Help! De Voorzitter achtervolgd me

roderidder
Topic Starter
Contacteer: Website

#31 , 26 okt 2007 16:35

Het is mij nog niet opgevallen dat raadslieden van de eigen balie door de magistraten worden voorgetrokken. Balie en magistratuur zijn twee verschillende instellingen.
Raadslieden slagen er veel beter in om een overzicht van heel de situatie te houden en weten waar rechters/parketmagistraten gevoelig voor zijn.
Geef ouders op de zitting ruimte en dadelijk begint het welles/nietis dispuut tussen de ouders wat niet zelden emotioneel geladen is. Uiteraard rijdt die zitting dan zichzelf vast en geraak je niet verder dan, "de ouders kunnen niet goed met elkaar opschieten".

In zekere zin logisch dus dat rechters voorang geven aan advocaten om het overzicht van het geheel te hebben. Ze zijn veel beter in staat om wat de rechter wil weten mooi te presenteren net zoals de rechter dit graag wil hebben. Wat hier o.a. gebeurde is een botsing tussen de 1é advocaat van de moeder en mij. Een van de vele voorbeelden. Door de wijze waarop de advocaat de zaken voorstelde noemde ik hem een prostitueé van het systeem. Gevolg: zitting geschorst en eerst naar de Stafhouder. Dan merk je wel degelijk dat er tradities en gebruiken zijn waar de magistratuur aan gehecht is en de balie is geen vragende partij om die tradities en gebruiken zomaar overboord te gooien. Kortom, de advocaat mocht mij straffeloos beledigen andersom leek dit gevoelige materie te zijn.

In materie van scheiding waar kinderen in betrokken zijn zou de rechter op gelijke hoogte moeten komen van de ouders, dicht bij hen staan dus om hen te helpen, idem voor het OM. Als er ééntje kiest voor "geen advocaat" zie je direkt het verschil. Weg met dat zwart kleed als je streeft naar onpartijdigheid in scheidingszaken waar kinderen in betrokken zijn.
Balie en magistratuur zijn twee verschillende instellingen.
Beide hebben dezelfde tradities en gebruiken, er bestaat wederzijds respect voor elkaar. Ieder weet de grens in het hierachisch systeem liggen, wat uiteindelijk mee heeft geresulteerd in ivoren torens en advocaten durven deze ook niet met de grond gelijkmaken omdat deze gebouwd zijn op tal van heilige huisjes.

Wat in scheidingsproblematiek meer dan eens gebeurd is wat mij betreft een zekere vorm van moderne mafiapraktijken, zeker als een kind wordt achtergehouden. Dit zijn goudmijnen voor de advocaten en de magistratuur weet dat ook, maar maatschappelijk gezien totaal onverantwoord. Het doet me denken aan een citaat van een advocaat die een deeltje van het dossier doornam "Het is niet omdat je geen gelijk hebt, het is omdat je geen advocaat hebt."
Maar advocaten van vreemde balies worden meestal heel neutraal behandeld.

Bij die tradities wordt men niet zelden slecht ziend voor een normale gang van zaken die voor een buitenstaander niet altijd zo neutraal/onpartijdig zijn. Tijdens de voorlaatste zitting voor de jeugdrechter werd de advocaat van de andere partijen (van een vreemde balie) , ondermeer aan de procureur en de voorzitter, voorgesteld. Dit betekend dat er een advocaat de andere voorstelt aan de rechter en daarbijhorende handjes schudden met de rechter. Na deze seremonie stapte ik naar de rechter en schudde deze ook de hand omdat ik het niet eerlijk vond dat één partij voor de zitting wel een hand van de rechter kreeg en ik niet. Eigenlijk had die rechter, de procureur of de griffier net omwille van de neutrale behandeling van de partijen daar zelf moeten op aansturen, maar hoevaak heb je dit al meegemaakt?
Maar advocaten van vreemde balies worden meestal heel neutraal behandeld.
Omdat ik me burgerljke partij bij de onderzoeksrechter gesteld heb, volgt logischer wijze ook de raadkamer. In afwachting tot een zitting stond ik te wachten in de gang. Een jonge (+/- 25 jaar) blonde die ik nog niet eerder gezien had was aan het bijpraten met een voormalige medestudent rechten. Duidelijk was dat ze als substituut zal optreden in één van de volgende zittingen gelet het dossier dat ze vasthad en de uitleg die ik hoorde. Na 10 a 15 minuten stond ik recht en stapte naar haar en vroeg naar haar naam. Alles wat ik te weten kwam is dat dit geen rol speelt en geen gesprek wilde voeren met mij.
Wel zal je, als de rechtbank je kent, als advocaat meer respijt krijgen dan wel met meer scepticisme bekeken worden (al naar gelang je reputatie). Logisch ook hè, dan weten ze tenminste welk vlees ze in de kuip hebben.
Ik heb er ook geen oplossing voor, maar eigenlijk wordt het ijs wel dunner als men dat bekijkt met de bril "vriendjespolitiek" op. En nee een rechter hoeft wat mij betreft geen eenzaat te zijn, juist niet gelet als hij enkel begeeft in gesloten kringen van juristen (vrienden) dat men dit effect krijgt. Een voorbeeld van enkele jaren geleden, misschien nu nog van kracht: Een vrederechter mocht (mag?) zelf zijn plaatsvervangende vrederechters kiezen. Wat als deze plaatsvervanger in een zaak voor hem komt pleiten? Onpartijdigheid troef of bestaat hier minstens het vermoeden van het zouden wel eens vrienden kunnen zijn. Voor plaatsvervangende rechters kan het in mindere mate ook het geval zijn gelet de collegalite loyaliteiten die kunnen meespelen.

logisch? Nee iedere partij hoort bij elke zitting opnieuw evenveel respijt te krijgen. Daar moet de rechter/OM voor zorgen, iedere zitting opnieuw, anders heb je te maken met oneerlijke processen met vooringenomen magistraten en daar is geen enkel kind in een scheidingszaak mee gediend.

valt dit met elkaar te rijmen?
Het is mij nog niet opgevallen dat raadslieden van de eigen balie door de magistraten worden voorgetrokken / Wel zal je, als de rechtbank je kent, als advocaat meer respijt krijgen dan wel met meer scepticisme bekeken worden (al naar gelang je reputatie). Logisch ook hè
Even een korte vraag RR, want na het lezen van de vele posts is het mij nog altijd niet duidelijk
Ik beken, er zit geen structuur in de draad. Een antwoord of ik magistraten van heel de gerechtelijke provincie opzij kan schuiven, gelet "de hetse" heb ik ook nog niet. Op 5 november sta ik in het kader van een vereffening en verdeling wel voor rechter mevr. Bertrand. Voor mij een bijzondere rechter gelet deze 50.000 euro morele schadevergoeding toe heeft gekend aan kinderen uit een gebroken gezin wegens het achter-vast verborgenhouden van minderjarigen.

Een klacht met burgerlijke partijstelling bij een onderzoeksrechter binnendoen in een ander gerechtelijk arrondisement gaat, maar zou dit ook kunnen voor een oproeping voor de kortgeding/jeugdrechter? Zou die rechter gelet "de hetse" zich bevoegd kunnen verklaren?

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
coucoudemalines

#32 , 30 okt 2007 14:58

Beste RR,

Ik heb dit forum een tijdje niet meer gevolgd en het lijkt me wel dat u weer helemaal aan het ontsporen bent.

Neemt u uw medicijnen nog?

Ik zou u profilactisch Prozac aanraden, en dan als u toch nog een aanval krijgt, 1 à 2 tabletten Xanax 0.5mg.

CCDM

roderidder
Topic Starter

#33 , 30 okt 2007 15:19

Beste,

Zoals ik U al zei is mijn huisarts op de hoogte. Er worden geen medicijnen voorgeschreven.

Heeft U een opleiding waarbij U bevoegd bent om geneesmiddelen voor te schrijven genoten?

Ook de hulpverlening laat niets aan duidelijkheid te over en wijst voor de problemen die zich voordoen telkens in de richting van de magistratuur.

Heb je de vraag die ik je gesteld heb overigens al beantwoord? Ik heb dat antwoord in ieder geval nog niet gelezen.
Wat als jij telkens opnieuw voor een gesloten deur zou staan?
Er komt er nog eentje bij, in het geval U toch arts bent. Welke geneesmiddel zal (ook voor U) het gemis en verdriet kunnen helen of gepast zijn door de maanden/jaren heen?

RR

Reclame

coucoudemalines

#34 , 30 okt 2007 15:26

Heb je de vraag die ik je gesteld heb overigens al beantwoord? Ik heb dat antwoord in ieder geval nog niet gelezen.
U moet me verontschuldigen. Ik heb een beroep, en kan onmogelijk op de hoogte blijven van al uw psychotische vragen en komplottheorieën.
Beste,
Heeft U een opleiding waarbij U bevoegd bent om geneesmiddelen voor te schrijven genoten?
Ja. Twijfelt u daar ook aan misschien? Misschien werk ik wel voor een geheime dienst van de overheid die tot doel heeft het laten uitschijnen dat u ze niet meer alle vijf op een rij heeft...?

roderidder
Topic Starter

#35 , 30 okt 2007 15:45

Wat als jij telkens opnieuw voor een gesloten deur zou staan?

Er komt er nog eentje bij, in het geval U toch arts bent. Welke geneesmiddel zal (ook voor U) het gemis en verdriet kunnen helen of gepast zijn door de maanden/jaren heen?

RR

elsje

#36 , 31 okt 2007 18:41

[Er komt er nog eentje bij, in het geval U toch arts bent. Welke geneesmiddel zal (ook voor U) het gemis en verdriet kunnen helen of gepast zijn door de maanden/jaren heen?

Beste CCDM,
Ik ben ook hulpverlener, maar geneesmiddelen voorschrijven ligt niet in mijn bevoegdheid, wat ik denk is dat geen enkel geneesmiddel het probleem van RR kan oplossen...Verdriet en gemis zijn niet te verdringen en op te lossen met prozac ed. IK ben er zeker van dat een huisdokter geen oplossing kan brengen . RR heeft dringende hulp nodig . Want weet je ccdm dagelijks krijgen we hier mensen (vaders-moeders) over de vloer die het niet meer zien zitten en liefst zo vlug mogelijk een einde aan hun leven willen maken omwille van dergelijke problematiek ! NIKS maar dan ook NIKS is erger dan het verlies van kinderen in een (v)echtscheiding. Dit zijn gèèn psychotische vragen , wel noodkreten van een machteloos mens die dringende psychologische ondersteuning nodig heeft... MVG els

[/quote][/b]

roderidder
Topic Starter

#37 , 31 okt 2007 20:03

Dank je Elsje

De hulpverlening stelt zich algemeen gezien zich erg behulpzaam en luisterbereid op. Men mag dit zeker niet onderschatten, zeer zeker niet.

Toch kan men van niemand eisen het onaanvaardbare te aanvaarden en dat los je dus met praten niet op als je geen "macht" hebt om het probleem adequaat aan te pakken.

Zoals de huisarts zei: "Ik weet waar het probleem zit, maar ik ben niet bevoegd om het op te lossen."

RR

rambina

#38 , 31 okt 2007 21:09

Alleen degene die in zo'n situatie zitten weten wat RR doormaakt..

Mensen die zo'n dingen doen, die moeten ze medicijnen geven..
justice will be done

roderidder
Topic Starter

#39 , 31 okt 2007 21:39

Helaas sta ik in juridische middens geisoleerd
Krissie: Eèn van de problemen is de totale straffeloosheid ten aanzien van de ouders die dergelijke misdaden plegen. Want dat zijn het !! Misdaden.
Wat best gebeurd is de wet toepassen. De wet voorziet een minimum gevangenisstraf van 1 jaar als het minderjarig kind meer dan 5 dagen wordt verborgengehouden.

Een voorbeeld dat tot 2 x toe gebeurd is.
Moeder laat zich vertegenwoordigen door haar advocaat terwijl ze samen met onze dochter op enkele duizenden kilometers van hier is. (Kanarische Eilanden)

Moet je weten dat 1 dag het kind in het buitenland vast houden ook een verzwarende omstandigheid is waar juist... ook een gevangenistraf van minimum 1 jaar op staat.

In beroep (Antwerpen) gaf de advocaat dit ter zitting toe (OM Franky De Keyzer jeugdrechter Ingrid Vanstraelen) en in mijn besluiten vroeg ik dat dit in het proces verbaal van zitting zou genotteerd worden. Die bekentenis is niet alleen een bewijs, meer nog, iedere ambtenaar die kennis krijgt van dergelijke misdrijven zijn verplicht de procureur des Konings op de hoogte te brengen. Meer nog het gaat hier over een missiedelict --> niets doen is al voldoende als bewijs voor mededaderschap!
Steeds opnieuw stuurt men mij van het kaske naar de muur en de manier waarop dit gebeurd is niet alleen schandelijk voor een hele reeks van magistraten maar is bovendien ronduit misdadig te noemen.

Men weet het dus wel dat men hier de ene fout op de andere is gestapeld, maar als burger loop je steeds tegen die muur van hun aan.

Afbeelding
bron hln 18/10/2007

Dit is bij mijn weten de eerste keer in Belgie dat een moeder daadwerkelijk zal gestraft worden (onmiddelijke aanhouding) omdat ze de kinderen achterhoud

* Zelfs in de uiterst zeldzame gevallen waarbij + 6 maanden gevangenisstraf wordt uitgesproken, voert men deze domweg niet uit.
Want weet je ccdm dagelijks krijgen we hier mensen (vaders-moeders) over de vloer die het niet meer zien zitten en liefst zo vlug mogelijk een einde aan hun leven willen maken omwille van dergelijke problematiek !

Praktisch zou een frequent overleg (maandelijks) tussen politie-hulpverlening-justitie voor de overgrote meerderheid van de gevallen *17000 geregistreerde klachten/jaar met prioriteit nul* voor een oplossing moeten zorgen. Deze synergie tussen de voornaamste actoren is meer dan nodig maar blijkt in de praktijk moeilijk te verwezelijke gelet de wereld van verschil die er is. Erger: ze kunnen (willen) elkaar maar moeilijk verstaan, wat eigenlijk niet meer is dan een machtstrijd (justitie wil bovenaanstaan).

KORT: De ene heeft de kennis de andere de macht. Degene die de macht heeft is niet gewoon, om constructief samen te werken.

RR

coucoudemalines

#40 , 01 nov 2007 09:59

Beste Elsje en andere alter ego's van RR

Als hulpverleenster weet u vast dat een psychose behandeld moet worden ipv ze te blijven verder cultiveren met obsessieve handelingen (de posts op deze website bijvoorbeeld) en dat medicatie één van de middelen daarbij kan zijn, zeker in sterke gevallen (achtervolgingswaanzin, ...)

U weet beter als geen ander dat RR zelfs de toegang ontzegd wordt o.m. in het gerechtsgebouw van Turnhout, en dat de hysterie dus al hoge toppen moet scheren eer het zover moet komen.

Het is dus nogal gratuit om in uw pen te kruipen en te zeggen dat medicatie geen oplossing is, maar hem tegelijkertijd zichzelf zo kapot te laten maken waardoor hij zeer zeker geen kans zal krijgen om zijn familiale situatie te verbeteren.

Overigens was mijn post eerder als scherts bedoeld dan als een aanzet tot therapie. Al zou dat volgens mij wel zeer aangewezen zijn.

roderidder
Topic Starter

#41 , 02 nov 2007 18:16

In psychologie zal het spreekwoord nobody's perfect zeker gelden. Hoe langer en hoe dieper je graaft hoe meer "mankementen" je wel zal vinden

De frustratie, de obsesieve handelingen, het chaotische of gebrek aan structuur in deze draad, worden onderschreven

Wat hier nog niet aan de orde is gekomen is dat normaliter het OM daders voor het gerecht moet brengen bij misdrijven en deze bestraffen zodat het slachtoffer zelf niet op pad moet gaan.

Hier is het gerecht ronduit fout bezig! Dat heeft consequenties en medicijnen/therapien is dwijlen met de kraan open. Concreet die hetse of het conflict wordt steeds groter of heviger.

Feit is dat het MOET veranderen, maar de gewoontes, de gebruiken zijn bij justitie heel diep ingesleten en het geheel is een zeer log orgaan.

Daar moet dus wat aan veranderen, dus CCDM als je als "arts" weet je welke medicijnen/therapien voor magistraten kunnen helpen mag je m.i. op het juridischforum een second opinion geven, net als antwoorden op de aan u gestelde vragen.

Om U een idee te geven enkele cijfers los uit het hoofd: 1,3%** van de som al de klachten van de laatste 3 jaren inzake achterhouden van kinderen (+50.000 klachten in totaal) heeft een vorderingstatus "vonnis en verder".*

RR

* periode 2001-2004
** is de som van kindermishandeling (2,5%) + niet betalen onderhoudsgeld (12,5%) + achter/vast/verborgenhouden van de kinderen (85%)

U kan het nalezen op
http://www.f4j.be/doc/doc06/060726_opin ... rende.html
zie ook waarover de eerste voorzitter van het Hof van cassatie zich zorgen maakt
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 4005#24005
en verder het debat tussen de rechter en de advocaat
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 4286#24286
>> hier wordt de "historische" fout toegegeven, maar ook die rechter doet er niets aan > U zal nogal wat zien als de verdachte bij aan tafel mag schuiven bij de rechter en het OM een trapje lager moet pleiten, dan zal het wel degelijk iets uitmaken.

roderidder
Topic Starter

#42 , 08 nov 2007 09:50

ach zo, tot mijn verbazing lees ik dat dhr. Jan Hop nog steeds actief is. Jaren terug heb ik wel wat van/over dhr. Jan Hop gelezen en vond dadelijk de parralelle tussen de methodiek van zijn aanpak.

http://joepzander.wordpress.com/2007/11 ... ter-kwijt/

Op 5 november is de zaak voor rechter mevr. Betrand van het Hof van beroep geweest (vereffening/verdeling > de openbare verkoop v/d gezinswoning).

Zowel de rechter als de advocaat van de moeder hebben hun ei kunnen leggen, en dat geld zeker voor mij. Er was een uur tijd voorzien voor de pleidooien, en er is zoals hierboven geschets voldoende ruimte geschonken aan iedereen om zijn zeg te doen.

Toch is dat juridisch niet "pleiten" volgens mij omdat de rechter aan ons vroeg standpunt in te nemen of de rechter eerste aanleg wel bevoegd was.
-> het Hof vraagt dus aan de advocaat van de moeder en aan mij of de rechter in eerste aanleg er wel juist aan gedaan heeft zich bevoegd te verklaren.

De eerste rechter in de vereffening en verdeling was dhr. Vanderhaegen nadien in beroep (3é kamer) zijn we terrecht gekomen bij mevr. Beeckman beide hebben een notaris aangesteld. De Notaris opende zijn werkzaamheden met allerlei bepalingen van modaliteiten vb. waar en op welke datum de verkoop zou kunnen doorgaan. Daartegen heb ik een procedure aangespannen bij 1é aanleg en mevr. Suykerbuyk heeft gevonnist, daarna ben ik in beroep gegaan en tot mijn verbazing terrechtgekomen bij rechter mevr. Bertrand
> Het zal niet de eerste keer zijn dat Bertrand oordeeld over een magistraat, overigens ben ik al 2 keer bij haar langs geweest om een magistraat van de zaak te halen wegens gepros, gesmos gesukkel en getaffel in de materie van achter/vast/verborgen houden van minderjarigen door de moeder. (bij vaders gaat men vlugger over tot arrestatie of opakken voor verhoor -> het kind gaat dan naar de andere ouder) maar toen zonder succes. Toen al vroeg ik voor een andere gerechtelijk arrondisement (inmiddels provincie) zoals in Nederland kan (een heel rechtbank wraken). Toen werd me meegedeelt dat dit niet kon omdat dit niet in onze wet voorzien is. De magistraat mevr. Machiels werd overigens niet van de (straf)zaak gehaald.

Nu deed ik in ieder geval de stand van zaken uit de doeken en dat het schandelijk was zal iedere aanwezige in de zaal wel begrepen hebben.
> de moeder is niet gestraft -opschorting van straf- (omdat voor het merendeel van de klachten de moeder niet verhoord is ... en dus geen bewijs gevonden voor het overgrote deel van de klachten). Enkel ik ging in beroep. Later besliste de procureur om de overige klachten ongeveer een 50 tal om deze als eenheid van opzet te aanzien en deze te laten opslorpen door de uitspraak van de rechter. (lees: de moeder is al zwaar genoeg gestraft - door ze niet te straffen-)

RR
Laatst gewijzigd door roderidder op 08 nov 2007 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

roderidder
Topic Starter

#43 , 08 nov 2007 10:18

Meer van dat alhoewel bij ons geen sprake is om alles wat in de rechtbank gezegd wordt op video/DVD vast te leggen. Dit zou wel meteen bewijs kunnen zijn als een magistraat ter zitting over de schreef gaat. Bij ons zijn jeugdrechtbanken gelukkig openbaar (maar diegene die systematisch komt wordt buitengekieperd - lees krijgt ordemaatregel / verbod rechtsgebouw te betreden -)

Afbeelding

Deconstructing America Part 1

http://www.youtube.com/watch?v=qm631gWUG_8

Deconstructing America Part 2

http://www.youtube.com/watch?v=rFYL9kSASBU

I believe any attorney who does not DEMAND use of electronic recording in family court is guilty of malpractice (morally, if not technically or legally). There is no excuse for not using the state of the art technology to record a court hearing. It is both inexpensive and accurate, and helps keep everyone honest.

RR

roderidder
Topic Starter

#44 , 12 jan 2008 18:19

Het is duidelijk dat het geheel van zaken en emoties van alle gedingen blijft escalleren, zeker als er een magistraat voor mijn neus staat.

Nu maandag 14/1/2007 sta ik voor rechter mevr. Bertrand. Deze raadsvrouw is kamervoorzitster van de 1é kamer Hof van Beroep.

De persoonlijke ervaringen vertelt mij dat ze een zeker gezag uitstraalt, ze weet in zekere zin, ondanks de moeilijke situatie een zeker behagen gevoel over te brengen (eerlijke behandeling, consistentie ed.)

Vorige zitting vroeg mevr. Bertrand om standpunt in te nemen of het traject van een vereffening verdeling

Code: Selecteer alles

1é aanleg(1e kamer) > beroep (3é kamer) uitspraak=openbare verkoop notaris start verkoopsprocedure maar ik maak bezwaren over de verkooppsvoorwaarden en de notaris stuurt het dossier naar > 1é aanleg (10ékamer - over de modaliteiten van verkoop) > beroep (1ekamer over de modaliteiten)
een mogelijks fout parcours is. Mogelijks had de notaris het dossier naar beroep 3é kamer moeten sturen.

Nu wil ik mevr. Bertrand op de zaak houden. Zo juist hoor ik dat er ook nog iets bestaat als een evocatie-procedure. Er zou een mogelijkheid bestaan dat een Raadsvrouw/Raadsheer alle procedures naar zich toe trekt (ook al is ze hangende in eerste aanleg) en samenbundeld?

De naam hiervoor zou evocatie zijn.
Elke hulp/info zoektips hierover is welkom (ook al is dit op het eerste zicht niet direct van toepassing)

RR

roderidder
Topic Starter

#45 , 26 jan 2008 19:16

Nu woensdag 30/01/08 staan er een enkele zaken voor de jeugdrechtbank waar enkele magistraten zijn opgeroepen om te verschijnen voor de jeugdrechter. Zelf meen ik een recht op informatie te hebben inzake de opvoeding van dochterlief. Het is in één van die zaken dat de voormalige voorzitter van de rechtbank Biesmans mij achterna kwam na het overhandigen van mijn stukken aan hem.

Afbeelding

hun conclusies in pdf-formaat
http://www.openbaar-ministerie.be/doc/p ... aten_a.pdf

Ter zitting inzake verblijf/ouderlijk gezag was het dat de toenmalige advocaat van de moeder met kantoor te Mol, toegaf dat de moeder en onze dochter op vakantie (Kanarische Eilanden) verbleef (minimum gevangenisstraf = 1 jaar ! voor dit misdrijf) Metteen de verklaring dat ik het weekend ervoor/erna weer voor die gesloten deur stond.

Als je gaat vissen waar nu dat bewijsmateriaal gebleven is (elke ambtenaar is verplicht -dus ook de jeugdrechter en de subst. PDK GEN- de procureur op de hoogte te brengen van een misdrijf dat hem haar ter kennis komt) wordt je naar het kaske naar de muur gestuurd.

Het was overigens niet de eerste keer dat de moeder (met dochter) enkele duizenden kilometers van de zittingszaal was (vergelijk het met meermaals door het rood licht rijden >> = meermaals betalen).

RR

Terug naar “Echtscheiding”