Heb die artikels van die rechter EN zijn visie (twee hyperlinks onderaan dieper, dus wel moeilijk om te vinden) eens goed gelezen en er ontbreekt een stuk uitleg, die onze collega in zijn vraag hier kan helpen:
"Terugkeren naar FEITENrecht". Maar het wordt niet uitgelegd noch toegelicht.
Als de rechter inderdaad los van alle emotie gewoon op papier eens de feiten zou bekijken en zo ook in kortgedingen deze ONDER beschikkingen ten gronde zou leggen (in praktijk zijn beschikkingen ten gronde uit tijdsgebrek of misschien soms zelfs eens uit onkunde of een advocaat met te grote naam en vooral te grote en zelfs zeer grove, leugenachtige maar toch immune mond) gewoon een overname van de synthesebesluiten van de meestal EISENDE advocaat (wie aanvalt, heeft al deels gewonnen).
Nu ik ook al twee jaar samen met psychologische studies meer van dit soort vonnissen en beschikkingen bekijk, valt mij nog iets extra meer en meer op:
Het is dikwijls net de geëmancipeerde, brave vader, die het onderspit moet delven voor een geëmancipeerde agressieve vrouw of tenminste een vrouw met een agressieve advocaat die van mugjes olifanten maakt met hormonen of iets gelijkaardigs. Als je braafjes wacht op je recht, ontstaat zonder dat rechters het weten de indruk dat de verbaal of strategisch agressieve vrouw tegelijk de zwakke zou zijn en tegelijk het gelijk aan haar kant heeft.
Dus ik zou weer eens willen besluiten met wat hierop de juiste oplossing is volgens mij:
Geen nieuwe wetten, geen nieuwe magistraten, geen veranderingen, maar een samenvatting maken van de werkelijke feiten en deze opsplitsen van het emotionele gedeelte.
Op die wijze zou men het doel van dit forum langzaam terug kunnen bereiken: het terug opdoeken ervan als alles terug wat beter loopt!
In elk geval, ik laat dit werk niet over aan anderen. Onze collega van
http://www.vechtscheiding.eu" onclick="window.open(this.href);return false; zou trouwens in de gevangenis zitten en daarvoor geldt EXACT het verhaal van de evolutie dat de procureur (net als in Nederland) wel erg veel macht krijgt en oh wee je geraamte als je dit allemaal online zet. Ik volg al dit soort zaken met hoge interesse en binnen vijf à tien jaren hoort u nog wel van mijn conclusies (Van Belletje uit Bellegoed, Bellegem met nummerplaat IKW818 = Ik Wacht een nAcht)...
Thanks aan alle moedigen om hier te reageren, ook al is het soms emotioneel en mag dat wel van mannen? Ik ben in elk geval teruggekeerd van mijn ontmanning en ben graag terug de klassieke, ouderwetse machoman met moto die zegt dat zijn drie kinderen niet mogen trunten en via de moeilijke weg van problemen veel rijker worden, zowel fysisch als intellectueel. Dus,laat nog maar gerust wat mislopen. It makes my story much better! (deze maand voorkomen in beroep te Gent voor 1 jaar gevangenisstraf nadat ik door vijf man/vrouw incl. echtgenote onder de ogen van mijn zoon werd aangevallen op 18 meter van de perceelsgrens in poging hem en de jongste dochter te kidnappen maar natuurlijk krijg ik als man de schuld als agressieve agitator; als ze daar die 6 maand effectief toekennen, zal ik dankzij die procureur wereldberoemd worden en in de zaak voor mij had hij het over een verfilming, maar dan wordt hij een van de internationale hoofdrolspelers binnen 10 jaar en zal hij daar hopelijk ook gelukkig mee zijn...) Komt 27/10/2010 in Gent voor, dus wordt vervolgd vanwege een niet emotionele vader, intussen dankzij dit soort stommiteiten al rechtskundig assessor of juridisch adviseur van de Vlaamse JournalistenVereniging. Dank u wel!
Als ik achteruit ga, is het om een aanloop te nemen.
Als u het niet doet, doe ik het wel.
Ik ben op mijn best als ik zwijg. Nooit dus.
Als je van je eigen vrouw niet tevreden bent, waarom zou zij dan tevreden moeten zijn met haar man?