Ex en zijn nieuwe vriendin... Help, mijn zoontje???

strenzke
Topic Starter

Re: Ex en zijn nieuwe vriendin... Help, mijn zoontje???

#76 , 09 jan 2011 19:25

Ik was dat van zin ja, maar weet ook dat dat geen oplossing is.
Maakt alles gewoon nog erger.
Ja heb deze week afspraak bij het CAW en bij CCG. Mijn assistente van CAW gaat zowiezo proberen om nog eens een afspraak met ons beide te maken.
Zodat we daar dan SAMEN kunnen PRATEN. Een geluk daarbij is dat de nieuwe partners niet meemogen.
Ik ben deze situatie echt beu. Dit was niet wat ik allemaal in gedachte had.
Daarjuist is mijn ex achter ons zoontje geweest, ik deed de deur open, zette ons zoontje op de grond neer, zonder dat ik nog iets kon zeggen pakte hij hem op en stapte weg.
Wie is het dan?
Ik heb de opdracht gekregen van CCG om morgen rond 9uur naar school te gaan kijken of hij daar aanwezig is.
Maar weet niet of ik dit zou doen. Heb wel een heel goede band met de juffrouw, maar toch...
I get my strenght out my Little Angel

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#77 , 09 jan 2011 20:03

Wie is het dan?
strenzke, even herhalen... want er komen steeds maar meer nieuwe vragen waar het blijkbaar moeilijk is om een goed antwoord te geven...

Het voorbeeld van het fruit en de "gezonde koekjes" is een heel goed voorbeeld en stel voor dat we enkel dit voorbeeld hier bespreken zonder nieuwe voorbeelden er bij te halen tot dit goed besproken is en alle standpunten voor iedereen goed duidelijk zijn.

De enige uitzondering om nieuwe voorbeelden aan te halen is de "gevaarssituatie" kortom, als je meent dat er een gevaarssituatie voordoet dan meld je die metteen.

akkoord?

RR

strenzke
Topic Starter

#78 , 09 jan 2011 20:47

Voor mij al wel en goed.
Door heel die situatie kan ik mijn zoontjes eerste schooldag niet meemaken en dat zit me hoog, zeer hoog

Reclame

roderidder

#79 , 09 jan 2011 22:39

scheiden heeft nadelen, met die nadelen zal ieder moeten mee leren leven, dat heeft zijn tijd nodig.

Die "gezonde koekjes" en fruit staan in geen verhouding tot de ongezonde chips met andere woorden het is de ruzie daarrond dat telt.
Met andere woorden geen ruzies zoeken of fabriceren om iets wat minder van belang is.
Wat van belang is, is dat je zoon gescheiden ouders heeft en dat beide ouders hun zoon goed willen opvoeden.
Kortom de papa zal je ook niet kunnen verplichten of zal er niet in slagen dat U zoonlief elke dag een zakjes lekere chips mee zal geven naar school als U dat niet wil.
Dit zal overkomen als bemoeien, en dat heeft zijn grenzen.

Dat de situatie je hoog zit kan je merken uit je verhaal, maar je hebt iemand waar je met kan praten, waar je je verhaal kwijt kan.
Dat zou ik koesteren. Deze mensen hopen dat de situatie niet ontspoort omdat dit de situatie alleen nog maar erger maakt.

Dat de communicatie tussen de ouders op dit moment haast onmogelijk is, is bijlange niet zo erg als je wel zou denken.
Belangrijker is dat iedereen eerst de situatie van de scheiding leert aanvaarden, en dat kan nog wel een tijd duren, maar dat is als alles onder begeleiding van mensen die er verstand van hebben normaal niet eindeloos.

Beide ouders kunnen nu evenveel van zoonlief genieten, dat is de situatie, hoe emotioneel je dat op dit moment ook raakt, als 1 van de ouders daarom vraagd die het snelst bij zal dragen om tot rust tussen de beide ouders te komen.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 09 jan 2011 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.

strenzke
Topic Starter

#80 , 09 jan 2011 23:03

Ja eigenlijk waar maak ik mij zorgen over, het is hij dat de opmerkingen zal krijgen op school en ik niet.
Ik ben ook zeer blij dat er personen zijn waar ik mijn verhaal kwijt kan, en dat zij mij eventueel kunnen helpen, maar ben nogal realistisch en weet dat zijn vriendin haar daar niets van gaat aantrekken.
Wat mij gewoon dwars zit is ik en mijn ex zijn als "vrienden" uiteen gegaan. En door 1 stomme puber is dit allemaal weg, als sneeuw verdwenen voor de zon.
Vroeger was er communicatie, bleef hij, als hij ons zoontje kwam halen, nog wat zitten om bij te praten over het verloop van de week.
Dat er zo een soort mensen bestaan dat versta ik niet... Ze wilt mijn zoontje zijn mama zijn, heeft ze letterlijk gezegd, want ik ben namelijk geen goede moeder in haar ogen. Ik kan geen kind opvoeden, maar volgens mij slaat ze bal daar serieus mis.
Ben al bang voor morgen, als ik naar school zal gaan en zal merken dat mijn zoontje er niet is...

roderidder

#81 , 09 jan 2011 23:14

Hier op het JF kennen we dat probleem met die nieuwe partner, die problemen kennen we, die zijn er. Oplossingen aanbrengen dat is moeilijk zo blijkt.
Maar stel, ja stel dat er ooit een tijd komt dat je ook iemand vind die je door dik en dun wil steunen, dan kan het ook zijn dat je ex daar problemen mee heeft met die nieuwe partner.

Als die situatie zich voordoet zal hij ook moeten aanvaarden dat jij die leuk vind.

Je zoontje is 2.5 jaar. Vele kinderen blijven langer thuis en gaan pas later naar school.

Haast iedere ouder kan een kind opvoeden, maar voor iedereen is 1 ding hetzelfde, ze hebben allemaal daar hulp bij nodig.

RR

strenzke
Topic Starter

#82 , 09 jan 2011 23:22

Mijn vriend steunt mij door dik en dun, maar het verschil is dat hij zijn plaats kent als het over mijn zoontje gaat, maar zij niet.
Hij zal nu bijvoorbeeld zeggen van, kijk dit en dat en zo kan je het doen, maar het is IK dat nog steeds de beslissing neem.
Bij mijn ex is dat nu niet zo, en ik ben niet de enige dat dat zegt, bij de gesprekken die wij al samen gedaan hebben zeggen de personen dat hij niet spreekte uit volle overtuiging, dat hij niet wist wat zeggen, als zijn vriendin erbij is heeft hij daar namelijk geen problemen mee, dan weet hij wat zeggen. Na hij is naar zijn vriendin gekeken heeft en zij haar goedkeuring heeft door een oogknip etc,...

roderidder

#83 , 09 jan 2011 23:36

juridisch maakt de papa daar de beslissingen, zijn partner kan die beslissingen wel degelijk beinvloeden maar het is de papa die de verantwoordelijkheid draagt.

RR

strenzke
Topic Starter

#84 , 10 jan 2011 13:52

Je zoontje is 2.5 jaar. Vele kinderen blijven langer thuis en gaan pas later naar school.
Dat wel, maar wij hadden altijd gezegd dat hij op zijn 2,5jaar naar school zou gaan, het is ook bewezen dat kinderen die vanaf hun 2,5jaar socialer zijn, dat dit beter is voor latere reslutaten. Ik vind ook belangrijk om afstand te kunnen doen van je kinderen. Door ze hele dagen thuis te houden maak je ze "mensvreemd" , heb in mijn vriendenkringen paar ouders die hun kinderen tot hun 3 à 3,5jaar hebben thuisgelaten. Resultaat: kinderen wouden helemaal niet naar school, kwamen niet overeen met de kindjes op school,... School is gewoon belangrijk, al vanaf kleuter zijnde, spelen, kleuren, schilderen,... Wat is er nu leuker dan dat samen met je vriendjes te doen?

roderidder

#85 , 10 jan 2011 14:43

laten we zoals afgesproken eerst hebben over de "gezonde koekjes" en fruit (de mama) hebben vs chips (de papa). Dat goed bespreken lijkt mij het belangrijkste. Waarom? De principes om het voor elkaar te krijgen dat papa zoonlief fruit en gezonde koekjes meegeeft is een principe dat voor vele zaken opgaat. Telkens nieuwe vragen stellen zonder dat voldoende duidelijkheid van de vorige vraag gekomen is in een problematiek die blijkbaar complex blijkt te zijn, zal niet de beste weg naar de oplossingen zijn van de problemen die zich nu op dit moment stellen.

Zoonlief heeft op dit moment gobaal genomen goede contacten tussen mama en papa, dat is de kern van deze draad. Er zijn signalen dat aandacht en opvolging verdient om mogelijke ontsporing van die goede contacten waar mogelijk te voorkomen.

kortom bij nieuwe vragen zoals vb. je laatste vraag, laat ik het aan anderen over om te antwoorden

RR

strenzke
Topic Starter

#86 , 10 jan 2011 19:12

Ja roderidder, vandaag was zijn eerste schooldag, mocht er van mijn ex zijn vriendin NIET bij zijn, "het was mijn week niet", ben naar school geweest zo rond 9u15, waar mijn zoontje zijn juf er mij attent opmaakte, dat hij zelfs helemaal NIETS meehad. Dat zal ook gezond zijn dacht hij waarschijnlijk. Hij heeft nota gekregen in zijn schriftje... We zien morgen wel zeker...

eylis

#87 , 11 jan 2011 11:14

beste strenzke,

zelfs als het je week niet is, mag je ook op school aanwezig zijn om de eerste schooldagstart van je zoontje mee te maken.
Jullie zijn nog altijd samen ouders.
Desnoods kan je ex nog met jou bespreken hoe en waarom/
Maar de nieuwe partner heeft dit niet te zeggen.
Vraag aan de school of ze eventueel gehandtekende en gedteerde memo's willen maken van de keren dat gevraagde zaken niet in orde zijn.
verzamelen en bijhouden. Het zal na een tijdje een mooi stapeltje zijn, voel ik zo aan mijn theewater....
sterkte!

strenzke
Topic Starter

#88 , 11 jan 2011 11:41

Eylis,

Mijn eerste gedachte was van om 8u30 aan school te staan, zoiezo, maar dan heb, voor alle rust, toch maar gekozen om later te gaan, op schooltje hadden ze er begrip voor.
Was zo fier op hem om hem daar zo in het klasje te zien spelen, dat maakte zoveel goed.
De juf kon mij vertellen dat hij dus niets mee had en ook dat hij niet weende als mijn ex wegging MET zijn vriendin, als ik dan wou vertrekken, wou hij mee met mij... Heb mij sterk gehouden en heb hem aan zijn juf gegeven en ben vertrokken...
Heb gisteren dan nog telefoon gekregen van de juf, om te vertellen hoe hij het gedaan had zijn eerste dagje, zij heeft mij dan ook gerustgesteld als er iets was dat ze het mij meteen ging laten weten...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#89 , 11 jan 2011 11:53

Als het ouderfeest is zeg je spontaan aan ex... jij zal er toch ook zijn he!
Op dat soort dagen zijn beide ouders er.

strenzke
Topic Starter

#90 , 11 jan 2011 12:47

Ga ik zeker doen :-)

Terug naar “Echtscheiding”