Familie

Carine Woussen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Familie

#1 , 17 mar 2019 00:57

ik zal onmiddellijk ter zake komen. Na 1 jaar feitelijke scheiding geeft rechter het vonnis uitgesproken Is van kracht gegaan de betekening op 15/ 01/2019.
Het was mijn man die eenzijdig het verzoek had ingediend. Het was een schok was daar niet op voorbereid. Als ik nu terug denk, een film die zich afspeelt was hij daar al lang mee bezig. Toen ik tuis kwam van mijn werk was deels mijn inboedel weg. Alles had hij gepland. De kinderen zijn lang thuis gebleven tot hun 27 en de oudste 28 dit door lange studies en sparen. Je voelde de spanning, 3 maand later toen mijn jongste het nest verliet was mijn man ervan onder. Nu komt de verdeling & vereffening van het vermogen stelsel de rechtbank geeft een notaris aangesteld. We zijn getrouwd met een huwelijkscontract. De scheiding is EOO
Er waren geen gezamelijke rekeningen.. Ik ben maar begonnen lesgeven op 35 jarige leeftijd. Hij was een hamster en was de heerder des huizes. Hij verdiende 3500 euro per maand, ook had hij een erfenis ontvangen al meer dan 10 jaar maar geeft het geregistreerd onder de naam van zijn moeder, ik had al een vermoeden want hij jaagde goed door,hij had zich ook verklapt aan de jongste van de kinderen. Ik ben nu 58 jaar en moet zeker nog 7 jaar werken om een behoorlijk pensioen te krijgen. Ik heb geen spaarrekening en heb nooit aan pensioensparen gedaan. Ik zie af van mijn scheiding, voel me onzeker, Nu is mijn vraag/ Ik ben niet klaar om samen aan tafel te zitten met de notaris, rechter, en de advocaten,
Kan ik VRAGEN OM UITSTEL ?
Moet ik de NOTARIS op de hoogte brengen?
De ADVOCAAT ?
HOELANG kan je uitstel krijgen?
We zijn 33 jaar getrouwd geweest, kan het niet aanvaarden, kan ik HERROEPING van het gewijzigde vragen ? Ik kan nog veel vertellen ik heb het gevoel dat mijn advocaat geen gehoor geeft denk dat ik niet de juist heb gevonden ik heb haar totaal 2500 euro betaald en sta nergens beantwoord mijn mails niet, is altijd afwezig op kantoor en moet alles doorzeggen aan een medewerker.
Met vriendelijke groeten Carine

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mar 2019 06:51

Als de erfenis nooit is ingebracht in de gemeenschap kan je daar geen aanspraken op maken. Indien hij levensverzekeringen of dergelijke heeft lopen kan je daar wel een deel van opeisen denk ik, hangt van huwelijkscontract af. Op eigendommen die aangekocht zijn tijdens huwelijk kan je ook rechten hebben. Aangezien je zelf werkt denk ik niet dat je onderhoudsgeld kan vragen. Als er spaarrekeningen waren had je in principe ook daar rechten maar daar zal hij waarschijnlijk tijdens zijn voorbereidende werken reeds afhalingen van gedaan hebben waardoor je niet veel te verhalen zal hebben vrees ik. Als je op de lange baan wil schuiven heb je niet veel optie's, ik denk zoveel mogelijk tegendraads doen en met niets akkoord gaan en zeker zelf aanwezig zijn zodat je advocaat niet in jouw plaats beslist want kan bindend zijn. Indien je de advocaat niet vertrouwd een andere nemen...

Carine Woussen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2019 10:12

Bedankt om snel te antwoorden de spaarrekening, zijn pensioensparen,alles stond op zijn naam. Einde van de rit de teruggave belastingen rapte hij ook op .. Ik werk halftijds in het onderwijs door mijn gezondheids probleem.
Grtj Carine

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”