Geen regeling op papier

moeder1

Re: Geen regeling op papier

#16 , 15 sep 2015 09:16

Dat is een zaak als ik die gans vertel gelooft niemand mij, hilarisch eigenlijk...Dochter is ouder dan 12 en dan heeft ze hoorrecht dus gehoord door de rechter. Assistente sprak met haar tijdens het huisbezoek. Om voorbeeld te geven, ik wilde in eerste plaats mezelf verdedigen, echt stapels bewijzen en toegevingen. Assistente vertelde mij dat ik als burger het verslag niet zelf kon inlezen op de griffie, ik kon slechts de eerste twee pagina's lezen op haar kantoor. Prompt nam ik dus een ander advocaat, uiteraard wil ik weten wat erin staat, ze vertelde me namelijk dat mijn ex een strafblad heeft. Mijn advocaat vroeg twee weken uitstel, rechter zelf had het verslag nog niet grondig kunnen lezen dus zaak zelf moest al uitgesteld worden, eens thuis van de zitting zat er een brief in de bus van justitie dat ik het verslag kon lezen op de griffie, ongelooflijk! Ex pleegde inbraak met diefstal, probatie, borderline etc...spreekt zichzelf tegen....tot dusver geeft dat geen invloed en blijft ze tijdelijk in de wek bij hem weekends bij mij. Alle leugens ontkracht. Beweerde hij dat ze vooral bij hem was ganse tijd terwijl hij tegelijk beweerde dat hij vijf maanden bij mij woonde terwijl ik sleutels pas had half september,zitting (tijdelijk vonnis) januari dus reken maar uit...Geheel in mijn voordeel. Er loopt een klacht verwarlopzing welke ernstig wordt genomen door parket, geen seponering, geen invloed......Een week school geweest en reeds verschillende klachten, geen invloed....Psychiatrisch verleden, strafblad,...het heeft allemaal geen invloed verslag geheel in mijn voordeel, haar verhoor in mijn voordeel, ongelooflijk. Wordt bewert dat ik aanvankelijk akkoord was tijdens de zitting, larie...staat er zwart op wit. Ik verlies stillaan de moed, dit sleept nu al een jaar aan.

Ik kan alleen maar zeggen, bereid je goed voor.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
julie3
Topic Starter

#17 , 17 sep 2015 20:00

Hoe is het mogelijk dat het gerecht zoiets toelaat? De ex partner van mijn vriend is gekend bij de politie, verkoop en gebruik van cocaïne, komt door andere conflicten ook nog in contact met politie, onlangs belde mijn stiefzoontje in paniek om hem aub te komen halen want het geweld tss die moeder en haar nieuwe vriend liep uit de hand, er is daar ook pv van opgemaakt. Toch is er in kort geding uitgesproken dat zij de kinderen meer heeft en wij maar weekend op 2. Ik begrijp het niet..

julie3
Topic Starter

#18 , 19 sep 2015 14:15

Wordt Je niet op voorhand verwittigd dat er iemand langskomt vr soconderzoek?

Reclame

moeder1

#19 , 19 sep 2015 14:53

Ik begrijp zulke dingen ook niet. Rechtbank doet duidelijk niet aan waarheidsbevinding. Heeft het onder andere over 'mijn dochter' alsof ik er niet bij was. Ik heb nu het hele verhaal naar het clb gestuurd met fotos van leefomstandigheden bij papa, zij aan de energiedrank, gen truis, geen verwarming ....Verwacht er niet te veel van.
Onze zaak kwam voor in januari, met toegekend sociaal onderzoek(moet ook toegestaan worden), in juli pas uitnodiging om het eerste gersprek te laten plaatsvinden en op het justitiehuis krijg je meteen(was bij mij zo) een afspraak voor het huisbezoek welke je hebt te bevestigen, anders gaat dat niet door wat bij hem zo was. Ik leef in ieder geval met je mee, met hoeveel bewijs je ook komt, zelfs verschillende mails met zijn akkoord is ze nog bij hem. De stress wordt stillaan ondraaglijk na een jaar. Geen sociale voorzieningen, geen tv aansluiting, internet of wat dan ook, allemaal bewijs van en doet er niets toe. 9 blz in mijn voordeel, doet er niets toe....Rechtbank oordeelt alles behalve in het belang van het kind is mijn ervaring.

julie3
Topic Starter

#20 , 19 sep 2015 19:50

Kan ook niet zijn dat we de enige zijn met dit probleem? als dit een veel voorkomende situatie is overweeg ik hiermee naar de media te gaan. Rechtbanken te laks betreffende opvoedingssituatie kinderen uit gescheiden gezinnen. Misschien komt er dan verandering

julie3
Topic Starter

#21 , 19 sep 2015 19:51

Het kan niet zijn dat zoiets geen aandacht krijgt.

moeder1

#22 , 19 sep 2015 21:01

Tja, ik kreeg al eerder die optie van iemand met hetzelfde 'probleem', echter bedenk ik wel als dat in de media komt, echt van alles bewijs dat dat wel eens averechts kan werken. Zijn advocaat is schepen in de stad van de rechtbank die de zaak behandelt dus ik heb zo mijn vermoedens, bovendien werkt zijn schuldbemiddelaar op desbetreffende rechtbank. Eender wat ik doe, ik sta nergens, papa mag bij wijze van spreken een zwaar misdrijf begaan, wordt genegeerd, laat ik een scheet dan wordt dat uitvergroot. Er is in ieder geval veel onrechtvaardigheid. Sociaal onderzoek en verhoor minderjarige heeft grote impact op de beslissing van de rechter zeggen ze, larie....papa gaf aan de assistente toe bij haar te slapen, haar brood van vier dagen oud mee te geven naar school enzovoorts.....nada verschil.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#23 , 19 sep 2015 21:20

Aan zowel @moeder1 als aan julie3 naar de pers stappen is geen goede oplossing.
Op het forum zijn er verschillende die met de 'pers' serieuze problemen hebben gehad.
Het is slecht met een goede dossieropbouw dat men een zaak kan winnen dus tijdslijn, bewijzen verzamelen, gesprekken opnemen enz enz.
Ik schrijf hier ook niet dat het van vandaag op morgen zal opgelost zijn.
U moet beiden zorgen dat u een advocaat hebt waarmee het 'klikt' en die bereid is te luisteren.
Een procedure voor de rechtbank neemt nu eenmaal tijd in beslag.

PS normaliter wordt bij een sociaal onderzoek ook familieleden gehoord ...dus zeker vermelden wie war woont en wie met wie samenwoont.
Normaliter worden die dan ook gesproken.

In een zaak van (stiefouder)adoptie ( koppel was al uit elkaar) zaten de ouders van partij A bij partij B toen sociaal onderzoek daar langsging.
Ook partner A kwam per toeval echt waar langs ...
Een aantal mensen uit de vriendenkring (waaronder mezelf en partner) werden beide ook gehoord.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 19 sep 2015 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Emiel9

#24 , 19 sep 2015 21:21

Met welke familierechtbank / jeugdrechtbank hebben jullie zulke negatieve ervaringen?

moeder1

#25 , 19 sep 2015 21:25

Veurne.

Franciscus, was bij ons niet gebeurd familie gesprekken, ik heb zelfs aangeboden zijn moeder omgangsrecht te geven omdat zij wel een fantastisch mens is. Niets van vermeld. Heeft enkel contact genomen met school waaruit blijkt dat papa geen contact heeft met school omdat ze 'mijn kant' kiezen terwijl ik er een goed intensief contact op hou. Clb is ook gesproken, niemand van familie of vrienden.

Franciscus

#26 , 19 sep 2015 21:52

In deze zaak misschien niet nodig maar in een volgende fase misschien wel ... dus zorg dat ergens in het dossier uw goede relatie met moeder ex wordt opgenomen.
Deze kan vb zelf ook een verklaring gaan afleggen ...

moeder1

#27 , 19 sep 2015 22:28

Tja, ik heb al zoveel bewijzen, gesprekken met zijn familie die met hem niks meer te maken willen hebben. Even off topic, media helpt soms echt wel, eens een voorval gehad met een grote kredietgever, lang verhaal, wij kregen geen info, twee dezelfde namen dus verschillende personen werd ff één dossier van gemaakt en wij waren de dupe. Als burger krijg je dan nergens respons, nieuwsblad erbij gehaald en dan was het binnen drie weken in orde met excuses van directie krediet gever waarop ze officieel hun fouten toegaven, media helpt dus wel, al wil ik het mijne afwachten omdat de zaak nog in 'behandeling' is.

Franciscus

#28 , 19 sep 2015 22:39

Ook hier ten sterkste af te raden.
Hier zij n we over rechtszaken aan het schrijven dus ook het advies het zeker niet te doen.
Of wilt u met naam en toenaam en foto van huis en auto en hond in de krant hebben. Wel dat is de beste manier om uw zaak de grond in te boren.

Procedure volgen zoals hier door verschillende al meermaals is aangegeven.

PS het geven van eigen ervaringen uit één specifiek dossier zijn meestal niet toepasselijk in een ander.
Spreek met redelijk wat ervaring zo ooit een case waar ikzelf in begeleide. Wilde lukken dat een medewerker de case van iemand van die familie kreeg. Wilde dezelfde oplossing toen medewerker zei dat dit niet kon werd persoon zeer kwaad en zei dat medewerker zijn baas er anders overdacht en dat men nu een gesprek met de verantwoordelijke ( ik dus) wilde. Wel ik heb die persoon moeten teleurstellen ... die zaak leek op de andere maar was niet hetzelfde .... er moesten nog zeker drie of vier juridische stappen gezet worden ... na een half uurtje praten de persoon toch zover gekregen dat er geluisterd werd en mijn medewerker verder kon met het dossier.
Van horen zeggen hoort men veel fout.

Terug naar “Echtscheiding”