Puberzoon niet welkom bij stiefmoeder

ivdv
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Puberzoon niet welkom bij stiefmoeder

#1 , 18 mar 2019 10:47

Ik heb een zoon van 14 die om de 2 weken een weekend bij zijn vader doorbrengt.
Zijn stiefmoeder behandelt hem echter niet ok, ik zou hier heel erg kunnen uitweiden over allerhande situaties, maar dat heeft volgens mij geen zin.
Ik geef wel even mee dat zijn stiefmoeder nooit 1 woord tegen mijn zoon zegt gedurende het gehele weekend, behalve dan als papa het niet kan horen of zien en dan gaat ze echt haar boekje te buiten. Gisterenavond is mijn zoon thuisgekomen en is zijn emmertje overgelopen. Hij wil niet meer gaan...

Wat nu?
Wat als hij inderdaad niet meer gaat?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 mar 2019 11:22

Ofwel spreek je met de vader en kop je tot een oplossing ofwel zit de kans er in als je zoon niet meer meegeeft dat vader een klacht gaat indienen telkens dat je zoon niet meegeeft.
Op het moment zelf gebeurt er niets... ze kunnen je zoon niet dwingen om mee te gaan.
Op de rechtbank zal Jou dat niet ik dank afgenomen worden tenzij je kan bewijzen dat je he zoon bij je houdt voor zijn veiligheid.

Dus best eens met de vader praten...

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 18 mar 2019 12:23


Wat als hij inderdaad niet meer gaat?
Jij bent verplicht het gerechtelijk bevel uit te voeren. Noch de zoon, noch jij, kan dat naast zich neerleggen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

tira00
Berichten: 929

#4 , 18 mar 2019 13:01


Op het moment zelf gebeurt er niets... ze kunnen je zoon niet dwingen om mee te gaan.
Op de rechtbank zal Jou dat niet ik dank afgenomen worden tenzij je kan bewijzen dat je he zoon bij je houdt voor zijn veiligheid.

Dus best eens met de vader praten...
Of de vader is heel content dat zoon wegblijft en doet niks.
Omdat hij dan rustiger kan leven met de nieuwe vriendin.
Persoonlijk meegemaakt.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 19 mar 2019 00:17

Heeft de zoon geen gsm waarmee hij kan opnemen????

ivdv
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 mar 2019 09:48

De vader mag van zijn vrouw niet met mij praten, enkel per mail. Ik heb mijn zoon inderdaad gezegd vanaf nu de dingen te filmen.

Een gast van 14, dat heb je niet zomaar “mee te geven”. Hij is 1m81, weegt 79 kg, ik kan hem dus niet in een maxi cosi of autostoeltje zetten en “meegeven”... 😉

Mijn buikgevoel zegt inderdaad dat zijn vader liever een rustig leventje zou leiden met zijn nieuw gezin, maar da’s uiteindelijk maar een gevoel.
Toch een beetje ten einde raad.... 😕😒

Terug naar “Echtscheiding”