Dat begrijp ik helemaal niet.
Wat kan een politieker meer doen? De kinder- en mensenrechten, de wetten, de protocollen ze zijn er allemaal.
>>
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 392#p95392" onclick="window.open(this.href);return false;
Je zou als politieker een kader kunnen maken, een beheersovereenkomst. Komt men zijn verplichtingen niet na, dan moet men sellectief moeten zijn (financiering, benoeming en uiteraard ook sanctie)
Wat voor zin heeft het een kinderrechtencommissiaraat te hebben (en te financieren) als gerechtelijke uitspraken niet eens hoeven nageleefd te worden? Zo kan ik nog even doorgaan want al bij al wordt zelfs de rechter een scherstfiguur. De Jeugdrechtbank....echt lachen? Door en door intriest, maar het antwoord is: ja !
Enkel van een soort schokeffect onder de vorm van een effectieve gevangenisstraf en een stevige geldboete valt enig soelaas te verwachten. Los van de concrete strafuitvoering waarop de rechtbank geen zicht heeft en waarmee zij zich niet verder heeft in te laten, zal een vrijheidsberoving van beklaagde er als vanzelf toe leiden dat de zorg voor X moet worden opgenomen door haar vader, waardoor minstens het contact met de vader kan hersteld worden.
Een gevangenisstraf van zes maanden en een geldboete van 500 euro zijn aangepast aan de aard van de inbreuk en de persoonlijkheid van beklaagde.
Hier zie je al hoe het gerecht met het kind solt (uiteraard ook met de vader).
Als een rechtbank niet bij machte is om het contact kind-ouder tot stand kan laten komen, dan is het voor mij heel simpel: afstraffen die handel
het is kindermishandeling en ja ik blijf het herhalen, hier spreekt niemand dat tegen hé!
RR