Vader weigert zijn dochter te bezoeken

lolita85
Topic Starter

Re: Vader weigert zijn dochter te bezoeken

#16 , 22 okt 2015 21:49

Trouwens, hoe lang kan het duren voordat een vonnis uitgesproken wordt ?

Heb me laten vertellen door een kameraad die eveneens advocaat is dat het soms enkele maanden kan duren ?
Wat gebeurt er in die tijd i.v.m. regeling ?

Dank u voor de hulp.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
duma

#17 , 23 okt 2015 09:42

1) Zijn eis van 2*3 uur is zeer redelijk. Ik zou hier dan ook op in gaan, want de kans dat een rechter anders zou beslissen, is zeer klein. Dat jij vreest dat het kindje geen flesjes aanvaardt, is géén argument. Net zoals borstvoeding dat niet is; je kan afkolven Dit argument voor een rechter brengen, zorgt er gegarandeerd voor dat je een uitbrander zal krijgen. Je zal overkomen als een moeder die kost wat kost het kind weg wil houden van zijn vader. Zorg er dus voor dat je je kind ondertussen al léért van een flesje drinken.

2) Vanaf 6 maanden een week/week regeling is vroeg, maar niet onmogelijk. Ik ken van zeer dichtbij een case waar dat het geval was. Maar daar was het daarvoor ook meer dan 2*3 uur per week; er zat nog een stap tussen.

3) Alimentatie: zolang het kind zo goed als full time bij jou verblijft, moet er uiteraard een degelijke soms alimentatie betaald worden. Wat die som moet zijn, is onmogelijk te zeggen, gezien dat van veel factoren afhangt.

4) Vanaf dat er bilocatie is, is er typisch geen alimentatie meer, tenzij er echt een grote loonkloof is tussen moeder en vader. Kindergeld is dan weer een heel andere zaak. Vaak wordt dat toegekend aan de moeder (omdat zij ook vaak degene is die minder verdiend), maar even vaak wordt er beslist om die inderdaad in de helft te doen.

Het is niet omdat je werkloos bent, dat de alimentatie plots torenhoog gaat zijn; de rechter gaat ook kijken naar de reden van je werkloosheid én naar de moeite die je doet om terug aan werk te geraken. men gaat er vanuit dat de ene ouder niet moet opdraaien voor de bewuste werkloosheid van de andere ouder. En gelukkig ook maar. In dat geval kan je bijvoorbeeld afspreken dat er tot xx/xx/xxxx een bepaald bedrag betaald wordt zodat je kan zoeken naar werk.

Bottom line; Ik zou akkoord gaan met het eerste stuk, maar melden dat gezien de hoeveelheid X bij jou verblijft je de voorgestelde alimentatie te weinig vindt (en een tegenvoorstel doen), dat je ineens van 2*3uur per week naar week/week een te bruuske overgang vindt en voorstelt om een opbouwende regeling toe te passen met:
- vanaf 6 maanden: 1 weekend op 2
- vanaf 1 jaar: om de week van woensdag tot zondag
- vanaf 2 jaar: week/week
Dat vanaf week/week de alimentatie volledig wegvalt.

lolita85
Topic Starter

#18 , 23 okt 2015 14:21

Ik gebruik de borstvoeding niet als een uitvlucht, laat dit duidelijk zijn.
Ik zeg enkel dat ze de fles WEIGERT na verschillende pogingen. Verschillende speentjes geprobeerd, gesprek gehad met kind en gezin.
Het is geen kwestie van goede wil, want zou maar al te graag hebben dat ze eens met flesjes kon afwisselen, maar dat ligt alleen aan haar.

Ook kreeg mijn moeder onlangs een sms van mijn ex partner waarin hij mij ervan beschuldigt zwarte magie op hem en zijn nieuwe vriendin uit te oefenen. Wat natuurlijk absurd is. Kan ik daarmee iets aanvangen ?
Dergelijke uitspraken zijn volgens mij erg misplaats komende van een vader die een week/week regeling eist.

Ook beschuldigt hij mij er natuurlijk van dat hij zijn dochter niet mocht zien, er zijn 2 aangetekende zendingen gebeurd waarin het tegendeel staan, dat hij welkom is als er afspraken gemaakt worden. En een 10 tal smsen tussen hem en mijn moeder waarin staat dat hij welkom is maar weigert.
Daar geraakt hij volgens mij niet ver mee ?

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#19 , 26 okt 2015 08:50

Ook kreeg mijn moeder onlangs een sms van mijn ex partner waarin hij mij ervan beschuldigt zwarte magie op hem en zijn nieuwe vriendin uit te oefenen. Wat natuurlijk absurd is. Kan ik daarmee iets aanvangen ?
Ik zou dit gewoon negeren, moest ik van u zijn. Mogelijk kan je hier een klacht voor neerleggen wegens laster en eerroof, maar een rechter zal toch de wenkbrouwen eens fronsen als de beschuldiging over "zwarte magie" gaat... Niet te veel energie in steken, zou ik zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”