Tweede verblijf toegang

Monica1967
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tweede verblijf toegang

#1 , 16 mar 2019 11:26

Beste. Ik heb een eigen woning die verhuurd werd maar nu een tijdje leegstaat. 2 jaar terug kocht ik een woning samen met mijn vriend waar we beiden gedomicilieerd zijn. Door omstandigheden moet het huis terug verkocht worden en wil ik terug naar mijn eigendom. Om de kost van leegstand te voorkomen had ik gedacht om me daar terug te domiciliëren en de woning die we samen kochten mijn 2de verblijf van te maken terwijl hij daar nog woont tot het huis verkocht is. Mijn vraag nu kan hij me dan toegang weigeren tot die gezamenlijke woning omwille van het feit dat mijn domicilie weg is en het enkel mijn tweede verblijf nog is of heb ik dezelfde rechten om daar te zijn zoals mijn vriend ? Kan hij sloten veranderen en dergelijke?
Alvast bedankt voor de aandacht en jullie antwoord.
Mvg
M.V.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 16 mar 2019 11:38

Als je er niet gedomicilieerd bent, kan hij je de toegang ontzeggen en de sloten veranderen, eigenaar of niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2019 07:40

Best minnelijk overeenkomen want in principe denk ik dat je tot aan de verkoop huur kan vragen als je daar zelf niet woont. Domicilie veranderen naar woonst 2 en toch blijven wonen in woonst 1 kan in principe niet zonder zijn goedkeuring.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”