co-ouderschap

ilxa

Re: co-ouderschap

#16 , 31 okt 2012 23:46

Anda, je moet doorzetten! Je kan wel degelijk bekomen dat je kinderen geen week bij de vader moeten verblijven.
'Uit de literatuur van de ontwikkelingspsychologie blijkt dat de eerste hechtingsfiguur 'de mama' heel belangrijk is
voor jonge kinderen. De stabiliteitn en regelmaat van in 1 huis te wonen en een zekerheid te hebben over hoe
dingen in zijn werk gaan is belangrijk voor het basisvertrouwen van jonge kinderen.' Anda, dit is de tekst die ik
letterlijk uit het verslag van de sociale studie overneem vanuit mijn zaak!
Dus je lan wel degelijk proberen om dit uit te stellen en zeker omdat net zoals bij mij het geval is, je kinderen nog
heel erg klein zijn. Je moet het belang van het kind en de jonge leeftijd van het kind benadrukken! Je kan
volgens mij zeker bekomen dat ze onder de leeftijd van 3 jaar geen week moeten gaan. Er wordt trouwens nu
steeds meer afgestapt van een week-week regeling, omdat ze ervaren dat dit niet atijd zo goed is voor het kind.
En mensen, ik heb het hier wel over jonge kinderen é!
En dan nog een raad die ik je geef, laat je dochter niet herkennen door hem!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 01 nov 2012 13:43

'Uit de literatuur van de ontwikkelingspsychologie blijkt dat de eerste hechtingsfiguur 'de mama' heel belangrijk is
voor jonge kinderen. De stabiliteitn en regelmaat van in 1 huis te wonen en een zekerheid te hebben over hoe
dingen in zijn werk gaan is belangrijk voor het basisvertrouwen van jonge kinderen.'

'De literatuur van de ontwikkelingspsychologie' maakt geen deel uit van het belgisch wetboek, bij mijn weten.

Overigens spreekt u letterlijke overname zich niet uit over de belangrijkheid van de papa, m.a.w. het geeft een zeer subjectief
en vertekend beeld weer van de volledige litaratuur die u oprakelt.
Zegt het bijvoorbeeld dat kinderen waarvan de mama komt te overlijden tijdens de bevalling geen eerste hechtingsfiguur hebben?
Of zegt het dat 'de stabiliteit 'de regelmaat van in 1 huis te wonen en een zekerheid te hebben over hoe
dingen in zijn werk gaan' niet door de papa kunnen geboden worden?

U vergeet daarbij bewust te vermelden hoe de ontwikkelingspsychologie ook de vaderrol benadrukt als heel belangrijk.
Waarbij je uiteraard alles kan proberen om rechters van de wet te doen afwijken.

Echter de wetgeving is er gekomen om de discriminatie tussen mama's en papa's uit de wereld te helpen.
Om kinderen de kans te geven om zowel op hun mama als hun papa te kunenn terugvallen tijdens hun opvoeding.
Met andere woorden van een 'normale' jeugd te mogen beleven!

U beseft niet ten volle welke gevoelens het oproept bij vaders wiens kinderen door dergelijke pleidooien worden afgenomen.
Nog te zwijgen over de trauma's die kinderen oplopen in toestanden, zoals u deze nastreeft, maar waar mama's vroegtijdig komen te overlijden...
Handige documenten voor Personenrecht

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”