Jeugdrechtbank....echt lachen?

lucgescheiden

Re: Jeugdrechtbank....echt lachen?

#31 , 30 sep 2010 13:24

RR,
Als ik het goed begrijp, zou je dus willen zien dat de procureurs worden aangeklaagd wegens kindermisbruik:
daar waar zij niet reageren op de vraag van bilocatie en/of klachten die worden neergelegd tegen een onhaalbare verblijfsregeling voor de kinderen?

Bezorg je ons de nodige wettige argumenten?
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#32 , 30 sep 2010 14:23

art. 432sw >> zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... 392#p95392" onclick="window.open(this.href);return false;

Onlangs gebruikte je beeldspraak waarbij het voor ieder duidelijk werd wat er aan de hand is.
Het was zoiets in de aard van ... HALLO BRANDWEER? HELP ONS HUIS STAAT IN BRAND!!!! ... ja brandweer hier, als het de eerste keer is dien je eens langs te komen met al de nodige papieren, dan maken we daar een verslag van en dan zal onze hoofdzetel wel beslissen of het nodig is om een ploeg ter plaatse laten komen. HELP HELP HET BRAND HIER !!! ...

Het spreekt voor zich als de pdk's onwettige richtlijnen naar de politie sturen hoe ze moeten handelen >> concreet: niet ter plaatse te gaan met dit soort misdrijven (en bovendien klachten daarover maar laat opstapelen) dat je de dader (art. 432SW) helpt en zelfs de weg vrijmaakt voor de dader om terug opnieuw de kans te geven en vaak net zolang dat het een dik en complex dossier is geworden waar dan sprake is van een mechanisme dat men hier omschrijft als oudervervreemding/ouderverstoting.

Als niemand dat (durft) gerechtelijk aanklaagt, dan heb je net zoals in de kerk een situatie waar verantwoordelijken trachten zo ongeschonden mogelijk er vanaf te raken, kortom de kans bestaat dat ze nog met de vinger gaan wijzen iets in de aard van... << je had dit, of dat moeten doen, schrijf die of die aan, je moet die procedure opstarten, etc. etc. >>
en dan nog en geef een voorbeeld hoe dat gaat: comité P die dan antwoorden, de procedures zijn gevolgd... / de minster: scheiding van machten, ik mag niet tussenkomen ...

Je moet voortdurend initiatief nemen en wordt wat je ook doet telkens opnieuw van het kastje naar die muur gestuurd: Komen we terug naar wat ovan aanklaagt maar wat hij ook doet, hij blijft met zijn hoofd tegen die muur aanlopen, en dat weten ze allemaal dat het zo in elkaar zit, iedereen ziet en weet dat!

nochtans aan duidelijkheid is geen gebrek: het is kindermishandeling en ja ik blijf het herhalen, hier spreekt niemand dat tegen hé!
RR

ovan
Topic Starter

#33 , 30 sep 2010 14:58

Onlangs gebruikte je beeldspraak waarbij het voor ieder duidelijk werd wat er aan de hand is.
Het was zoiets in de aard van ... HALLO BRANDWEER? HELP ONS HUIS STAAT IN BRAND!!!! ... ja brandweer hier, als het de eerste keer is dien je eens langs te komen met al de nodige papieren, dan maken we daar een verslag van en dan zal onze hoofdzetel wel beslissen of het nodig is om een ploeg ter plaatse laten komen. HELP HELP HET BRAND HIER !!! ...
Ja ik gebruik die beeldspraak veel omdat omstaanders soms niet beseffen wat het betekent om op die manier geconfronteerd te worden.
Komen we terug naar wat ovan aanklaagt maar wat hij ook doet, hij blijft met zijn hoofd tegen die muur aanlopen, en dat weten ze allemaal dat het zo in elkaar zit, iedereen ziet en weet dat! ...
Ik ken er veel die het opgegeven hebben en hun dochter zelfs nooit meer zien...buiten die afgeschenen foto die ze op hun keuekenkast hebben gezet en waar ze dagelijks tegen zitten te jammeren. Ik weet dat ik veel voor mijn dochter kan betekenen en elke dag doet mijn jongste dochter mij daar aan herinneren. Daar put ik mijn energie uit. Daarnaast ben ik zo vastberaden om bij te dragen opdat andere vaders en moeders deze hel niet moeten meemaken.
Trouwens..kortelings ga ik ALLES online zetten...met naam en toenaam... iedereen mag weten wie wat en hoe. Voor velen zal het lachen zijn, maar sommige mensen zullen dat dan weer niet. (en dan heb ik het niet over de moeder) Ik ben idd al veel tegen de muur gelopen, en ik begin het zodanig te kennen dat het makkelijker wordt. Ik neem het soms ludiek op om het draagelijk te maken...want met mijn dochter gaat het echt mis en dat is NIET om te lachen. Dat doet pijn elke keer als het niet lukt om er niet aan te denken....op dit ogenblik heb ik er ALLES voor over om dat te stoppen.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Reclame

lucgescheiden

#34 , 30 sep 2010 17:38

De feiten en gevoelens liggen hier niet veel anders, als dat een troostende gedachte mag vormen.
Ik vrees echter dat we als enkelingen met ons hoofd tegen de muur zullen blijven lopen, tot we er bij neervallen.

Enige tijd geleden legde ik klacht neer bij de balie der advokaten tegen de advokaat van tegenpartij.
Ook al is het duidelijk dat deze advokaat, in onze echtscheiding, los van zijn cliente en autonoom handelde, m.a.w
louter in eigen geldelijk belang de onmin opvoerde. (Daar liggen de bewijzen zwart op wit van op tafel.)
Kreeg ik van de balie een schrijven terug waarin de man duidelijk een hand boven het hoofd wordt gehouden en alles toch wel kosjer is verlopen... het toont maar aan hoe het in dit wereldje reilt en zeilt.

Je hebt wegen genoeg om aanklachten te formuleren, maar bij de volgende stap loop je tegen de muur.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#35 , 30 sep 2010 19:48

Er zijn veel problemen en een archaische structuur is er een van.
Net meegemaakt met een adoptie - foute dokumenten - foute aanname - rechter had dossier nog niet gelezen - toegewezen advocaat heel vriendelijk maar nog groen.
Uiteindelijk bleek de rechter reuze mee te vallen - kind was aanwezig en was het van ha als jullie dat willen - ja dat gaat he wel dan doen we het zo voor de juffouw ..
Dus geregeld - nu nog wachten op de 'overschrijving' van het vonnis.

Maar ik kan best verstaan dat iemand die niets of weinig van de struktuur kent op dat ogenblik water bloed en tranen zweet of hoe zegt men het ... buiten het grijze haar en de hartaanval.

roderidder
Contacteer: Website

#36 , 30 sep 2010 20:09

Sta me toe de topic aan te vullen met wat ovan eerder schreef in de topic "hoe maken we het gemis draaglijker?" http://www.juridischforum.be/forum/view ... 81#p102081" onclick="window.open(this.href);return false;

Op die wijze wordt het voor de mensen die het probleem volgen m.i. wat overzichtelijker en vooral confronterender
Omdat weinig mensen beseffen wat ernst is of de gevolgen zijn, citeer ik hier een deel uit het besluit van het psychologisch verlag bij mijn dochter in opdracht van het parket:
…..Het geheel van deze elementen overhaalt mij tot de mening dat de uitdrukkingen en verklaringen van X betreffende haar vader, mijnheer X, als zeer weinig geloofwaardig mogen beschouwd worden.
Het gaat hier mijns inziens om opzettelijke lasterlijke valse verklaring die duidelijk voortvloeien uit een bewuste beïnvloeding namens de moeder, XXX. Men mag hier dus wel degelijk spreken over oudervervreemding (Parnetal Aliënation Syndrome).
Men stelt dat oudervervreemding heel schadelijke gevolgen heeft voor de identiteit van het kind dat slachtoffer is van zulke manipulatie. Het kind dat gebracht wordt to een zwart-wit perceptie van één van zijn ouders en tot de verstoting van deze ouder , verliest hierbij eigenlijk de helft van zijn eigen persoon, omdat er intern een dissociatie plaatsvindt van het vader- en moederbeeld.
Dit heeft zware gevolgen voor de identiteit van het kind. Dit brengt dan ook een zwart-witte polarisatie van de wereld met zich mee, zodat het kind de verschillen nog maar moeilijk kan integreren, en ze dus liever zal verwerpen.
De meest voorkomende symptomen zijn: intolerantie tegenover zwakheden, verschillen, en frustraties; zelfvertrouwensverlies; verminderd gevoel van eigenwaarde, vermindering van de sociale en intellectuele prestaties.
Bij X is vooral het verminderd gevoel van eigenwaarde en de vermindering van de sociale en intellectuele prestaties sterk opgevallen.
Tenslotte zijn de paradoxale berichten die het kind bij oudervervreemding krijgt (zoals bv: “van mij mag je gaan” terwijl de ouder zo hevige angst en haat koester dat het kind aanvoelt dat het eigenlijk niet mag gaan) bij de schadelijkste, omdat het kind dan uiteindelijk zijn eigen perceptie en gevoelens niet meer vertrouwt.
Het kind kan er werkelijk gek van worden.*
Het is mijns inziens absoluut noodzakelijk dat X een goede psychologische begeleiding geniet, om geholpen te worden in een harmonieuze ontwikkeling. Zij zou er de gelegenheid krijgen om haar eigen gevoelens en gedachten weer op te vatten en de complexe gezinssituatie verbonden frustraties en angsten te verteren en integreren. Ook dient er sterk gewerkt te worden aan het herstel van een positiever vaderbeeld.

ik hoop van harte dat NIEMAND in die situatie terechtkomt...want dat is pas het begin....de vaststelling. het ergste is wat hiernakomt....
* Een therapeute/bemiddelaar vertelde mij een tijd geleden dat de ouders die in een dergelijke situatie verkeerde te maken kregen met hun kind dat zelfmoord had gepleegd

HALLO BRANDWEER? HET HUIS STAAT IN BRAND HELP! Ja brandweer hier ... Meneer, ... had U al niet eerder contact met ons genomen? We nemen elke zaak ernstg en binnen een maand of drie staat Uw dossier ter behandeling.

RR

lucgescheiden

#37 , 01 okt 2010 01:39

Er zijn veel problemen en een archaische structuur is er een van.
Net meegemaakt met een adoptie - foute dokumenten - foute aanname - rechter had dossier nog niet gelezen - toegewezen advocaat heel vriendelijk maar nog groen.
Uiteindelijk bleek de rechter reuze mee te vallen - kind was aanwezig en was het van ha als jullie dat willen - ja dat gaat he wel dan doen we het zo voor de juffouw ..
Dus geregeld - nu nog wachten op de 'overschrijving' van het vonnis.

Maar ik kan best verstaan dat iemand die niets of weinig van de struktuur kent op dat ogenblik water bloed en tranen zweet of hoe zegt men het ... buiten het grijze haar en de hartaanval.
Franciscus,

Ik ben er van overtuigd dat er nog tal van mensen rondlopen die je echt uit de miserie willen redden, die
de verantwoordelijkheden die hun functie(s) meebrengen serieus nemen, en daarin vooruit willen werken om je te helpen.

Echter zolang je niet in contact komt met deze archaische structuren, kan je ze niet kennen.
Laat staan; de problemen doorgronden die je dient te trotseren om er je weg in te vinden.
M.a.w. ben je voorheen steeds een brave burger geweest, dan ben je de klos als je door een echtscheidingseis in dit kluwen terecht komt.

Als deze structuur een probleem vormt om als ouder; een weg te vinden om de belangen van de kinderen te vrijwaren,
als het dit 'je weg vinden' is wat hopen tijd kost, als het net die tijd is die je als verantwoordelijk-voelende ouder ontstolen wordt...
Wat dienen we daar dan uit besluiten?

ovan
Topic Starter

#38 , 01 okt 2010 09:40

...Echter zolang je niet in contact komt met deze archaische structuren, kan je ze niet kennen.
Laat staan; de problemen doorgronden die je dient te trotseren om er je weg in te vinden.
M.a.w. ben je voorheen steeds een brave burger geweest, dan ben je de klos als je door een echtscheidingseis in dit kluwen terecht komt....
In de voorbije 5 jaar heeft men mij verschillende dingen ten laste gelegd....die uit de context niet ok zijn, maar...als je 1,5 jaar je dochter niet ziet, de politie kan niets doen, parket wil niks doen, procedure via Jeugdrechtbank blijft duren en er verandert niets, het geldende vonnis wordt niet nageleefd en je weet dat je kind psychologisch mishandeld wordt en dat elke dag die voorbijgaat een dag is waar de moeder meer resultaat boekt in haar destructieve acties, dat je beseft dat elke dag die voorbije gaat NOOIT meer terug komt, en dat je beseft dat elke dag langer het moieilijker zal worden om de schade te herstellen, dat de situatie op dat moment uitzichtloos is.... en dat je je kind ongelooflijk mist..... op dat moment besef je dat er geen vonnis of geen wet meer is en dan ga je instinctief dingen doen om iets te veranderen.... je kind halen waar je weet dat het is als het niet bij de moeder is: de school. Die actie waar ik gelukkig niet volledig hoefde uit te voeren heeft veel beweging gebracht in de zaak dat er eindelijk mensen hun ogen opengingen...Vandaag wordt ik daar op afgerekend.

"Ha mijnheer is zijn eigen huis gaan blussen? En nu zijt ge verbrand? Ja ge moet dat blussen overlaten aan de brandweer hé....... :roll: "
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

VAN BELLE Jean Marc

#39 , 02 okt 2010 17:05

Heb die artikels van die rechter EN zijn visie (twee hyperlinks onderaan dieper, dus wel moeilijk om te vinden) eens goed gelezen en er ontbreekt een stuk uitleg, die onze collega in zijn vraag hier kan helpen:

"Terugkeren naar FEITENrecht". Maar het wordt niet uitgelegd noch toegelicht.

Als de rechter inderdaad los van alle emotie gewoon op papier eens de feiten zou bekijken en zo ook in kortgedingen deze ONDER beschikkingen ten gronde zou leggen (in praktijk zijn beschikkingen ten gronde uit tijdsgebrek of misschien soms zelfs eens uit onkunde of een advocaat met te grote naam en vooral te grote en zelfs zeer grove, leugenachtige maar toch immune mond) gewoon een overname van de synthesebesluiten van de meestal EISENDE advocaat (wie aanvalt, heeft al deels gewonnen).

Nu ik ook al twee jaar samen met psychologische studies meer van dit soort vonnissen en beschikkingen bekijk, valt mij nog iets extra meer en meer op:

Het is dikwijls net de geëmancipeerde, brave vader, die het onderspit moet delven voor een geëmancipeerde agressieve vrouw of tenminste een vrouw met een agressieve advocaat die van mugjes olifanten maakt met hormonen of iets gelijkaardigs. Als je braafjes wacht op je recht, ontstaat zonder dat rechters het weten de indruk dat de verbaal of strategisch agressieve vrouw tegelijk de zwakke zou zijn en tegelijk het gelijk aan haar kant heeft.

Dus ik zou weer eens willen besluiten met wat hierop de juiste oplossing is volgens mij:

Geen nieuwe wetten, geen nieuwe magistraten, geen veranderingen, maar een samenvatting maken van de werkelijke feiten en deze opsplitsen van het emotionele gedeelte.

Op die wijze zou men het doel van dit forum langzaam terug kunnen bereiken: het terug opdoeken ervan als alles terug wat beter loopt!

In elk geval, ik laat dit werk niet over aan anderen. Onze collega van http://www.vechtscheiding.eu" onclick="window.open(this.href);return false; zou trouwens in de gevangenis zitten en daarvoor geldt EXACT het verhaal van de evolutie dat de procureur (net als in Nederland) wel erg veel macht krijgt en oh wee je geraamte als je dit allemaal online zet. Ik volg al dit soort zaken met hoge interesse en binnen vijf à tien jaren hoort u nog wel van mijn conclusies (Van Belletje uit Bellegoed, Bellegem met nummerplaat IKW818 = Ik Wacht een nAcht)...

Thanks aan alle moedigen om hier te reageren, ook al is het soms emotioneel en mag dat wel van mannen? Ik ben in elk geval teruggekeerd van mijn ontmanning en ben graag terug de klassieke, ouderwetse machoman met moto die zegt dat zijn drie kinderen niet mogen trunten en via de moeilijke weg van problemen veel rijker worden, zowel fysisch als intellectueel. Dus,laat nog maar gerust wat mislopen. It makes my story much better! (deze maand voorkomen in beroep te Gent voor 1 jaar gevangenisstraf nadat ik door vijf man/vrouw incl. echtgenote onder de ogen van mijn zoon werd aangevallen op 18 meter van de perceelsgrens in poging hem en de jongste dochter te kidnappen maar natuurlijk krijg ik als man de schuld als agressieve agitator; als ze daar die 6 maand effectief toekennen, zal ik dankzij die procureur wereldberoemd worden en in de zaak voor mij had hij het over een verfilming, maar dan wordt hij een van de internationale hoofdrolspelers binnen 10 jaar en zal hij daar hopelijk ook gelukkig mee zijn...) Komt 27/10/2010 in Gent voor, dus wordt vervolgd vanwege een niet emotionele vader, intussen dankzij dit soort stommiteiten al rechtskundig assessor of juridisch adviseur van de Vlaamse JournalistenVereniging. Dank u wel!
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Als u het niet doet, doe ik het wel.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
Als je van je eigen vrouw niet tevreden bent, waarom zou zij dan tevreden moeten zijn met haar man?

lucgescheiden

#40 , 02 okt 2010 17:41

"Terugkeren naar FEITENrecht".
Elk schuldige feit moeten nu uit de procedure geweerd worden; geeft de nieuwe scheidingswet aan.
Je uitspraak impliceert dus gewoon een verandering of nieuwe wet....

ovan
Topic Starter

#41 , 03 okt 2010 10:09

Heb ... Als je braafjes wacht op je recht, ontstaat zonder dat rechters het weten de indruk dat de verbaal of strategisch agressieve vrouw tegelijk de zwakke zou zijn en tegelijk het gelijk aan haar kant heeft....
idd wij hebben 5 jaar gelden het volste vertrouwen gehad dat justitie juist orde op zaken zou stellen en dat ahv de feiten de zaken wel duidelijk zouden zijn.
Zoals je zegt, wie de zaak start heeft half gewonnen. Ik zag mijn oudste dochter wekelijks...voordat de moeder van mijn dochter juridisch gegaan is. de jeugdrechter beslist zomaar om dat te veranderen naar zat.10h-zo18h om de twee weken. we spreken anno 2005. Het kind geeft in het onderzoek aan dat het terug meer wil komen naar de papa maar BANG is van moeder om het fijn te vinden.. De deskundige geeft aan dat het belangrijk is om het omgangsrecht terug uit te breiden en het kind het mandaat te geven om zich goed te mogen voelen in het gezin van de papa. Jeugdrechter blijft vasthouden aan een ongelijk verdeeld omgangsrecht en geeft het kind hierdoor het verkeerde signaal.....wij staan machteloos toe te kijken hoe de moeder met haar destructieve intenties en psychologisch geweld het kind verwijdert. Z glipte van ons weg en ondanks alle inspanningen, betrokken instanties, gebeurtenissen, onderzoeken, correctionele vonnissen ...staan we vandaag (2010)nog steeds in een juridische procedure, afhankelijk van 1 rechter, en blijft de miserie duren.....voor iets wat in enkele weken opgelost kon zijn op basis van feiten en prioriteiten in de juiste volgorde....maar ja, dan draait de commerce niet zeker?

ovan
Topic Starter

#42 , 23 feb 2011 19:24

Ondertussen zijn we weer zoveel maanden verder... en het wordt hoe langer hoe meer ...(bestaat er een superlatief voor onvoorstelbaar)
Indiening verzoekschrift 28 mei 2010 met hoogdringendheid wegens escalerende situatie, psychologische mishandeling, regeling voor verlofperiode en school,...waslijst van problemen... Zitting 22 september.... Op 22 september ...rechter al uitspraak in correctionele zaak dus niet bevoegd,....zitting 11 januari 2011 !!!!
Zitting van 11 januari, ging uitspraak zijn op 08 februari 2011, maar dat heeft ze weer kunnen trekken tot 22 februari...om dan het verzoek te verwerpen wegens "niet gewijzigde" omstandigheden.... :lol:
Mijn advocate had gisteren al in kunnen lezen, maar ik ben het vandaag gaan inlezen.
Gewoon hilarisch hoe men zich verschuilt en beroept op allerlei wetgevingen die niks te maken hebben met problematiek van de kinderen en gezinnen. De lafheid om maar geen oplossing te moeten vellen, druipt van het vonnis af. Er staan zoveel tegenstrijdigheden in dat niemand de motivering nog gelooft.
Eigenlijk was het dat wat ik in handen moest hebben.
Mevrouw de jeugdrechter, bedankt om weeral te bewijzen hoe onbekwaam en eigenlijk, bedreigend u wel bent voor vele kinderen. Alleen 't is niet uw kind, maar wel het mijne. Ge hebt een kans gemist om echt iets voor .... te betekenen. Als ze ooit leeftijd en het verstand heeft en zich vragen stelt WAAROM dan toon ik gewoon wat gij gisteren hebt ondertekend.

Als ik het vonnis in handen heb zal ik enkele citaten posten.... men zal zien dat de titel van deze draad nog maar eens kracht bijgezet wordt.

Tattie

#43 , 03 mar 2011 20:47

@ovan... in Gent is het geen haar beter... ook hier ferm teleurgesteld in de jeugdrechtbank enook hier sleept het maar aan...frustratie alom!

ovan
Topic Starter

#44 , 05 mar 2011 09:43

1 week nadat mevr. de Jeugdrechter haar verantwoordelijkheid heeft ontdoken op basis van zogezegde "ontbreken van nieuwe elementen", heeft de Procureur des Konings een Jeugdrechter gelast omtrend mijn dochter. m.a.w. POS.

hier een citaat uit het Vonnis

- De gezondheidstoestand van het kind
- …
- Geen inspanningen van de moeder om het kind uit een negatieve spiraal te helpen, het psychisch geweld en misbruik van het kind door de moeder
Het gaat om dezelfde argumenten die eiser heeft aangewend in de voorgaande procedure….
Eiser laat na enig nieuw element aan te brengen ….
…... Evenmin kan worden vastgesteld dat de argumentatie van alle redelijkheid is ontdaan.
Met andere woorden…"gezondheid, negatieve spiraal, psychisch geweld, misbruik (zie psychologisch onderzoek) ja het gaat slecht met uw dochter, maar blijkbaar: in de wet staat er een regeltje, dat als het slecht gaat en er komt geen verbetering of er is niks veranderd, dan kunnen we niks doen voor uw dochter.... => "JEUGD"rechtbank...in het belang van het kind? ....ECHT LACHEN.
Er staat nog veel meer tegenstrijdigheid in dat Vonnis en gezien de ernst van de situatie zelfs ongehoorde uitspraken.
Dat wordt nog bekrachtigd door het feit dat men 1WEEK later in POS komt. Alsof in die 1 week ALLES nieuw zou zijn of zo? :roll:
Het toont de ernst van de situatie, maar ik ben er zelf niet gelukkig mee en hou mijn hart vast wat er met mijn dochter nu weer gaat gebeuren?

ovan
Topic Starter

#45 , 05 mar 2011 09:52

Mensen die gelijkaardige situaties meemaken, kennen of meer willen weten...stuur dan maar een PM.

Terug naar “Echtscheiding”