Mijn kinderen zijn uit huis geplaatst hoe terug krijgen??

roderidder
Contacteer: Website

Re: Mijn kinderen zijn uit huis geplaatst hoe terug krijgen?

#31 , 23 jan 2013 15:48

Bedoeling is steeds om ervoor te zorgen dat de zaak niet escaleert en men juist niet naar de rechtbank moet stappen.
Mensen verwachten vaak dat de rechtbank hen oplossingen gaan aanleveren, meer dan eens verliezen ze of één van hen vertrouwen in die rechtbank.
Zelf ben ik het volkomen eens met de quote van Franciscus

Als je stelt dat de kinderen op dit moment rust hebben kunnen jullie als ouders helemaal focussen op de problemen tussen de ouders.
Dat zal vermoedelijk ook niet op 123 opgelost zijn maar zorg wel dat je vaak en vele contacten hebt met je kinderen vb. via skype, SMS of gewoon regelmatig elkaar zien en knuffelen of lieve dingen over hun vertellen ...

RR

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ninaa22

#32 , 24 jan 2013 13:47

hallo,

ik denk dat je met je man serieus aan tafel moet zitten en op een goeie manier tot een oplossing komen voor dat julie weer naar de volgende zitting gaan. hoe meer jullie onderling opgelost hebben hoe meer kans om je kinderen terug te krijgen

boos
Topic Starter

#33 , 25 jan 2013 12:31

Update:

Mijn man wilt de gegevens van de advocaat niet geven die in beroep is gegaan om zo snel mogelijk de kinderen thuis te krijgen, hij heeft mij verteld dat de kinderen beter bij hem kunnen wonen en daar zal de advocaat nu voor pleiten, maar ik ben het er niet mee eens, want zo lijkt het net dat ik afgeschilderd word door die advocaat als een slechte moeder, hij weigert de gegevens te geven en nu weet ik niet wanneer de zitting zal plaats vinden voor beroep, hoe kan ik alsnog weten wanneer die zitting plaatsvind?
en kan ik zelf nu ook een advocaat in handen nemen die ook met de advocaat van mijn man zal zijn? want alle documenten waar dus alles in staat heeft de advocaat van mijn man, dus het vonnis etc

Reclame

ninaa22

#34 , 25 jan 2013 12:48

hoi

wat zijn eigenlijk jou plannen en die van je man zo komen jullie nooit tot een oplossing en krijgen jullie je kinderen nooit terug zo maken jullie het alleen maar erger ik denk dat jullie nu eerst aan de kinderen moeten denken ik plaatst van jullie zelf
wat vind u man ervan dat u de kinderen op jou verzoek hebt weg hebt gegeven

ninaa22

#35 , 25 jan 2013 12:52

hallo

en een advocaat zal nooit zomaar u afschilderen als slechte moeder u zegt dat de advocaat is genomen door u man om de kinderen weer terug te krijgen en niet om ze bij u weg te halen dus wat u man zegt heeft de advocaat denk ik niet tegen hem gezegd
jullie moeten jullie eigen problemen en goed communiceren voor de volgende zitting en tot een oplossing komen

boos
Topic Starter

#36 , 25 jan 2013 12:56

IK moest op de moment wel de kinderen een veilige plek bezorgen, anders ben ik ook schuldig dat ik op dat moment niets heb kunnen doen, hij gebruikt geweld en slaat me waar de kinderen bij zijn, dat is vernederend.
Maar waarom wilt hij mij de contact gegevens niet geven aan mij?
En kan ik ergens op de rechtbank zien wanneer de datum van Hoge beroep is?

ninaa22

#37 , 25 jan 2013 17:30

ik denk niet dat de rechtbank dit zal doorgeven en de brieven worden opgestuurd naar u woning dus alles wat word vastgesteld word op papier gezet
en de vader slaat hij ook de kinderen waarom slaat hij u dan is hij alcoholist of heeft hij iemand anders
als hij u slaat dan moet u dat gewoon aangeven en de bewijzen bewaren

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#38 , 25 jan 2013 19:18

Hij heeft blijkbaar een advocaat genomen?
In principe als die advocaat in beroep gaat dan zal de griffie van het HvB u moeten verwittigen, almede de advocaat van de kinderen.
Dat hij niet zegt wie zijn advocaat is is natuurlijk niet slim.

Ik vermoed dat jullie niet meer samenwonen?
Dat er blijkbaar noch door vrederechter nog door een andere rechter al enige beslissing is genomen rond woonplaats?
Alhoewel bij IFG wordt dikwijls een onderzoeksrechter gevorderd zodat deze dwingende maatregelen kan treffen.

Misschien toch een advocaat gaan nemen gezien 'praten' en 'samen een oplossing zoeken' blijkbaar niet direct zijn bedoeling zijn.

ninaa22

#39 , 26 jan 2013 15:33

zoals ik lees vertrouwen jullie elkaar voor geen meter
ik stel voor dat u hem zijn gang laat gaan als hem het lukt om de kinderen terug te krijgen en weer thuis komen is alleen goed voor u en dan kunt u verder met maatregelen nemen
voor u is het nu belangrijker dat u kinderen terug komen daar kunt u aan werken en hij werkt er ook aan met een advocaat
ik zou zeggen probeer gewoon met hem te praten om zonder advocaat ertussen te laten komen en als hij geen gegevens wil geven is het geen probleem u word zo iezo uitgenodigd door de rechtbank om de zitting bij te wonen

boos
Topic Starter

#40 , 28 jan 2013 12:53

zoals ik lees vertrouwen jullie elkaar voor geen meter
ik stel voor dat u hem zijn gang laat gaan als hem het lukt om de kinderen terug te krijgen en weer thuis komen is alleen goed voor u en dan kunt u verder met maatregelen nemen
voor u is het nu belangrijker dat u kinderen terug komen daar kunt u aan werken en hij werkt er ook aan met een advocaat
ik zou zeggen probeer gewoon met hem te praten om zonder advocaat ertussen te laten komen en als hij geen gegevens wil geven is het geen probleem u word zo iezo uitgenodigd door de rechtbank om de zitting bij te wonen

Oke gelukkig dat ik dan een brief krijg, Nee wonen nog samen, maar ben bang dat hij de kinderen toegewezen zal krijgen door de jeugdrechter en ik met de gebakken peren zit en enkel bezoek recht heb om de kinderen te zien of co ouderschap, we zijn nog getrouwd niet gescheiden

ninaa22

#41 , 28 jan 2013 13:44

Ik denk niet dat hij de kinderen zomaar toegewezen krijgt. Waarom zou de rechter dat beslissen is er een reden voor ?
Jullie moeten gewoon er allebei voorzorgen dat de kinderen weer thuis komen en als jullie als koppel niet meer met elkaar kunnen leven zou ik zeggen maak duidelijke afspraken

Scorpio

#42 , 28 jan 2013 23:29

Als je hoederecht wil over de kinderen, eigen advocaat nemen. En niet in een paniek situatie geraken, want dat is net wat je man wil... Dus rustig blijven, tonen aan de rechtbank dat je alles onder controle hebt, dat je het alleen aankan, en dat aangezien je nu geen werk hebt, alle tijd hebt om de kinderen op te voeden. Mijn ex heeft de kinderen van 2 vrienden helpen kidnappen (internationale kidnapping). De moeder van 1 heeft me de beste raad ooit gegeven: Nooit tonen dat je bang bent dat je je kinderen zal verliezen, want hij heeft geen enkele interesse in het hoederecht van die kinderen, maar hij wil wel de kinderen aan hun moeder ontnemen...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#43 , 28 jan 2013 23:57

Wetgeving is al enkele jaartjes gewijzigd.
Beide ouders hebben dezelfde rechten en plichten en beide ouders hebben samen de ouderlijke macht/gezag.
Hoederecht is dus niet meer van toepassing.

boos
Topic Starter

#44 , 29 jan 2013 07:30

Wetgeving is al enkele jaartjes gewijzigd.
Beide ouders hebben dezelfde rechten en plichten en beide ouders hebben samen de ouderlijke macht/gezag.
Hoederecht is dus niet meer van toepassing.
Maar er bestaat toch zo iets van dat de jeugdrechter kan beslissen dat de kinderen bij mama of papa effectief gaan wonen en ingeschreven staan op 1 adres? en als ik die brief ga ontvangen van de rechtbank, staat er dan ook in waarover zijn verdediging zal gaan of niet?

ninaa22

#45 , 29 jan 2013 11:00

U zegt dat jullie nog bij elkaar wonen dus hebben geen scheiding in werking gezet. Dus ik neem aan dat de zaak gaat om de kinderen weer thuis te krijgen en niks anders scheiding een weer een andere zaak

Terug naar “Echtscheiding”