Tattie,
mijn ex houdt zijn kind ook elke woensdag thuis en dit komt op een schooljaar neer op ongeveer 15 tot 20 dagen... maar door de te grote afstand is het onmogelijk voor hem om haar een halve dag naar school te brengen en de woensdagnamiddagopvang kost minstens 6 euro per keer, hij betaalt de opvang volledig alleen en kan niets terugtrekken van de belastingen ... plus dan nog het feit dat mensen hem verweten hebben in het verleden dat "het arme kind" naar de opvang moest ... ja dan moeten ze in mijn ogen niet zagen als het kind dan elke woensdag thuis blijft want het is het één of het ander. Als we allemaal een woensdag om de 14 dagen verlof moeten pakken om dan 3 uur met een kind onderweg te zijn (heen en terug) zodat ze ocharme 4 uurkes zou kunnen schilderen in de klas ... ik wil hier maar mee zeggen dat er altijd twee kanten van een verhaal zijn en dat het misschien handig is om het verhaal van de mama ook te kennen. Misschien heeft zij enkele argumenten waarom ze dit doet en kan er perfect een oplossing komen ?
Bijtje dit is een situatie die ik ook zou begrijpen...maar moeder woont met moeite 12 km van school, terwijl het voor ons 45!! km is... en nee ze heeft geen enkele reden om haar thuis te houden, want er zit geen enkele regelmaat in de afwezigheden.... de enige regelmaat dat er wel inzit is dat ze de dag van de wissel op vrijdag plots genezen is en wel naar school kan gaan...
het is gewoon voor haar soms makkelijker om haar thuis te houden omdat ze geen zin heeft om vroeg te moeten opstaan..
dan geeft ze als reden dat ze ziek was en als je het vraagt aan de dochter is ze gewoon thuis gebleven...niks ziek, niks dokter...
in september start ze in het 1e, dus ben benieuwd hoe het ze het dan gaat uitspelen... en ja mevrouw kreeg haar zin qua school... voorlopige beslissing, in afwachting van sociaal onderzoek maar ik heb er geen hoop meer op.....