Familiaal

Titi1987
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Familiaal

#1 , 13 mar 2019 09:11

Geachte,


Graag had ik geweten als een kind haar adres bij de vader heeft en dat de moeder haar adres bij haar ouders heeft maar woon met haar kind en vader van het kind samen, maar de vader drinkt enorm veel en slaagt de moeder. De moeder heeft bang en wilt weg. Kan ze haar kind meenemen ?

Dank u bij voorbaat
Cindy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2019 09:13

tuurlijk, je kan langsgaan bij sociale dienst en je kan een verklaring afleggen bij de politie zonder klacht in te dienen

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 13 mar 2019 09:50

Een verklaring afleggen bij de politie over slagen en verwondingen zonder klacht in te dienen kan NIET.
Geen fout info geven aub...
Politie is verplicht om ambtshalve een proces-verbaal op te stellen. Slagen en verwondingen is geen klachtmisdrijf...

Reclame

Ann45
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 mar 2019 20:13

Mijn collega op het werk had schrik van haar toenmalige partner en heeft een melding gedaan bij de politie, ik heb haar verklaring zelf gezien. Ze had die volgens haar ook nodig om een soort puntenscore om vlugger aan een sociale woning te geraken?

Franciscus
Berichten: 38600

#5 , 13 mar 2019 22:14

Dan zal ze niets van de slagen en verwondingen hebben verteld.
Ook al heeft ze nu een melding dan heeft ze de veel belangrijkere connotatie met IFG niet gemaakt en die is voor haar veel belangrijker om een voor haar en kind een gunstige beslissing te krijgen.
Want nu staat ze nog even zwak juridisch.

Titi1987
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 mar 2019 19:34

Geachte

Politie is al een paar keer geweest en heeft niks gedaan. Hij drinkt enorm veel en mijn zus heeft enorm veel schrik voor weg te gaan omdat hij al heeft gedreigd. Ze wilt gewoon weten of ze haar dochter kan meenemen ook al staat haar adres bij de papa.

Groeten Cindy

Franciscus
Berichten: 38600

#7 , 15 mar 2019 22:18

Misschien best een eerst gaan praten met een www.caw.be in in omgeving.
Daarna met de dienst slachtofferzorg of hulp van uw lokale politiezone.
Deze kunnen verder begeleiden inzake wat kan en niet en hoe alles toch juridisch correct doen.

Terug naar “Echtscheiding”