhandigen van de onderwijsinstelling waar hij studeert, samen met zijn resultaten van het laatste jaar..
Volgens mij moet je die ingreep bij uw dochter enkel maar betalen als het medisch noodzakelijk is, en dus niet om zuiver esthetische (bvb grotere cupmaat)

Terug naar “Echtscheiding”