Papa wil zijn zoontje niet verliezen!

Bijtje

Re: Papa wil zijn zoontje niet verliezen!

#16 , 17 sep 2010 20:56

Wat is de regeling momenteel dan ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
DolceVita
Topic Starter

#17 , 17 sep 2010 21:05

Van augustus tot maart was er bi-locatie met onderlinge toestemming maar niets op papier.
Toen het vonnis dan utigesproken was waar zijn ex alimentatie, kindergeld en de inschrijving van de hoofdverblijfplaats van hun kindje kreeg is het veranderd naar om de veertien dagen 1 weekend en de helft van de vakanties. Het vonnis is van maart en ondertss hebben de advocaten geprobeerd een nieuwe regeling te treffen aangezien er al zolang bi-locatie geweest was maar zijn ex wou van geen verandering weten.
Toen ze de laatste keer samen zaten "kreeg" mijn vriend er nog een zaterdag bij als hij niet naar de rechtbank ging. Toen wist ze al dat ze ging verhuizen want ze was al ingeschreven in de andere gemeente maar ze heeft niks gezegd tegen mijn vriend, zijn advocaat of haar advocaat. Begin augustus zijn we dan te weten gekomen dat ze verhuist was en hem in een andere school heeft ingeschreven..

Bijtje

#18 , 18 sep 2010 06:52

En welke reden gaf de rechter om geen bilocatie meer in het vonnis te zetten ? Want het is wel verplicht om te onderzoeken of bilocatie mogelijk is, wanneer 1 van beide partijen dit vraagt. Dus dan zou de rechter in principe een reden geformuleerd moeten hebben als ik het goed heb, zeker in uw geval, waar er reeds een onderlinge bilocatie werd uitgevoerd. Liep de bilocatie en de communicatie met moeder toen goed ?

Reclame

DolceVita
Topic Starter

#19 , 20 sep 2010 06:54

Mijn vriend is dus veroordeeld bij verstek omdat de uitnodiging voor de rechtbank ons niet bereikt heeft.
Zijn ex heeft in de rechtbank gesteld dat zij sinds ze uiteengegaan zijn alleen instond voor de opvoeding van hun kindje en aangezien mijn vriend daar dus niet was heeft ze haar zin gekregen.
De bi-locatie heeft 9 maanden perfect gelopen..

Bijtje

#20 , 20 sep 2010 13:23

Mijn vriend is dus veroordeeld bij verstek omdat de uitnodiging voor de rechtbank ons niet bereikt heeft.
Zijn ex heeft in de rechtbank gesteld dat zij sinds ze uiteengegaan zijn alleen instond voor de opvoeding van hun kindje en aangezien mijn vriend daar dus niet was heeft ze haar zin gekregen.
De bi-locatie heeft 9 maanden perfect gelopen..
Misschien is dat wel de enige kans die je nog hebt, probeer te bewijzen dat de bilocatie goed liep, dat er geen problemen waren en dat jullie dus wel degelijk mee hebben opgevoeld en dus niet alleen de moeder. Ik zou u wel willen aanraden om alles met respect voor de moeder te doen, ookl als dit moeilijk is, want wanneer u dit niet doet, is de kans groot dat dit tegen u gaat gebruikt worden door de rechter. Een bilocatie (of andere regeling) kan namelijk alleen goed verlopen, in het belang van het kind, als ook alle partijen proberen overeen te komen.

DolceVita
Topic Starter

#21 , 20 sep 2010 13:37

Respect voor de moeder? Van mijn vriend zijn kant is er altijd al respect geweest voor zijn ex in de mate dat dat mogelijk is als ze je kind afpakken, ermee verhuizen en naar andere school doen zonder je ook maar van iets in te lichten. Mijn vriend heeft eerst via een bemiddelaar geprobeerd maar daar is ze toen weggelopen, toen achter zijn rug naar de rechtbank (waar ze dan gelogen heeft) en niets laten weten, toen gezamenlijk bij advocaat gezeten (waar ze dan achtergehouden heeft dat ze verhuist is) waar ook geen oplossing kwam omdat ze met belachelijke voorstellen afkwam. Het probleem is dat er totaal geen communicatie is tss mijn vriend en zijn ex. Zij betrekt hem in niks dus is het ook wel duidelijk dat ze niet opstaat voor een compromis he..

Bijtje

#22 , 20 sep 2010 14:24

Begrijp me aub niet verkeerd. Ik zei dit niet om jullie te veroordelen. Ik gaf gewoon een tip waar ikzelf al ver mee gekomen ben. Het is normaal dat jullie momenteel door een hel gaan en dit brengt veel emotie mee. Maar in zulk een situatie moet men handelen met de middelen die men nog heeft en dat is in jullie geval niet veel aangezien ze alles in het voordeel van de moeder hebben uitgesproken.

DolceVita
Topic Starter

#23 , 20 sep 2010 14:35

Ze hebben wel in het voordeel van de moeder uitgesproken enkel en alleen omdat ze gelogen heeft voor de rechtbank he. Hadden wij daar toen geweest met ons dossier met papieren van school, opvang, getuigenissen van buren, dokter, dermatoloog, foto's enz dan had het zowiezo bi-locatie geweest. Ik vind net dat zij tenopzicht van ons niet zoveel voordelen meer heeft. Ze liegt tegen rechtbank en advocaat, verhuist met kind zonder vader in te lichten, verandert van school zonder vader in te lichten, ik vraag mij af wat ze hier nog tegen kan inbrengen?

Bijtje

#24 , 20 sep 2010 14:52

Ze hebben wel in het voordeel van de moeder uitgesproken enkel en alleen omdat ze gelogen heeft voor de rechtbank he. Hadden wij daar toen geweest met ons dossier met papieren van school, opvang, getuigenissen van buren, dokter, dermatoloog, foto's enz dan had het zowiezo bi-locatie geweest. Ik vind net dat zij tenopzicht van ons niet zoveel voordelen meer heeft. Ze liegt tegen rechtbank en advocaat, verhuist met kind zonder vader in te lichten, verandert van school zonder vader in te lichten, ik vraag mij af wat ze hier nog tegen kan inbrengen?
Wel als u het zo bekijkt, dan stapt u naar de advocaat en wint u ineens de hele zaak ... blijkbaar ...

lucgescheiden

#25 , 20 sep 2010 14:55

Was het maar zo simpel!
Handige documenten voor Personenrecht

DolceVita
Topic Starter

#26 , 20 sep 2010 18:41

Idd was het maar zo simpel maar wij kunnen niet anders dan een beetje positief denken want anders ga je hier aan kapot.
Natuurlijk blijven we hier realistisch in maar ik hoop dat bovenvermelde dingen toch een beetje negatief uitdraaien voor haar!

lucgescheiden

#27 , 20 sep 2010 21:46

Zij staat alleen tegenover jullie beiden als koppel, wie gaat er daar het vlugst aan kapot, denkt u?
Het hopen dat het negatief voor de moeder uitdraait, heet dus geen positief denken.
Als u dat al zou inzien, komt de rest vanzelf wel!

DolceVita
Topic Starter

#28 , 21 sep 2010 07:04

Alleen? Ze is verhuist om samen te wonen met haar nieuwe vriend!
Ze is mijn vriend altijd al een stap voor geweest. Heeft hem laten opdraaien voor schulden die zij gemaakt heeft, hij heeft ZIJN meubels bij haar laten staan en die heeft ze dan achter zijn rug verkocht, ze neemt zijn kind af..
Ik denk niet dat je goed begrijpt wat ik bedoel.. Ik heb altijd al tegen mijn vriend gezegd dat ik het niet goed zou vinden als hij zo weinig bij zijn mama zou zijn (elk weekend) maar je mag toch een beetje hopen?
Je komt heel negatief over hoor!

ovan

#29 , 21 sep 2010 17:35

Was het maar zo simpel!
idd...
het blijkt meermaals dat dossiers met overvolle argumenten op onvoorstelbare vonnissen uitdraaien. Omdat er ergens een detail staat dat tegen spreekt.. Zelfs als dat duidelijk is doet men nog niks....
TONNEN argumenten heb ik aangebracht...men heeft zelfs een eigen onderzoek ingesteld bij de moeder en mijn dochter. daar staat letterlijk in dat de moeder mijn dochter psychologisch mishandeld en dat oudervervreemding is vastgesteld en dat de situatie waar het kind in bevindt bij de moeder één van de schadelijkste is. Het onderzoek stelde het nog erger vast dan dat ikzelf aantoonde. Dan nog heeft de rechter zich gebaseerd op details, waarvan wij dachten dat het wel duidelijk was ahv het onderzoek dat die niet waar zijn. Een leugenaar die dingen op papier durft zetten heeft veel kans bij justitie om geloofd te worden.....
het is dus niet omdat je alle argumenten hebt dat je daarom moet vanuit gaan dat de zaak beklonken is.... in normale situaties, met gezond verstand wel...Maar dat moet je niet gaan zoeken als je meegaat in een rechtszaak..
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

lucgescheiden

#30 , 21 sep 2010 18:00

Ik weet best dat mijn reactie heel negatief over komt.

Echter, het bent u die hier raad komt vragen, ik probeer daarop te reageren zoals de tegenpartij het naar alle waarschijnlijkheid zal doen,
net om u te doen inzien; wat Ovan hier komt te verwoorden.
Uit een uitgebreide argumentatie gaat de rechtbank, mss, maar een luttig detail uitlichten om de zaak de wending te kunnen geven, die zij eraan WILLEN geven.
Dat is iets waar u alert voor dient te zijn!
Het is daarbij geenszins mijn bedoeling om u persoonlijk te raken, wel om u alert te houden en u geen valse hoop te geven.
Veel succes!

Terug naar “Echtscheiding”