ALIMENTATIE VOOR EEN LUIE ZOON

PADDY62
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ALIMENTATIE VOOR EEN LUIE ZOON

#1 , 19 mar 2019 12:06

Ik heb een zoon die dit jaar 22 jr wordt. Hij heeft de school 3 jr geleden verlaten zonder diploma of dergelijke.
Hij woont bij zijn moeder waar ik 13 jr geleden van gescheiden ben, een vechtscheiding. In het begin had ik nog contact
met mijn zoon maar wetende dat hij " gebrainwashed" wordt door zijn moeder om het contact met mij te verbreken en
omdat de echtscheiding veel problemen heeft teweeg gebracht heb ik het contact dan ook niet meer hersteld.
Ik heb sinds de echtscheiding via mijn loon het onderhoudsgeld/alimentatie altijd betaaldt.
Na dat ik een paar weken terug ongeveer hetzelfde verhaal heb gelezen van iemand die op jullie site ook om raad
vroeg heb ik ook besloten om mijn "probleem" hier aan te kaarten.
Zoals gezegd is mijn zoon al 3 jr van school en heeft op dezelfde tijd geen moeite gedaan om werk te zoeken of zich
te laten inschrijven bij de VDAB en interimkantoren.
Ik heb om informatie gevraagd bij de VDAB omdat ik meende dat vanaf men de school verlaat, automatisch als
werkzoekende wordt ingeschreven. Niet dus . Wetende dat hij er dus niets maar dan ook niets aan doet om van de
zetel bij z,n moeder uit te komen en dat de moeder er ook geen haast bij heeft, omdat ze toch van die idiote vader elke
maand bijna 300 euro ontvangt en dan ook nog eens kindergeld, vraag ik hulp bij jullie. Ik ben ook weldra van plan om
alhier een advokaat/ jurist te raadplegen wil ik eerst zien of er mensen zijn met hetzelfde probleem.
Ik heb ook vernomen op jullie site, dat men GEEN alimentatie meer verplicht is als het kind geen moeite doet om aan
een job te geraken EN dat hij/zij ook de ouder waar ze niet verblijven , op de hoogte dienen te houden van de
schoolresultaten e.d.
Kort gezegd, ik weet niet wat hij uitvoert omdat er al jaren geen contact is maar ik hoop op een goede afloop wat mijn
kant betreft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 19 mar 2019 12:24

Stel moeder via een AS met een Antwoord / Reponse kaart en een gewone brief (naar elkaar verwijzen) dat u binnen de 14 dagen van haar verwacht dat ze conform het vonnis of arrest u laat weten of zoon is ingeschreven bij RVA / vdab en /of het attest dat hij nog naar school gaat ( dus met de gegevens van de school erop.
Dat u bij geen ontvangst binnen de 14 dagen u er vanuitgaat dat zoon geen van beide heeft gedaan en u dus stopt met betalen van alimentatie aan moeder.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”