mishandeling en verwaarlozing

Lucke
Berichten: 183

Re: mishandeling en verwaarlozing

#46 , 15 sep 2011 15:35

Wat kost een deskundig onderzoek Lucke?
Wie moet dat betalen?
RR

800 EURO voorschot te betalen aan de rechtbank..
Wat er over blijft wordt terug betaald.
In mijn geval zijn er door toedoen van mama nog twee extra gesprekken geweest waardoor het totaal bedrag op 1114 Euro kwam.
Dit dient voorgeschoten te worden door de aanklager.
Alé, de jeugdrechter vroeg of ik het wou voorschieten. Het was dat of geen deskundig onderzoek.
Normaal gezien zou mama de helft hiervan moeten terug betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#47 , 15 sep 2011 15:40

Zijn de problemen vandaag opgelost Lucke of is het enige dat je zeker weet dat de ouders minstens 1114 euro minder kunnen uitgeven aan hun kind?

Het zijn zo van die domme vragen hé ...

Er zijn genoeg deskundigen die weten wat justitie wil en dus daar hun verslag naar richten. Wat heeft justitie aan adviezen (draai de hoofdverblijfplaats om) die niet worden opgevolgd?

prof. Gardner heeft dit als deskundige 99 keer geadvizeerd als deskundige ook prof. Hoefnagels liep als deskundige er tegenaan dat adviezen niet of nauwelijks opgevolgd werden door de rechter. Gardner heeft alle cases 99 opgevolgd en daarover verslag gemaakt.

RR

Lucke
Berichten: 183

#48 , 15 sep 2011 15:56

Zijn de problemen vandaag opgelost Lucke of is het enige dat je zeker weet dat de ouders minstens 1114 euro minder kunnen uitgeven aan hun kind?

Het zijn zo van die domme vragen hé ...

Er zijn genoeg deskundigen die weten wat justitie wil en dus daar hun verslag naar richten. Wat heeft justitie aan adviezen (draai de hoofdverblijfplaats om) die niet worden opgevolgd?

prof. Gardner heeft dit als deskundige 99 keer geadvizeerd als deskundige ook prof. Hoefnagels liep als deskundige er tegenaan dat adviezen niet of nauwelijks opgevolgd werden door de rechter. Gardner heeft alle cases 99 opgevolgd en daarover verslag gemaakt.

RR
Ik heb ook al gelezen over beide heren.

Wat ik enkel kan zeggen is dat deze zaak mij reeds:
- ongeveer 6000 Euro heeft gekost zonder ook nog maar een vonnis te hebben (enkel een voorlopig klotevonnis)

6000 EURO die ik niet in de toekomst van mijn dochtertje heb kunnen investeren, weggegooid geld omdat mama niet wil dat papa mee instaat voor de opvoeding, niet wil dat papa ook maar één ding te zeggen heeft over de toekomst van HUN dochter.
Enkel de plicht heeft om te betalen en verder geen rechten meer heeft.

DAT is wat ik uit haar besluiten kan opmaken en DAT is waar mijn inziens de jeugdrechtbank van Hasselt enkel en alleen maar aan meewerkt. IN HET BELANG VAN HET KIND!? ????

Reclame

kellytjexxx
Berichten: 68

#49 , 15 sep 2011 16:00

Wat kost een deskundig onderzoek Lucke?
Wie moet dat betalen?

Trouwens wat het meest van belang is zijn m.i. niet die wel of niet vlooien, spinnen,... maar dat ouders conflict hebben. Dus bij mij maak je gaan kans met stelling: hier is alles in orde.
Het is de mate van het langdurig conflict dat zo vernietigend werkt voor de evenwichtige ontwikkeling van de minderjarige.

Daar moet dus steeds een oplossing voor komen.

Om nu maar iets te zeggen: als men alle boerenkinderen moet uithuisplaatsen omwille van teveel ongedierte op de boerderij dan gaan we wat meemaken en internationaal zal Belgie ervoor bekend worden.

RR
@ rode ridder je moet dit niet vergelijken met boerenkinderen e.. als men kind vol staat met vlooienbeten en men ex tracht er niets aan te doen moet ik het maar zo laten? terwijl men kind van 2.5jaar blijvende letsels ervan kan overhouden? ik vind het een beetje een domme opmerking dat is mijn mening.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#50 , 15 sep 2011 16:06

@Kellytjexxx
Daar moet dus steeds een oplossing voor komen.
Hoe interpreteer je dat?

Wat met die blijvende letsels van de chronische conflicten tussen jullie beide ouders? Maar vlug vergeten dat ze er zijn? Ach ja ze zijn er maar dat is 100% de schuld van de andere. Ja dat is een constante in scheidingsland dus zal dat ook hier wel zijn.

Kellytjexxx dat van die blijvende letsels en chronische conflicten vind je dat ook een domme opmerking? Dat is voor alle duidelijkheid een ernstige vorm van kindermishandeling.

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 15 sep 2011 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.

kellytjexxx
Berichten: 68

#51 , 15 sep 2011 16:25

ja is toch logisch dat er een oplossing moet komen voor die problemen en dat men ex is zal luisteren naar wat mensen zeggen die er iets van kennen oa de dokter waar ik op bezoek ben geweest en die het probleem heeft vastgesteld.. mijn schuld is het niet dat men kind vlooienbeten heeft hoor, kheb geen vlooien in huis dus is het wel degelijk de schuld van men ex die het probleem in zen huis met zen katten niet wil oplossen.
aan u uitleg veronderstel ik dat je beide schuld wilt geven, terwijl ik al 2j probeer te communiceren met men ex.. achja mensen die hetzelfde meemaken zullen me wel een begrijpen.. toch bedankt voor de uitleg.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#52 , 15 sep 2011 16:30

Het siert U dat U al 2 jaar tracht te communiceren. Dit is zeker niet eenvoudig en vergt heel wat flexibiliteit. Zelf vertrek ik met het idee dat er wel iets is dat de andere ouder wil.

Als je daar in voorstellen doet waarin je daar wat te toegevingen doet, dan maak je mogelijks kans om de communicatie op gang te trekken.
Heel dat juridisch gedoe daarintegen zal de communicatie tussen jullie allicht niet voorruit gaan helpen en eis zeker geen oplossing tegen volgende zaterdag, die is er tegen dan niet, maak dat uzelve niet wijs !

RR

kellytjexxx
Berichten: 68

#53 , 15 sep 2011 20:19

die toegevingen zijn al gebeurt, er was een vonnis van om de 14 dagen een weekend meer wou hij niet. dan kwam hij een half jaar niet meer opdagen en dan ineens weer wel.. dan verloopte het even goed.. via onderlinge akkoord hebben we het vermeerdert naar 50/50 elke vakantie (was ervoor niet) en als er een feestdag valt op maandag of vrijdag als ze bij hem zijn heeft hij ze ook een dag langer.. ik heb toegevingen gedaan terwijl hij wel de kinderen een lange tijd niet kwam ophalen en dat doe je als vader ook niet vind ik.. elke keer hij zei ik kom wat later of ik kan zen iet komen ophalen ofzo was ik bereid om 65 km te rijden om ze toch te brengen naar hem.. ik denk dat niet alles van 1 kant moet komen.
en tuurlijk is er geen oplossing tegen vrijdag tis daarom ook dat ik met een dillemma zit.. wat is nu het beste voor men zoontje...? dat hij een keer zen papa niet ziet en herstelt van zen wonden en nog is trachten te communiceren voor een oplossing of het riskeren om ze mee te geven maar wss weer met de kans dat hij volstaat...
het is allemaal niet gemakkelijk.. kwil men kinderen niet weghouden van men ex totaal niet, ze hebben het recht om hun papa te zien maar het wordt is tijd dat hij eindelijk zen verantwoordelijkheid is neemt.

roderidder
Berichten: 2946
Contacteer: Website

#54 , 16 sep 2011 02:21

Het kan best moeilijk zijn. En nee er zijn wel degelijk grenzen aan toegevingen doen. De beste strategie om je doel te bereiken kan ook lastig zijn. Als er niet meer gecommuniceerd wordt kan je inventief zijn en vb. vragen aan de jeugdrechter tijdelijk voor 6 maanden de onderhoudskosten te verhogen of tot je niet meer naar de arts moet voor behandeling door toedoen van ongedierte. Daarop kan je afwachten hoe hij reageerd waarin je hekelt dat hij zo star opstelt en nauwelijks wil communiceren over de opvoeding. Garantie op succes? Nee!

RR

kellytjexxx
Berichten: 68

#55 , 16 sep 2011 07:44

bedankt voor de uitleg.

lucgescheiden
Berichten: 2810

#56 , 19 sep 2011 15:05

Vlooien lijkt me toch net van een iets andere orde dan fysieke mishandeling van een kind.

Waar het de plicht lijkt van elke burger om mensen in nood te helpen, zou ik verwachten van de politie dat ze mishandeling tot op het bot uitzoeken, en aldus niet meer dan hun plicht zouden doen.

6000 euro uitgeven aan klote-vonnissen die geen oplossing brengen, .... dan lijkt me de aanschaf van enkele vlooienbandjes net iets voordeliger...?
Handige documenten voor Personenrecht

kellytjexxx
Berichten: 68

#57 , 19 sep 2011 15:32

6000 euro?? wij hebben een verlopige regeling ondanks men ex vorig jaar zen kids in de steek liet.. nu in november gaan ze het nog eens herbekijken hoe het dit half jaar verlopen is.. dus ja we moeten zoiezo naart gerecht en ik ga mijne mond over die problemen niet houden hoor.. ik heb nogmaals getracht om een oplossing te bekomen en vriendelijk gevraagd of hij zen appartementje proper maakt en zen dieren behandelt.. ze lachen het gewoon weg.. ondertussen is men zoontje bijna 2 weken bij mij en alles begint mooi te genezen.. nu hoop ik maar dat men ex zen verantwoordelijkheid neemt en ervoor zorgt dat het in orde is dit weekend.

Terug naar “Echtscheiding”