Moeder geen toegang tot het huis met toestemming vn kinderen

ovan

Re: Moeder geen toegang tot het huis met toestemming vn kind

#16 , 20 jun 2011 14:49

Zo ook: hoe komt een rechter te weten dat er PV's werden opgesteld omtrent het niet naleven van de verblijfsregeling?
Daar deze dossiers blijkbaar allemaal werden geseponeerd....?
Luc, het is niet omdat de PV's geseponeerd (zonder gevolg) worden, dat ze niet meer bestaan!
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#17 , 20 jun 2011 15:21

Ovan dat klopt, echter mijn vraag is eerder hoe deze tot bij een rechter geraken, wanneer zij werden geseponeerd.
Is het dat; een rechter automatisch wordt bericht van deze geseponeerde dossiers, of moet je die zelf aanbrengen?
Alwaar deze toch relevante informatie bevatten...

Wanneer ik me tot de administratie van het gerecht wend, krijg ik als antwoord, dat zij PV en dossiers niet kunnen linken...
Ik zou deze zelf moeten opvragen, copiëren en bij de griffier neerleggen als bijkomend bewijsmateriaal....

Mijn inziens, iets wat toch automatisch door een PDK zou moeten gebeuren, wilt deze zijn/haar job behoorlijk doen???
Handige documenten voor Personenrecht

ovan

#18 , 20 jun 2011 20:40

Luc, de rechter wordt uiteraard niet automatisch bericht. Hij kan ze wel opvragen.
in mijn geval had de onderzoeksrechter ze op eigen houtje opgevraagd. Hij kon er natuurlijk niet naastkijken, tientallen geseponeerde klachten vallen wel op ;-) Ze hebben uiteindelijk wel veel bijgedragen. 't is niet omdat de procureur van mening is dat klachten niet vervolgd moeten worden dat de onderzoeksrechter die zelfde mening deelt of dat de gebeurtenissen niet ernstig genoeg zijn.
Gewoon de PV nummers opsommen en doorgeven aan de rechter in kwestie. Die kan ze dan ook opvragen.
TIP: je kan vragen aan de procureur om na elke beoordeling van je klacht om je dossier in te kijken. Je krijgt dan bericht dat je gedurende 30 dagen het kan gaan inlezen. Dikwijls staat daar bijkomende info in die relevant kan zijn.
Uiteindelijk is het nog steeds het beste om idd alles zelf neer te leggen als bewijsmateriaal. Dat spaart hun tijd en ben je zeker dat het in het dossier zit.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 20 jun 2011 20:52

Automatisch bij het gerecht :lol: :lol: :lol:
De meeste rechters ... hebben een eigen PC THUIS.
Ik ken een griffier die zijn eigen PC en programma had gemaakt om alles gemakkelijker te maken.
Het parket kan het netwerk van de politie niet raadplegen en zeker kunnen de wat ze nu een netwerk noemen de parketten niet de gegevens van de rechtbanken raadplegen of voeden....
Dus u zal alle PV nr moeten opvragen bij al politiediensten waar u geweest bent voor een aangifte of een verklaring.
Dat dan vergelijken met alle griffies waar ze de dossiers hebben naar toe gestuurd en dan heb je zelf een lijst.

Een vriend van mij werd van bepaalde feiten beticht en voor de rechter gedaagd.
Parket had' vergeten' een dossier waar mijn vriend het slachtoffer was en een totaal ander licht op de zaak wierp ... met de zogenoemde klager in feite als dader en fraudeur...
Rechter kon wanneer de advocaat dat naar voor bracht niet mee lachen....

ovan

#20 , 20 jun 2011 21:00

:D ik kan me al voorstellen
@Franciscus
ik denk dat Luc wel bedoelde de PV's die uiteindelijke op het parket terecht gekomen zijn. Die zijn geregistreerd...
Maar idd...PV's bij politie worden niet altijd doorgezonden...Achterzitten is de boodschap..

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#21 , 20 jun 2011 21:04

Politie mag zelfs alle PV niet doorsturen gezien dat ook zo verzien is alle Verkorte PV (registraties met onbekende dader - geen strafbare feiten...) is bij omzendbrieven geregeld

lucgescheiden

#22 , 21 jun 2011 01:20

Maar jongens toch waar zijn we mee bezig!?

Ik heb de PDK, die me op de hoogte bracht van de seponaties, een brief geschreven met mijn verzoek om geheel de lijst van P.V.-nummers aan de rechter voor te leggen.

Waar het parket pas maanden na de seponatie bericht liet, en de rechtbank reeds in beraad is over deze zaak, vrees ik; dat
deze dossiers nooit tijdig bij de rechter zullen raken.

Dergelijke laattijdigheid zou me aldus tot een dure beroepsprocedure dwingen....
Handige documenten voor Personenrecht

Terug naar “Echtscheiding”