Haarsnit kind

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

Re: Haarsnit kind

#31 , 05 apr 2016 15:53

Toen gingen er stemmen op dat de moeder dit maar moest laten gebeuren!
Nuance is hier soms ver zoek.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand hier op het forum (van de "vaste crew", laat ons zeggen), dit zou goedgekeurd hebben of enig begrip getoond... Wat mij betreft: besnijdenis enkel met expliciete toestemming van de persoon zelf als deze meerderjarig is, idem met tattoos, piercings en andere lichaamsverminkingen. Maar bon, we wijken af...
Laatst gewijzigd door Gebruiker21 op 05 apr 2016 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell

#32 , 05 apr 2016 16:10

Dan nog had hij in elk geval kunnen overleggen of uiteindelijk haar wens kunnen respecteren. Je gaat er wel erg gemakkelijk aan voorbij dat dit kennelijk wel de tweede keer is dat de vader van het kind dit doet. Het lijkt eerder op het proberen goed te praten (door er allerlei onzinnige hypotheses bij te halen).
Nogmaals, ik vind het niet toelaatbaar, maar het is niet definitief en na verloop van tijd gaat dat product er terug uit. Het is gebeurd, dus het is belangrijk om weten waarom papa dit deed - tot tweemaal toe - zodat het in de toekomst kan vermeden worden.

Veel erger vond ik de vraag - hier ooit gesteld - over een vader die zijn zoontje ongevraagd had laten besnijden zonder dat moeder daar toestemming voor had gegeven. Toen gingen er stemmen op dat de moeder dit maar moest laten gebeuren!
Nuance is hier soms ver zoek.
Dat het niet definitief is, vind ik niet relevant eigenlijk. Een blauw oog is ook niet definitief en een gebroken neus ook niet. Ik word ook altijd wat kribbig van het je eindeloos proberen te verplaatsen in mensen die er een potje van maken, zoals deze vader. Dochter zei dat het niet mag, de mening van de moeder kent hij en toch doet hij dat. Het zou bij mij dan toch al welletjes geweest zijn.

Dat laatste is schandalig natuurlijk. Je zult mij niet hebben zien schrijven dat de moeder dit maar moet laten gebeuren.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”