wie beslist waar het kind naar school gaat ?

yusufke1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

wie beslist waar het kind naar school gaat ?

#1 , 21 mar 2019 14:43

Beste , mijn zoon is gedomicilieerd bij mij in de echtelijke woning (die momenteel te koop staat) mijn echtgenote heeft de woning verlaten.
Hij gaat nu naar het middelbaar september 2019 , maar mijn echtgenote wil mijn kind naar een andere school sturen , de andere kant van Brussel/
ik ben momenteel werkloos en kan mij niet verplaatsen, ik heb ook geen eigen wagen. Mijn zoon kan nu heel eenvoudig naar school hier dichtbij met de fiets of zelf te voet. Hij kan eenvoudig aansluiten naar het 1 ste middelbaar op zijn huidige school.

Vervolgens mijn echtgenote, heb ik niet het recht om hier iets tegen te hebben, zij beslist omdat de school beter is volgens haar, volgens mij heeft het te maken dat zij bij haar vriend gaat intrekken en die woonachtig is nabij de nieuwe school.


Zij ontvangt ook het kindergeld. Doch hebben wij gekozen voor co ouderschap en vraagt zij geld voor de kosten van mijn zoon.

Wat staat mij te doen ? Wij zijn gisteren naar de notaris geweest om de akte te tekenen. De woning is 60 % eigendom van haar en 40 % eigendom van mij,

moet ik haar huur betalen ? Zij heeft de woning 6 maanden geleden verlaten, maar heeft nu pas in februari 2019 haar adres gewijzigd....


Wij scheiden met onderlinge toestemming en zijn woonachtig in Brussel Vilvoorde. (Nederlandstalige regio).

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Roosje987
Berichten: 45
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mar 2019 21:13

jullie hebben samen het gezag over jullie zoon en beslissen dus samen waar hij naar school gaat.
haar opmerking is nergens op gebaseerd.
komen jullie er niet uit dan zal de rechter tussen komen.

Franciscus
Berichten: 38590

#3 , 21 mar 2019 22:25

Beide ouders beslissen samen over de school.
Verwittig en beide scholen en beide gemeenten dat kind niet zonder uw toestemming mag uitgeschreven worden of ingeschreven.
Gemeenten ter plaatse gaan met vonnis en kopie vonnis - kopie is voor hun dossier - kunnen in het Rijksregister een aantekening maken.
Voor de scholen doet u hetzelfde best ter plaatse gaan en dan een AS aan directie /inrichtende macht met kopie vonnis.Vermeld of voeg bij volgende omzendbrieven
https://data-onderwijs.vlaanderen.be/ed ... ocid=13584

https://data-onderwijs.vlaanderen.be/ed ... ocid=13824

Wat huis betreft ex kan u inderdaad huur laten betalen maar moet wel 60% van de lasten als eigenaar betalen.
En tot afschrijving ook 60% van alle onderhoud en nutsvoorzieningskosten gezien ze er officieel woonde.

Indien niet akkoord zal het bemiddelaar - bemiddelingskamer en uiteindelijk jeugdrechtbank of worden.
Als u werkloos bent kan u via rechtbank ook bekomen dat u minder alimentatie voor kind moet betalen mocht ex hier voor vragen maar hangt af waar zoon zijn meeste tijd verblijft bij u dan zal zij moeten betalen.

In het kort wat antwoorden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”