zie hier eens naar
http://www.youtube.com/watch?v=4sARVqNL ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
het duurt maar 39 seconde en kan volgens mij veel ellende verminderen in dergelijke situaties.
Wat de advocaat betreft:
Hier heb ik het moeilijk mee, hier bloed mijn hart. Het gevaar is groot dat die je grootste sluipende vijand is voor het welzijn van alle rechtstreeks betrokkenen.
Die advocaat die zal je gidsen en eigenlijk zal deze tegen betaling je verlangens vertalen naar wat men in de juridische wereld vorderingen noemt die staan in de conclusies.
Conclusies zijn vaak een globaal overzicht van wat gepleit zal worden voor de rechter.
De valkuil is hier de methodiek: Die advocaat schrijft of verwoord als het ware alle vuiligheid van de andere ouder met het oog op gelijk krijgen voor de rechter. Schrijnend te moeten vaststellen dat geen enkele, maar dan ook geen enkele advocaat mee het kind troost, wanneer het troost of rust nodig heeft. De advocaten, haast zonder uitzondering, zorgen voor onrust !! zowel bij de mama als bij de papa. Het enigste moment dat ze voor rust zorgen is zoals hier in deze draad perfect wordt weergegeven... praat men naar de mond van de client en geeft men wat moed door wat munitie aan te rijken om de andere wat in discrediet te brengen waardoor juridisch de kansen op "de zaak te winnen" verhoogt dat zorgt op dat moment bij de client op een gevoel om wat gehoord te worden.
Zielig maar dan echt zielig is dat om in de wachtkamers, het cafetaria van de rechtbank de gebroken stellen te zien hoe ze als 2 teams, elk bijgestaan door hun advocaat ten strijde trekken voor het gelijk. Maar wat heb je aan dat gelijk als een 2,5 jarig kind telkens opnieuw fuck you zegt....? Ach wat moet een rechter met informatie van de desbetreffende ouder dat de kleine stront tegen de muren veegt telkens hij zijn zin niet krijgt?
Beperk in zo een situatie als de deze je contacten met de advocaat. Je advocaat dient niet om je hele eigen verhaal te aanhoren! Je advocaat is nuttig om je te informeren, met andere woorden antwoorden te geven op je vragen. Je taalfouten uit je geschriften te halen.
Wat de kinderpsycholoog betreft:
Het verhaal is anders dan de advocaat, maar toch zijn er heel wat gelijken. Om te beginnen, is je zoon van 2.5 psychologisch verkeerd gebouwd?
Als het antwoord nee is, dan dien je (of beter jullie) te zien waar je op dit moment voor het kind verkeerd aan het bouwen bent. Geen kinderpsycholoog dus maar een psycholoog.
Geen kinderpsycholoog kan deze situatie recht zetten zonder de hulp van papa&mama !
Zoek daar U (on)heil niet als het doel geen "gezinstherapie" is.
MET ALLEMAAL SAMEN DUS Kortweg, zoek niet tegen betaling daar je eigen gelijk, zelfs al vind je het daar, dan nog ...
Wat rest er mijn inziens?
Ga op zoek naar de rust in het gebroken gezin, en je zal verbaast kunnen zijn waar het sleutelpunt kan liggen.
Een vader of moeder die enkel, en enkel alleen maar komt vragen bij een rechter... "help ons aub... kan je de verblijfsregeling een uur aanpassen zodat ons kleintje om 20u30 in bed zit in plaats van 21u30 en ja probeer tenminste, al was het maar tijdelijk de vervoersregeling te wijzigen zodat ons kindje naar de andere ouder wordt gebracht door de ouder bij wie het op dat ogenblik is. Dat is alles wat ik hier kom vragen, alles."
Heb je daar een leger aan advocaten voor nodig denk je? Als dat zo is dan ben je fout bezig.
RR