PSYGOLOGISCH ONDERZOEK

lucgescheiden

Re: PSYGOLOGISCH ONDERZOEK

#16 , 22 sep 2010 21:50

U vergelijkt appelen met peren.
Lees eerst eens goed wat de poster hier komt te schrijven: deze vrouw is in begeleiding(!) zij gaat naar een dagkliniek.
Waarin is dit te vergelijken met wat twee weken geleden gebeurde?
Vergelijk de aantal keren dat dergelijke zaken in de pers komen eens met;
het aantal echtscheidingen dat dagelijks worden uitgesproken wegens ontwrichting van het huwelijk.
En probeer dan nog eens.
Handige documenten voor Personenrecht

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
PAPA EN ZOON
Topic Starter

#17 , 22 sep 2010 22:10

Welke redenen had de moeder om een zelfmoordpoging te ondernemen? De onmin met u?
Bent u, of de andere mensen in uw 'keniskring', bevoegd om over de bekwaamheid van de moeder te oordelen?
Meent u dat; het in het belang is van het kind dat de moeder een bi-locatie voor jullie zoon wordt geweigerd?
Denkt u dat; dergelijke verblijfsregeling, ook maar iets gaat bijdragenaan de het 'doorslaan van de stoppen' bij u ex?

Ik denk dat: een iets wat uitgeslapen rechter dezelfde vragen aan u zal stellen.
..
Dat ze een zelfmoordpoging wou ondernemen had niets met mij te maken, waarom veronderstel jij van wel?

Ik denk dat de mening van andere mensen toch wel telt, en als meerdere personen dat zeggen zal dat zo wel zijn.

Het is bij haar beginnen fout lopen als de kleine ongeveer een jaar oud was, en ze eigenlijk veel problemen ondervond bij de zorg van het kind,
hem wassen , aankleden pamper verversen, als hij dan moeilijk deed had ze een probleem, we hebben daar toen over gepraat, maar zij vond dat ze niet bekwaam was om voor de kleine te zorgen, met als gevolg een paar weken later zelfmoordpoging, toen werd ze opgenomen, gedurende een jaar ben ik en de kleine bijna alle dagen daar langs geweest, maar op het laatste werd de druk en de stress er voor mij ook teveel aan, en heb toen besloten een keuze te maken, en die keuze was mijn zoon. Want wat heeft een kind eraan als beide ouders er onderdoor gaan?
Momenteel zit zij nog altijd in een depressie, want ze is een dag geleden terug opgenomen, moet ik dan de kleine daar naartoe brengen voor een week volgens u?

EN IK HOOP DAT EEN UITGESLAPEN RECHTER IETS SLIMMER GAAT ZIJN DAN JIJ .
CARPE DIEM

lucgescheiden

#18 , 22 sep 2010 22:22

Indien iemand nog andere ideeen heeft van wat ik kan doen, raad is altijd welkom.
Hoop doet leven!

Reclame

Vandebos

#19 , 22 sep 2010 22:28

*kuch*

Wederzijdse verwijten helpen een poster niet vooruit.

FILOU5

#20 , 22 sep 2010 22:29

Indien iemand nog andere ideeen heeft van wat ik kan doen, raad is altijd welkom.
Hoop doet leven!

HOE GEEN MENING MEER LUC????

Aan papa proficiat eigenlijk da je na al die belevenissen en tijd nog steeds eigenlijk wil dat je zoon zijn moeder ziet; Veel mannen zouden zo toegeefelijk niet zijn dit bewijst al dat je toch alleen maar inzit met de belangen van je zoon , ongeacht wat sommige mensen beweren ( mag geen namen noemen anders voelen ze hun weer aangevallen!!!!!) IK kan alleen maar hopen dat het belgisch gerecht eens eerlijk en rechtvaardig antwoordt en dit dan in voordeel van alle partijen , met het voorstel van u kan moeder en kind langzaam terug wennen dus beter voor die twee, en als vader ben je dan ook veel geruster omdat de kans op geflipte gebeurtenissen veel kleiner is dan als je meteen terug de volle lading aan de moeder moet geven omtrend de zorg van een kind

ik ben moeder een heel trotse fiere mama van twee schatten , en weet hoe een kind van drie jaar is

eylis

#21 , 22 sep 2010 22:29

beste papa en zoon,
ontspan je maar hoor. We hebben je verhaal heel goed in z'n context kunnen plaatsen. en je bent constructief en pro-actief bezig om dit tot allemaal een goed einde te brengen. De rechter zal hier allemaal rekening mee houden. Ook dat je ex wel degelijk in een psychiatrische inrichting heeft verbleven en nu verder opgevangen wordt in een dagkliniek. In mijn omgeving heb ik enkele vergelijkbare situaties megemaakt en de rechters zijn in deze gevallen zeer voorzichtig. Het contact met de moeder zal begeleid gebeuren. Laat je dus niet overstuur maken door gekleurde posts...
Jammer dat Luc het verschil niet wil onderkennen tussen een situationele en een vitale depressie. Pathologieen waar hij overigens geen oorzaken voor kan en mag aanwijzen want hij is geen psychiater voor zover ik weet.
Courage!

PAPA EN ZOON
Topic Starter

#22 , 22 sep 2010 22:51

beste papa en zoon,
ontspan je maar hoor. We hebben je verhaal heel goed in z'n context kunnen plaatsen. en je bent constructief en pro-actief bezig om dit tot allemaal een goed einde te brengen. De rechter zal hier allemaal rekening mee houden. Ook dat je ex wel degelijk in een psychiatrische inrichting heeft verbleven en nu verder opgevangen wordt in een dagkliniek. In mijn omgeving heb ik enkele vergelijkbare situaties megemaakt en de rechters zijn in deze gevallen zeer voorzichtig. Het contact met de moeder zal begeleid gebeuren. Laat je dus niet overstuur maken door gekleurde posts...
Jammer dat Luc het verschil niet wil onderkennen tussen een situationele en een vitale depressie. Pathologieen waar hij overigens geen oorzaken voor kan en mag aanwijzen want hij is geen psychiater voor zover ik weet.
Courage!
Bedankt dit geeft me moed, je bent blijkbaar iets slimmer dan vele hier, en ik hoop dat de rechter hierin heel voorzichtig zal zijn.
Gisteren werd ze opgenomen, ben vandaag op bezoek geweest met de kleine, had dat beter niet gedaan heb daar veel verwijten naar de kop geslingerd gekregen, met als gevolg problemen met slapen gaan van de kleine. Ik blijf daar beter weg volgens mij?
CARPE DIEM

lucgescheiden

#23 , 22 sep 2010 23:05

Met deze man te vertellen wat hij WIL horen, helpt u hem geen meter vooruit!

Mijn enige bedoeling was om de voorzichtigheid, waarmede rechters dergelijke verzoeken dienen te behandelen, te benadrukken.
En dit evenzeer vanuit de kennis van vergelijkbare situaties.
Jammer dat poster zich hierdoor verongelijkt voelt,
Valse hoop geven kan iedereen, kan zelfs nog euforisch overkomen wanneer je er wat hoogdravende termen in kan verwerken.
Maar wees gerust, ik ben geen psychiater en wens jullie evenveel sterkte toe, als elk ander.

eylis

#24 , 23 sep 2010 10:02

@papa:
je probeert best op bezoek te blijven gaan naar de mama met je kindje , in overleg met de behandelende artsen. Probeer aan je kleintje uit te leggen dat mama ziek is en de dokters haar beter proberen maken. Dat het effect van haar ziekte is dat ze zich vaak boos, verdrietig en overstuur voelt.
En dat ze dan juist uitbarst tegen mensen die ze kent in haar omgeving.
In dat overleg met de artsen: probeer te weten te komen of er momenten zijn dat ze kalmer en harmonieuser gedrag vertoont. (Beter in de ochtend bvbv?)
Vraag of er dingen zijn die je kan doen waardoor ze beter reageert op jullie bezoek.
Let wel: je vraagt niets over haar medisch dossier, maar je vraagt gewoon hoe jij met je kindje tov haar kan houden om haar te helpen en hier wel fijnere bezoeken van te maken.
Moedig na zo'n "woelig" bezoek je kindje aan te praten over hoe verdrietig of geschrokken zich voelt. Als je hem helpt zijn gevoelens een plaatsje te kunnen geven, zal het zich beter voelen. doe zeker nog een andere activiteit voor het slapengaan (iets kompleet anders) zodat zijn gedachten zich wat verzetten.

@alle forumleden : als ik "hoogdravende" termen gebruik is dat omdat er geen ander woord voor bestaat: in dat geval: googel het gewoon
even: dan vind je altijd een duidelijke omschrijving van de term (die dan wel enkele lijntjes in beslag neemt, waardoor ik dus liever de term gebruik en niet nog eens 3 lijnen omschrijving... :-) voor het leescomfort...

Bijtje

#25 , 23 sep 2010 10:06

Eylis heeft daar een punt !

lucgescheiden

#26 , 23 sep 2010 10:36

Ik vrees dat ze in de IP-log van dit forum wel meerdere punten heeft.

PAPA EN ZOON
Topic Starter

#27 , 26 sep 2010 14:41

@Eylis bedankt voor de goede raad, ondertussen zit ze terug bij haar vader, ik heb voorgesteld om samen met de advocaten aan tafel te gaan zitten, en naar een degelijke oplossing te zoeken, want zo kan het niet verder hoe het nu gaat. Tegen mij heeft ze gezegd dat ze bij haar vader weg wou, daar hield ze het niet uit, tegen hem zou ze gezegd hebben dat ik het was die haar verplicht had om terug binnen te gaan in de instelling, omdat ze anders de kleine nooit meer zou zien. Heb tegen haar vader mijn voorstel nog eens uitgelegd, maar hij wil geen 2 keer op en af rijden, dat kost hem teveel zegt hij. Nu moet je weten dat de kleine hun geen euro kost, ik draag al de onkosten, en tot voor kort gaf ik zelfs pampers meen omdat zij geen kon kopen zei ze. Ik heb wel het kindergeld dat is al iets, maar haar advocaat moet tegen haar gezegd hebben dat haar inkomen te laag is (800 euro/maand), om alimentatie te betalen. In de tijd had ik daar 100 euro voor gevraagd, maar dat gaf ze niet zei ze. Dus moet ik mijn plan maar trekken he. Haar advocaat is pro-deo, ik kan de mijne betalen.
Het is mooi dat de zwakkere geholpen worden, maar moet dit op de kap van tegenpartij dan??
CARPE DIEM

PAPA EN ZOON
Topic Starter

#28 , 28 jan 2011 09:12

OK men zaak is voorgekomen, en er is een voorlopige uitspraak, zij heeft de kleine ieder weekend (onder begeleiding van haar vader) van 8:30 tot 18:00 ,waarbij zij hem ieder dag moet komen halen, en ik hem gaan terug halen, dus een verblijf zonder overnachting, voorlopig, want er komt een sociaal onderzoek. Wat ik nu wel vind is dat ik mijn zoon geen enkel weekend bij mij heb, en eigenlijk enkel maar s 'avonds in de week tijd met hem kan doorbrengen na het school. dus een weekendje weg gaan zit er niet meer in. Kan ik dit mss tijdens het sociaal onderzoek aan kaarten.
CARPE DIEM

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#29 , 28 jan 2011 09:24

Week-end minder en vb de woensdagnamiddag ... ophalen in school en jij 's avonds bij hen.

lucgescheiden

#30 , 28 jan 2011 14:55

Ik vrees dat dit sociaal onderzoek eerder bedoeld zal zijn, om te kunnen oordelen of uw zoon op een menselijke manier bij zijn moeder kan vertoeven.
Indien zo, dan kan de rechtbank beslissen dat; hij daar ook kan overnachten, en dat er dus geen enkele reden meer bestaat dat u hem 's avonds zou gaan afhalen.
Voor hem het grote voordeel dat hij niet om de haverklap zijn jasje hoeft te gaan zoeken.
Voor u zal dit tot gevolg hebben dat u elk weekeind kan weggaan.
Mogelijk wel met dezelfde angst als zoveel andere gescheiden ouders; dat aan de overkant, vroeg of laat, de stoppen zullen doorslaan.
(Al is dat risico voor gehuwden uiteraard identiek....)

Terug naar “Echtscheiding”