Ex en zijn nieuwe vriendin... Help, mijn zoontje???

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Ex en zijn nieuwe vriendin... Help, mijn zoontje???

#16 , 02 jan 2011 13:48

Jongedame is minderjarig !!!! en hoe oud is uw ex?
Is dat al gemeld aan de politie in een PV... zodat ook de jeugdrechter kan in kennis gesteld worden over haar gedrag....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
strenzke
Topic Starter

#17 , 02 jan 2011 13:52

Mijn ex is er 25, ja zelf al aan de sociale dienst. Als ik dat allemaal zeg dat ze nog minderjarig is enzo lacht ze mij gewoonweg vierkantig uit!
I get my strenght out my Little Angel

eylis

#18 , 02 jan 2011 20:40

en dat de nieuwe partner nog maar 17 is :shock: ??
Ze is gewoon minderjarig!
Bewaar die SMS'jes, neem alvast een advocaat onder de arm en leg haar/hem de situatie voor.
Een minderjarige heeft al helemaal niets ite zeggen over de opvoeding van je kind.
Ik zou bovendien eens overleggen met de advocaat of die "bemoeizieke" minderjarige partner géén argument is om de papa eens ernstig op zijn verantwoordelijkheden tov jou en jullie kind te wijzen.
Hij zal zijn partner duchtig moeten wijzen wat haar plaats is. Zijn de ouders van dat meisje wel akkoord dat ze samenwoont met een veel oudere man?.... :mrgreen:
En wat heeft dat kind voor papieren te tekenen??? Ze màg niet eens geen handtekeningen zetten...
Advoacaat die een beleefd verzoekbriefje stuurt naar de vader om hem op zijn plichten te wijzen én de mogelijke nadelen voor hem als dat lolitaatje haar dubieuze rol blijft spelen.
Enne, in passant het verzoek dat de kindwissel op vrijdag kan gebeuren. Daar zal hij niet tegen zijn als hij beseft dat hij op een dunne koord balanceert :mrgreen:
Vraag de advovaat wat het kost zo'n bief te schrijven: dat valt wel mee.
En het impact van die brief zal meteen te voelen zijn 8_)
courage!

Reclame

eylis

#19 , 02 jan 2011 20:44

dat kind lacht je vooral vierkant uit omdat ze ongelofelijk aartsdom is...Tijd dat je je handen uit de mouwen steekt.
Wat fransciscus zegt ook een goed idee!
Verklaring bij de politie van wat je overkomt (ook de sms'jes, de gore taal dat je kindje nu ineens gebruikt, etcetera)
en de jeugdrechter wordt meteen op de hoogt gebracht.

strenzke
Topic Starter

#20 , 02 jan 2011 20:50

Ja Eylis daarnet achter mijn zoontje geweest, ze kwamen nu zelfs al met 3 de deur openen, de vader zelf zei niks, zei en een andere vrouw wel. Om te vragen want ons probleem is met mijn ex zijn vriendin.
Ik ga morgen mijn advocaat bellen en was ook van plan om nog eens langs de politie te gaan met al mijn bewijzen.

strenzke
Topic Starter

#21 , 02 jan 2011 20:54

Ik was ook van plan nog om mijn ex een aangetekend schrijven op te sturen met de wetteksten.
Zou ik dit dan nog doen? Of de zaak volledig aan de advocaat overlaten?
Bedankt aan jullie allemaal, jullie zijn een echte steun

roderidder
Contacteer: Website

#22 , 03 jan 2011 00:35

Bedank al de andere maar...

Welk punt denken jullie te kunnen maken? Zelf zie niets, helemaal niets aan juridsche argumenten maar wel een hele reeks nadelen voor iedere rechtstreeks betrokkenen, noem het vechtscheiding.
In een dergelijk geval tegen dat er een eindvonnis is, waar geen beroep meer mogelijk is, is de nieuwe vlam meerderjarig dus is dat argument weg, moest het al bestaan.

Wat je kan doen is een procedure inleiden zodat het uur van aankomst (door de regeling van openbaar vervoer) een uur vervroegen. Dergelijke zaken worden gehonoreerd en kan een goede zaak zijn.

Een derde in welke hoedanigheid dan ook heeft juridisch geen gezag. Die dingen die een 25 jarige niet mag met een 17 jarige ... Welke bezwaarlijke bewijzen zal je allicht kunnen voorleggen? Juist .... niets !

Kortom hier worden allemaal elementen aangebracht en je wordt door anderen gewapend om een strijd aan te gaan waar er enkel verliezers zullen zijn.

Mijn advies: Let it be ... (laat het zijn...) Er zullen nog vele jaren komen en steek daar Uw energie in.... steek energie in liefde aandacht en genegenheid schenken in de tijd dat het kleine kind bij U is.
Ik ken tot op heden geen enkele vechtscheiding waar het welzijn van het kind in de breedst mogelijke zin heeft gezegevierd. Het kind verliest altijd een hoop potentieel aan liefhebbende en waardevolle contacten.

Ik ken veel vechtscheidingen waar ik mijn hand voor in het vuur steek dat het een ernstige graad van kindermishandeling is, niet meer niet minder, een ernstige vorm van kindermishandeling! Probeer dat te vermijden !
heb daar uit het art.374 en de meest belangrijke regels uitgehaald om mijn ex en zijn vriendin duidelijk te maken dat haar gedrag niet verantwoord is.
Voor mij is dit onduidelijk hoe, een vraag aan U dus ... ja hoe?, je met deze wettekst "haar gedrag" als zijnde "niet verantwoord" haar ten laste kan leggen, meer nog zij zal niet eens gedagvaard worden bij de jeugdrechter. Ze heeft juridisch gezien geen ouderlijk gezag, kortom wat kan je haar dan via de rechter ten laste leggen? De rechter heeft zich immers al gebogen over deze zaak, laten we dat element niet uit het oog verliezen.

Nogmaals , de problematiek komt hier op het JF regelmatig aan bod, het leeft, het probleem bestaat, het is levensecht maar mijn vrees is dat U op een weg terecht gaat komen die op zijn zachts gezegd niet de ideale weg is.
Zou ik dit dan nog doen? Of de zaak volledig aan de advocaat overlaten?
Wat je m.i. moet doen is de rust laten weerkeren. Dat doe je niet met advocaten, met aangetekende brieven ed. Die rust kan je misschien wel bekomen door je goed hart te laten zien en veel geduld te hebben. Jullie ouders hebben immers nog vele jaren als ouders voor de boeg, maak daar het beste van.

RR

strenzke
Topic Starter

#23 , 03 jan 2011 09:57

@RR langs ene kant begrijp ik u, maar ik kan dit niet zomaar laten over mij gaan. Telkens ik mijn kind daar ga afhalen is het bij sommige momenten echt onhandelbaar(lees niet luisteren, de zinnen "Fuck you mama" en "Stoute mama" komen geregeld uit mijn 2.5jarig zoontjes mond. Sorry, maar dit doet als mama mij heel veel pijn!
Mijn goed hart laten zien? Ik denk dat ik al genoeg mijn goed hart laat zien! Ik ga zowiezo mijn advocaat bellen en zeker en vast gaan voor het afhaalmoment te veranderen.
Waar ik zeker van weet dat ik genoeg bewijzen van heb om het goed te keuren. Niemand stopt een kind van 2.5 zondags avond in bed om 21u30 of om 22u als het de dag nadien fris op school moet zijn.
Met politie zal ik nog even wachten, ga zien wat advocaat en kinderpsycholoog zeggen.
Trouwens de hele zaak is alleen maar voor het vredegerecht gekomen. Nog geen jeugdrechter.

roderidder

#24 , 03 jan 2011 14:12

zie hier eens naar
http://www.youtube.com/watch?v=4sARVqNL ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
het duurt maar 39 seconde en kan volgens mij veel ellende verminderen in dergelijke situaties.

Wat de advocaat betreft:
Hier heb ik het moeilijk mee, hier bloed mijn hart. Het gevaar is groot dat die je grootste sluipende vijand is voor het welzijn van alle rechtstreeks betrokkenen.
Die advocaat die zal je gidsen en eigenlijk zal deze tegen betaling je verlangens vertalen naar wat men in de juridische wereld vorderingen noemt die staan in de conclusies.
Conclusies zijn vaak een globaal overzicht van wat gepleit zal worden voor de rechter.
De valkuil is hier de methodiek: Die advocaat schrijft of verwoord als het ware alle vuiligheid van de andere ouder met het oog op gelijk krijgen voor de rechter. Schrijnend te moeten vaststellen dat geen enkele, maar dan ook geen enkele advocaat mee het kind troost, wanneer het troost of rust nodig heeft. De advocaten, haast zonder uitzondering, zorgen voor onrust !! zowel bij de mama als bij de papa. Het enigste moment dat ze voor rust zorgen is zoals hier in deze draad perfect wordt weergegeven... praat men naar de mond van de client en geeft men wat moed door wat munitie aan te rijken om de andere wat in discrediet te brengen waardoor juridisch de kansen op "de zaak te winnen" verhoogt dat zorgt op dat moment bij de client op een gevoel om wat gehoord te worden.
Zielig maar dan echt zielig is dat om in de wachtkamers, het cafetaria van de rechtbank de gebroken stellen te zien hoe ze als 2 teams, elk bijgestaan door hun advocaat ten strijde trekken voor het gelijk. Maar wat heb je aan dat gelijk als een 2,5 jarig kind telkens opnieuw fuck you zegt....? Ach wat moet een rechter met informatie van de desbetreffende ouder dat de kleine stront tegen de muren veegt telkens hij zijn zin niet krijgt?

Beperk in zo een situatie als de deze je contacten met de advocaat. Je advocaat dient niet om je hele eigen verhaal te aanhoren! Je advocaat is nuttig om je te informeren, met andere woorden antwoorden te geven op je vragen. Je taalfouten uit je geschriften te halen.

Wat de kinderpsycholoog betreft:
Het verhaal is anders dan de advocaat, maar toch zijn er heel wat gelijken. Om te beginnen, is je zoon van 2.5 psychologisch verkeerd gebouwd?
Als het antwoord nee is, dan dien je (of beter jullie) te zien waar je op dit moment voor het kind verkeerd aan het bouwen bent. Geen kinderpsycholoog dus maar een psycholoog.
Geen kinderpsycholoog kan deze situatie recht zetten zonder de hulp van papa&mama !
Zoek daar U (on)heil niet als het doel geen "gezinstherapie" is. MET ALLEMAAL SAMEN DUS Kortweg, zoek niet tegen betaling daar je eigen gelijk, zelfs al vind je het daar, dan nog ...

Wat rest er mijn inziens?
Ga op zoek naar de rust in het gebroken gezin, en je zal verbaast kunnen zijn waar het sleutelpunt kan liggen.

Een vader of moeder die enkel, en enkel alleen maar komt vragen bij een rechter... "help ons aub... kan je de verblijfsregeling een uur aanpassen zodat ons kleintje om 20u30 in bed zit in plaats van 21u30 en ja probeer tenminste, al was het maar tijdelijk de vervoersregeling te wijzigen zodat ons kindje naar de andere ouder wordt gebracht door de ouder bij wie het op dat ogenblik is. Dat is alles wat ik hier kom vragen, alles."

Heb je daar een leger aan advocaten voor nodig denk je? Als dat zo is dan ben je fout bezig.

RR

strenzke
Topic Starter

#25 , 03 jan 2011 17:26

Wat de advocaat betreft:
Hier heb ik het moeilijk mee, hier bloed mijn hart
.
-> denk je dat ik dat allemaal doe voor mijn plezier? Als je mijn weg zou kennen is dit het laatste wat ik kan doen... Even snelle uitleg: Eerst begonnen met 2wekelijks samen komen, samen gesprek met psycholoog K&G, meerdere gesprekken bij het CAW, heen-en weer schriftje, brieven,... Resultaat: NIETS. bij bezoek aan psycholoog-> Is hij naar buiten gestormd terwijl hij alle vuile dingen die je maar kan bedenken naar mijn hoofd slingert. Bezoeken CAW-> idem+ slagen en verwondingen. Heen en weerschriftje trouwens op aanraden van K&G-> stonden alleen maar verwijten naar moe toe in.
Bloed u hart nu ook?

En niet elke advocaat is hetzelfde bij mijn weten. Ik vind niet dat u het recht heeft om elke advocaat over de zelfde kam te scheren.

Maar wat heb je aan dat gelijk als een 2,5 jarig kind telkens opnieuw fuck you zegt....?
Ja raar dat hij het alleen maar zegt alleen de dag NA zijn aankomst hier? Of niet? De rest van de dagen hoor ik dit niet meer hoor!

Wat de kinderpsycholoog betreft:
Het verhaal is anders dan de advocaat, maar toch zijn er heel wat gelijken. Om te beginnen, is je zoon van 2.5 psychologisch verkeerd gebouwd?
Als het antwoord nee is, dan dien je (of beter jullie) te zien waar je op dit moment voor het kind verkeerd aan het bouwen bent.
-> Ik weet het perfect! Kijk hier maar naar boven! De communicatie! En als een kind zicht wegtrekt als je tegen hem roept of je je hand is opheft voor bijvoorbeeld een klop op een kapot machine te geven?? Is dit normaal?
En niet elke psycholoog is tegen betaling :wink: CLB, K&G bieden zoveel mogelijkheden.

Een leger advocaten? Wie spreekt hier over een meervoud? Eentje is meer dan genoeg.

roderidder

#26 , 03 jan 2011 19:04

Je wil bepaalde zaken veranderen. Het uur waar het kind wisselt van verbijf van de ouder wil je veranderen. Dit kan op een relatief eenvoudige beroepsprocedure.
Poblemen met communicatie en zeker met de nieuwe vlam van papa zal je advocaat niet voor je gaan oplossen, wel het geheel van de situatie die zich nu voordoet erger maken. Dus ja, ik scheer ze dus wel over 1 kam.
Nu hoeven we op dit punt niet hoogdraverig te doen, bericht ons gewoon om het half jaar hoe de communicatie met de papa verloopt en en het verloop van het geheel van zaken en emoties, dan krijgen wij hier op het JF een beeld om zelf te oordelen over goed of fout. Goed is vrede tussen de ouders, fout is aanslepende ruzie tussen de ouders.

RR

strenzke
Topic Starter

#28 , 03 jan 2011 21:09

@RR: Nee, mijn advocaat hoeft dit niet te doen voor mij, ik probeer zelf al een jaar oplossingen te zoeken voor de communicatie, zonder resultaat weliswaar. Wat dat betreft ga ik hem geelwoon raad vragen. En mijn situatie uitleggen. Ik beslis nog altijd zelf hoever we gaan. Een advocaat kan mij niets opdringen.
En wat betreft veranderingen bij het afhaalmoment(heb nog met K&G en CAW gebeld) zij hebben zelfs voorgesteld als het echt moeilijk blijft gaan van de wissel, vrijdags te doen. school
Om 15u30, ik zet hem 's morgends nog af aan school en mijn ex komt hem halen. Als dit geen al te grote impact zou hebben op mijn zoontje ga ik dit misschien nog overwegen.
Hij is langs ene kant verplicht om het heen-enweerschriftje van school te bekijken... Dus daar kan ook nog steeds wat in genoteerd worden.
Mits toestemming van school natuurlijk.

En ik denk dat er nog zoveel mensen zijn in deze situatie Rode Ridder en dat er zeker wat aan hebben door dit te lezen, al is het maar om te weten dat er nog ouders zijn met deze problemen.
Uiteen gaan is simpel, maar de rest die erachter komt is soms zeer zijn pijnlijk. Dat weet iedereen. En dat kinderen daar de dupe van zijn is nog pijnlijker.
Ik heb heel mijn jeugd tussen 3vuren gestaan en wil mijn zoontje daar van behouden. Mijn ex en zijn vriendin hebben dit niet meegemaakt, hebben een leuke jeugd gehad, en dat merk je, vandaar hun houding. Iemand die het meemaakt of meemaakte die kan dit begrijpen, wie dit niet heeft meegamaakt kan dit gewoonweg niet begrijpen.

roderidder

#29 , 03 jan 2011 21:42

http://www.juridischforum.be/forum/view ... 23&t=21615" onclick="window.open(this.href);return false;

heb het helemaal gelezen
*zucht*

RR

strenzke
Topic Starter

#30 , 03 jan 2011 21:47

RR,niemand verplicht je om mijn onderwerp te lezen he

Terug naar “Echtscheiding”