18+

18+

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

18+

#1 , 24 mar 2019 22:25

Zoals ik al paar keren heb verteld is mijn kind meerderjarig.
Ex maakt er nu een probleem van dat het kind meer bij haar verblijft.
Dit is niet omdat ik dat wil, maar de vriendenkring en uitgaansleven ligt in haar buurt.
Wij hebben co-ouderschap.
Kan ze mij iets opleggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Eliass
Berichten: 128
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mar 2019 10:10

Neen - u kan ze niets opleggen. Als ze er een probleem is met de verbijfsregeling kan ze wel uw kind 'dwingen' naar u te komen, maar lijkt mij omgekeerde wereld. Rekening houdende met het feit dat het kind al geen kind meer is (18+), heeft die ook iets te zeggen me dunkt.

eylis
Berichten: 8837

#3 , 25 mar 2019 12:11

Eigenlijk komt het er op neer dat een meerderjarig kind zelf kan kiezen waar hij of zij wil verblijven. Daar tegenover staat wel dat de ouder in kwestie daarmee akkoord moet zijn. Dus als het kind graag méér bij ouder B wil verblijven, moet dat kind dat eerst vragen. Wil de ouder B dat niet, dan zal het meerderjarige kind daar zich naar moeten voegen; Maw: toch bij ouder A verblijven, tenzij ouder A de geste doet om aan ouder B voor te stellen dat extra verblijf te vergoeden (en dat ouder B daar dan wel akkoord mee gaat) In eerste instantie moet het meerderjarige kind dus vragen aan de betreffende ouder of het méér bij deze ouder kan verblijven.

Reclame

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 mar 2019 19:04

Eigenlijk komt het er op neer dat een meerderjarig kind zelf kan kiezen waar hij of zij wil verblijven. Daar tegenover staat wel dat de ouder in kwestie daarmee akkoord moet zijn. Dus als het kind graag méér bij ouder B wil verblijven, moet dat kind dat eerst vragen. Wil de ouder B dat niet, dan zal het meerderjarige kind daar zich naar moeten voegen; Maw: toch bij ouder A verblijven, tenzij ouder A de geste doet om aan ouder B voor te stellen dat extra verblijf te vergoeden (en dat ouder B daar dan wel akkoord mee gaat) In eerste instantie moet het meerderjarige kind dus vragen aan de betreffende ouder of het méér bij deze ouder kan verblijven.
Ze zegt dat ze dat graag doet ervoor maar dat er niks wordt afgesproken. Als kind mij sms stuurt om te vragen of hij daar mag blijven voor hobby of vrienden, heb ik daar absoluut geen problemen mee. Tenslotte is hij ook +18.

mamavan2schatten
Topic Starter
Berichten: 172
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 apr 2019 19:16

Eigenlijk komt het er op neer dat een meerderjarig kind zelf kan kiezen waar hij of zij wil verblijven. Daar tegenover staat wel dat de ouder in kwestie daarmee akkoord moet zijn. Dus als het kind graag méér bij ouder B wil verblijven, moet dat kind dat eerst vragen. Wil de ouder B dat niet, dan zal het meerderjarige kind daar zich naar moeten voegen; Maw: toch bij ouder A verblijven, tenzij ouder A de geste doet om aan ouder B voor te stellen dat extra verblijf te vergoeden (en dat ouder B daar dan wel akkoord mee gaat) In eerste instantie moet het meerderjarige kind dus vragen aan de betreffende ouder of het méér bij deze ouder kan verblijven.
Vergoeden? Moet dat?

Terug naar “Echtscheiding”