ex ontloopt deels allimentatie door zwarte overuren

Ykivicha ropy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

ex ontloopt deels allimentatie door zwarte overuren

#1 , 19 mar 2019 13:30

mijn ex ontloopt -deels- hoeveel onderhoudsgeld hij moet betalen voor de kinderen door uren in het zwart te werken. hij is nu taxi-chauffeur ik kan deze zwarte uren natuurlijk niet bewijzen.de kinderen zijn 7/7 bij mij door zijn alcoholproblemen in het verleden( i know; nu chauffeur/alcoholicus 2mnd geleden....) zelf kan ik met moeite al de facturen voor de opvang betalen om zelf te gaan werken en meneer zit daar schijnheilig te verklaren dat hij maar zoveel verdient -officieel .(vorig jaar kreeg ik zelf niets terug v d belastingen omdat ik achterop liep met opvang-facturen. :roll: ) kan ik hem aangeven en zo wel krijgen waar zijn kinderen recht op hebben? ik zou ook graag muziekles en een zomerkamp kunnen betalen voor onze kinderen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12837

#2 , 19 mar 2019 13:37

U kunt hem aangeven bij de Fiscus, maar die zullen de resultaten van het onderzoek niet met u delen.

Ykivicha ropy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mar 2019 15:45

als hij op die manier wel alle uren aan geeft in het vervolg zou dat me wel helpen,kan ik dat zomaar ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 mar 2019 15:47

Taxi bestuurder, zeer moeilijk te controleren, en zeker als men voor Uber rijd
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12837

#5 , 19 mar 2019 15:49

Of hij stopt gewoon met zijn extra uren, dan bent u er niets mee.

De rechtbank kan natuurlijk wel de documenten bij de Fiscus opeisen om zo het extra inkomen te bewijzen, maar dat kan een lange procedure zijn.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 mar 2019 16:24

Denken jullie nu echt dat iemand van de fiscus die man een maand lang gaat volgen ??

En als het UBER is rijd hij met zijn eigen wagen waar en wanneer het hem uitkomt , en een taxi meter is onbestaande .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12837

#7 , 19 mar 2019 16:40

Denken jullie nu echt dat iemand van de fiscus die man een maand lang gaat volgen ??

En als het UBER is rijd hij met zijn eigen wagen waar en wanneer het hem uitkomt , en een taxi meter is onbestaande .
Je hebt wel een kilometerstand. Prijs per kilometer, % privékilometers en dan ben je er toch met een simpele berekening?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 19 mar 2019 16:48



Je hebt wel een kilometerstand. Prijs per kilometer, % privékilometers en dan ben je er toch met een simpele berekening?
En wie gaat dit controleren bij UBER ?

Die mensen mogen ook voor hun plezier rijden, het is hun wagen en zij rijden wanneer het hun past.

Waarom zouden de taxis anders zo kwaad zijn op UBER.
De café waar ik dagelijks ga daar komt ook een man die werkt en ook voor UBER rijd
2/3 zwart, en als het kan zelfs 100% zwart, op zaterdag nacht zit deze man niet stil.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12837

#9 , 19 mar 2019 16:51

Maar waar haalt u dat het een UBER zou zijn?

Zelfs dan nog, UBER zelf heeft toch een registratiesysteem voor de ritten? Fiscus mag gewoon een vraag om inlichtingen sturen naar de Belgische hoofdzetel en ze krijgen alle info.

eylis
Berichten: 8840

#10 , 19 mar 2019 17:08

precies zoals Leen meldt: poster heeft het helemaal niet over UBER en bevestigde dat ook niet, toen dat geopperd werd.

jef007
Berichten: 1684

#11 , 19 mar 2019 17:18

zelfs als het over UBER zou gaan : dan denk ik weten dat de ritten electronisch betaald worden.
Dan is het voor de fiscus een koud kunstje de ritten te linken aan een bepaalde chauffeur ( die chauffeur krijgt een % van zijn recette)
idem dito met een andere taximaatschappij
je kan ook even contact nemen met zijn taximaatschappij en horen wat zij ervan denken ( als jij de fiscus zou inlichten)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 19 mar 2019 19:59

Waarom ik denk dat het UBER zou kunnen zijn omdat daar het meeste zwart te verdienen valt, rechtstreeks en zeker onrechtstreeks.
Wat baat kaars en bril als den uil niet ziene wil !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Ykivicha ropy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#13 , 21 mar 2019 16:43

denk niet dat het voor uber is, hij was ook a h opschepprn dat ze soms moeten gevangenen-vervoer ook doen , dus denk wel 'echt' taxi-bedrijf

Ykivicha ropy
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#14 , 21 mar 2019 16:44

kan ik hem anoniem aangeven ?

LeenW
Berichten: 12837

#15 , 21 mar 2019 20:48

kan ik hem anoniem aangeven ?
Neen, u moet steeds u gegevens meedelen om valse klachten tegen te gaan.

Terug naar “Echtscheiding”