Scheiding

Peter a
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Scheiding

#1 , 06 mar 2019 21:53

Beste

Ik ben anderhalf jaar gescheiden en wil de gekochte woning overkopen maar zij wilt die ook overkopen, de woning bestaat uit nog een appartement dat door mijn vader verhuurd word. Omdat het een fammilie woning wil ik deze houden, maar zij heeft haar dommiciel daar bovendien slaapt ze er zelden of nooit altijd slapen er fammilie leden van haar daar. Wat zou ik kunnen doen. Heb al co ouderschap aangevraagd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MellowCaballero
Berichten: 92
Juridisch actief: Ja

#2 , 08 mar 2019 15:37

Preferentiële toewijziging op schatting vragen van de woning die als gezinswoning dienst heeft gedaan gedurende het huwelijk, aan de familierechtbank in het kader van de vereffening-verdeling (art. 1389/2 BW). Kan wel enkel naar aanleiding van EOO. Zij kan natuurlijk een tegeneis formuleren. Het is dan aan de rechter om te trancheren en uit te maken wie het meeste recht heeft. "De rechtbank beslist met inachtneming van de belangen die ieder van de echtgenoten kan laten gelden en rekening houdend met de financiële mogelijkheden van degene die de opleg desgevallend zal moeten betalen."

Ik zou trouwens ook een woonstvergoeding vragen ten belope van de helft van de maandelijkse fictieve huurwaarde voor de maanden sinds het definitief echtscheidingsvonnis.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”