Vaderschapsrechten

Joerikaylin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Vaderschapsrechten

#1 , 14 mar 2019 05:09

Geachte ...

Mijn ex is nu al bijna 21 weken zwanger van mij maar het probleem is dat ze mijn rechten als vader ontkent wat kan ik hier tegen doen ??
Dan nog een probleem ze heeft in het begin van haar zwangerschap gezegt dat het van mij is ... gezien de omstandigheden was ik wel blij natuurlijk maar we waren niet meer samen dan ineens was het niet meer van mij en dan weer wel ale u snapt het wel kan ik dna test vragen zo ja mag ze da weigeren ??
Alvast bedankt voor u hulp en vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 14 mar 2019 18:11

Uiteraard mag zij dat weigeren - jullie zijn niet gehuwd dus juridisch is er dus geen enkele reden om u als vader te beschouwen.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... FXesjLkn92

U zal dan naar de familierechtbank moeten om dat te eisen en de rechtbank moet dat nog goedkeuren.
Enkel de rechter kan haar verplichten tot een DNA test.
Als u officieel de vader bent moet u ook de alimentatie betalen maar hebt u wel co-ouderschap.

Lees hier maar eens wat topics in deze rubriek dan weet u al wat jullie (vader en moeder) te wachten staat.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”