Alimentatie na voleindigen hogeschool?

Herwig
Topic Starter
Berichten: 12

Re: Alimentatie na voleindigen hogeschool?

#31 , 14 sep 2011 11:54

@ Eylis: de meeste (vrede)rechters willen jongeren 'alle kansen geven om zich te ontplooien' en dit tot ze de leeftijd van 25 jaar hebben bereikt. Zelfs dan is het mogelijk dat men nog (één jaar) langer moet betalen (bv. wanneer uw kind net het laatste jaar aanvangt).

Ikzelf heb ook moeite om dat te begrijpen, te meer daar een masterdiploma niet altijd de garantie biedt dat je daarmee ook daadwerkelijk aan de slag kan. Ik geef een voorbeeld. Op mijn werk zijn we met acht. Het werk is voor wat wij noemen B-niveau (bachelor) en wordt dus ook als dusdanig verloond. Niet minder dan 5 van mijn 8 collega's hebben echter een universitair diploma en werken dus onder hun kwalificatie (en onder hun normale looncategorie). En dit is maar één voorbeeld.

Ik weet uit concrete cijfers van de VDAB dat de kansen op werk met een bachelor sociaal agogisch werk minstens een tienvoud zijn dan met een master pedagogie. En toch zullen de meeste rechters mij verplichten om verder alimentatie te blijven betalen, net om de hierboven genoemde reden. Te gek voor woorden...

Ondertussen heeft mijn dochter beslist om de studie pedagogie toch niet aan te vangen, aangezien ze ondertussen werk heeft gevonden. Aangezien ze gaat werken, zal ik voor haar dus geen alimentatie meer moeten betalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
octopus
Berichten: 235

#32 , 14 sep 2011 12:18

iemand die na 7 jaar als dokter afstudeert, en aan zijn nog bij te studeren 2 jaar voor huisdokter begint, verdient die ook voldoende om buiten de onderhoudsplicht te vallen?

Franciscus
Berichten: 38728

#33 , 14 sep 2011 17:35

Aan octopus ... en over welk inkomen zou die beschikken op dat ogenblik???

Reclame

octopus
Berichten: 235

#34 , 15 sep 2011 08:03

aan franciscus : geen idee; men meldt me (mondeling) dat iemand die na 7 jaar als dokter afstudeert nog 2 jaar extra moet doen om als huisdokter te kunnen afstuderen, maar dat hij in die periode een vergoeding bekomt in de grootte-orde van 1250 euro. Het is juist dat wat ik zou willen te weten komen. Wordt zo iemand inderdaad betaald op een of andere manier, en geldt dit als een inkomen zodat de onderhoudsbijdrage kan stopgezet worden.

Fore
Berichten: 1298

#35 , 15 sep 2011 09:56

ik weet dat men na een master, kan gaan doctoreren met een beurs (bv IWT, FWO), hoe dit zit bij artsen, eigenlijk geen idee..
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#36 , 15 sep 2011 19:24

Ik dacht dat die 2 jaar gewoon een verplichte stage is bij een gevestigde huisarts, waarvoor de jonge arts een beperkte vergoeding ontvangt.
Weet niet hoeveel. Heb tijdens een weekend zo een jeugdige arts-in-stage over de vloer gehad en die heeft me het systeem uitgelegd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Echtscheiding”