Dochter wilt niet naar vader

daniellevv
Topic Starter
Berichten: 5

Dochter wilt niet naar vader

#1 , 19 mar 2019 13:37

Mijn dochter van 12 jaar wilt niet naar haar vader terug.
Al enige tijd is de situatie bij de vader thuis geen pretje voor mijn dochters en gaan ze al lang met tegenzin naar daar. Nu is afgelopen weeken de boel daar geëscaleerd en mijn oudste dochter(16) die is via jeugdzorg bij mij geplaatst omdat het psychisch niet goed ging met haar door de toestand bij haar vader. Maar mijn jongste dochter zou komende week er nog naar terug moeten, terwijl die absoluut niet er naar toe wilt, ook het gedrag van vader en stiefmoeder is ontoelaatbaar naar mijn jongste toe maar het proces om de omgangsregeling te wijzigen gaat enige tijd duren.

Als mijn dochter zelf aangeeft dat ze niet wilt en dit ook laat weten naar haar vader moet ze dan alsnog onder dwang terug? dat kan toch de bedoeling niet zijn.......

Met vriendelijke groet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 19 mar 2019 15:00

Ga eens praten met de jeugddienst van uw lokale politiezone of de dienst slachtofferzorg op het justitiehuis ( voor doorverwijzing).
Of met een www.caw.be uit uw omgeving.

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 19 mar 2019 16:44


Als mijn dochter zelf aangeeft dat ze niet wilt en dit ook laat weten naar haar vader moet ze dan alsnog onder dwang terug? dat kan toch de bedoeling niet zijn.......

Met vriendelijke groet
Als uw dochter niet naar haar vader wil moet die maar zijn rechten opgeven? En de rechterlijke uitspraak kan de vuilnisbak in? Dat kan toch de bedoeling niet zijn...
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Alexanderzondernaam
Berichten: 113

#4 , 20 mar 2019 10:59

Ik neem aan dat er een vonnis is waarin de onderhoudsplicht en omgangsrecht bepaald zijn.

Zolang dat vonnis niet vervangen is door een nieuwe is de huidige van tel en dat moet gevolgd worden.
Dus, zolang er geen vonnis is waarin staat dat uw ex geen omgangsrecht meer heeft, moeten uw dochters naar hun vader.

daniellevv
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 20 mar 2019 17:06


Als mijn dochter zelf aangeeft dat ze niet wilt en dit ook laat weten naar haar vader moet ze dan alsnog onder dwang terug? dat kan toch de bedoeling niet zijn.......

Met vriendelijke groet
Als uw dochter niet naar haar vader wil moet die maar zijn rechten opgeven? En de rechterlijke uitspraak kan de vuilnisbak in? Dat kan toch de bedoeling niet zijn...
Er is geen rechterlijke uitspraak, dit is in samenspraak opgesteld. Ook zit jeugdzorg er mee tussen en hebben mij nu verteld dat de kinderen in deze situatie niet moeten, het gaat namelijk niet om een sweater die ze niet aan mogen. En het betreft hier een tijdelijke pauze en gaan daarna weer terug als er daar verandering heeft plaats gevonden of er wordt een andere regeling besproken

daniellevv
Topic Starter
Berichten: 5

#6 , 20 mar 2019 17:09

Ga eens praten met de jeugddienst van uw lokale politiezone of de dienst slachtofferzorg op het justitiehuis ( voor doorverwijzing).
Of met een www.caw.be uit uw omgeving.
Jeugdzorg zit er ondertussen mee tussen nu, en ze moeten niet, het is dan ook voor tijdelijke duur en niet definitief

Franciscus
Berichten: 38596

#7 , 20 mar 2019 21:55

Het is enkel een rechter die een definitieve of langere termijn kan bevelen (vonnis)

Terug naar “Echtscheiding”