Belastingen

Karri
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Belastingen

#1 , 08 mar 2019 01:32

Ik heb onlangs besloten om de stap te zetten waar ik zolang over heb nagedacht. Mijn scheiding aanvragen, nu mijn grote probleem zorg is we krijgen rond de 20ste ons belastinggeld terug maar wij hebben nooit een gezamenlijke rekening gehad het waren twee kaarten mijne en zijne maar daar werd alles mee gedaan dus was ons geld maar twee rekeningen, nu het belastingsgeld komt op zijn rekening en heëeeel eerlijk herken ik hem de laatste tijd niet meer en vertrouw het ook niet wat kan ik het beste doen om alsnog het bedrag door de helft op mijn rekening te krijgen???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 mar 2019 11:47

Weinig, vrees ik. Verder zal je ook moeten berekenen wie op wat recht heeft. Je kan éénvoudigweg het teruggekregen bedrag in twee delen, maar stel dat uw man een stuk meer verdient dan jij, is het best mogelijk dat een detailberekening zal uitwijzen dat uw man recht heeft op een groter deel van het teruggekregen bedrag (andersom kan uiteraard ook, afhankelijk van de situatie).

Maar jullie hadden geen gemeenschappelijke rekening? Zijn jullie wel getrouwd onder het wettelijk stelsel? Want ik dat geval is het best mogelijk dat je bijvoorbeeld nog recht hebt op een deel van het geld op zijn rekening... Alle inkomsten tijdens het huwelijk (onder het wettelijk stelsel / gemeenschap van goederen), zijn immers gemeenschappelijk. Dat dit op een individuele rekening staat / gestort werd, doet daar geen afbreuk aan.
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”