Babysitten

Leemaes
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Babysitten

#1 , 15 mar 2019 19:10

Mijn ex laat onze kinderen van 6 en 10 jaar ‘s avonds thuis met een babysit van bijna 16jaar. Dit tot een stuk in de nacht omdat zij op café gaat zitten. Kan ik daar iets tegen doen? Ik vind dit eigenlijk niet kunnen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 15 mar 2019 19:21

Ik denk persoonlijk dat dit zowat de meest voorkomende job voor 16 jarigen is.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 16 mar 2019 13:36

Bijna 16 jaar....volgens mij toch een probleem.
Tot hoe laat blijft babysit ..afgesproken uur of werkelijk uur.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 16 mar 2019 13:58

Vanaf 15 jaar mag men toch werken?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 mar 2019 15:01

vanaf 15 jaar
En mag wel s'nachts
De taken van een kinderoppas bestaan uit bezig zijn met de kinderen en voor hen zorgen
Overal in Vlaanderen en Brussel wordt hetzelfde tarief gehanteerd: 5 euro per uur. De enige uitzondering is het overnachtingstarief: tussen 22 u 's avonds en 8 u 's morgens krijg je dan 25 euro (let wel: niet per uur).

https://gezinsbond.be/Ledenvoordelen/ki ... orden.aspx
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 mar 2019 15:39

#5 is de moeite de site eens te openen. Goed Lowie.
wat het gedrag van de vrouw betreft, daar heb ik mijn gedachten over. 's nachts thuiskomen, waarschijnlijk aangeschoten of dat bevorderlijk is ??

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 mar 2019 15:52

#5 is de moeite de site eens te openen. Goed Lowie.
wat het gedrag van de vrouw betreft, daar heb ik mijn gedachten over. 's nachts thuiskomen, waarschijnlijk aangeschoten of dat bevorderlijk is ??
De meeste dronken mensen als ze thuis komen kruipen ze in hun bed zonder veel te zeggen.

Ga lang genoeg op café om dit te weten
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#8 , 17 mar 2019 09:24

Leemaes

Ook na een echtscheiding heeft elk van de gewezen partners recht op een privé leven.
En in België gaan er elk weekend duizenden koppels weg terwijl een babysit op de kinderen past. Ik heb dat ook gedaan en toch is het goed gekomen met mijn kinderen :-)

En ja : ik ben ook zelfs eens aangeschoten thuis gekomen. Meestal op een uur dat mijn kinderen al lang in bed lagen.

Dus u mag inderdaad perfect uw bedenkingen hebben bij de levensstijl van uw ex. maar het is natuurlijk haar leven, niet het uwe. En zij leeft niet bij uw normen, maar bij die van zichzelf...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 17 mar 2019 09:27

Mooi verwoord !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Echtscheiding”