Onderling overleg?????

Peterken
Topic Starter

Re: Onderling overleg?????

#16 , 12 mar 2010 10:31

Blijkbaar hebben sommige dames van het woord "onderling overleg" geen kaas gegeten, of ze begrijpen het begrip niet goed. Ik veronderstel tegen de kinderen zeggen van "vertel uw vader maar dat ge op zeeklassen vertrekt morgen" niet valt onder de term "Onderling overleg". Niet dat ik het mijn kids niet gun hoor, maar ik ben het een beetje beu dat madam doet alsof alles een evidentie is!! Iemand dezelfde ervaringen????
Ik kan intussen een heel dik boek schrijven met gelijkaardige situaties.
Vandaag de uitspraak ontvangen van de beslachtrechter, en heb "gewonnen" over de ganse lijn!!!!!!!!
Schitterend gevoel. Denk dat ik van de centjes die ik heb uitgespaard dit weekend met de kids eens iets leuk ga doen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Peterken
Topic Starter

#17 , 12 mar 2010 10:34

:)
Vandaag de uitspraak gekregen van de beslagrechter. Heb gelijk gekregen over de ganse lijn. Denk dat ik van het weekend met de centjes die ik heb uitgespaard eens iets leuk ga doen met de kids, want die hebben van heel deze zaak ook afgezien. Ga hiervan extra genieten en ze extra verwennen!!!!!!!!

tianneke

#18 , 12 mar 2010 10:49

Mooi zo! :D

Geniet ervan!

Reclame

secret

#19 , 16 mar 2010 11:05

@peterke ... beschik je niet over de term 'gezamelijk het ouderlijk gezag uitoefenen'?
Gelukkig doet de school van mijn kinderen niet moeilijk en vragen ze ,bij gescheiden ouders, of ze de andere op de hoogte moeten stellen met briefwisseling.

Wat 'het overleg betreft' kan je er ver in gaan. Ik heb er nooit problemen mee omdat ik grote onkosten ff met ex bespreek(meedeel) bij het komen brengen of halen van de kids of ik breng hem ff op de hoogte via sms en vraag of het goed is MAAR... op de momenten dat het minder tussen ons gaat, gaat ex er soms heel ver in en verwacht hij dat ik elke schoolkledingstuk (verplicht uniform wit-blauw) of zelfs pen aankoop eerst aan hem vraag en pas koop mits zijn toestemming.
Zie je mij al staan in de winkel. kind past een wit t-shirt en dan staan wachten totdat hij eens goesting heeft om te antwoorden op de sms. onmogelijk!
Misschien aan je ex vragen of ze het in een brief wilt zetten zodat je toch op de hoogte bent en niet mondelings via je kind.
En anders zie ik ook geen mogelijkheid dan dat je haar (desnoods aangetekend) vraagt om je schriftelijk op de hoogte te brengen van degelijke kosten en met je overlegt anders ben je genoodzaakt niet te betalen daar je niet op de hoogte waard en er geen onderling overleg was over de betreffende kost.

Peterken
Topic Starter

#20 , 16 mar 2010 12:48

@peterke ... beschik je niet over de term 'gezamelijk het ouderlijk gezag uitoefenen'?
Gelukkig doet de school van mijn kinderen niet moeilijk en vragen ze ,bij gescheiden ouders, of ze de andere op de hoogte moeten stellen met briefwisseling.

Wat 'het overleg betreft' kan je er ver in gaan. Ik heb er nooit problemen mee omdat ik grote onkosten ff met ex bespreek(meedeel) bij het komen brengen of halen van de kids of ik breng hem ff op de hoogte via sms en vraag of het goed is MAAR... op de momenten dat het minder tussen ons gaat, gaat ex er soms heel ver in en verwacht hij dat ik elke schoolkledingstuk (verplicht uniform wit-blauw) of zelfs pen aankoop eerst aan hem vraag en pas koop mits zijn toestemming.
Zie je mij al staan in de winkel. kind past een wit t-shirt en dan staan wachten totdat hij eens goesting heeft om te antwoorden op de sms. onmogelijk!
Misschien aan je ex vragen of ze het in een brief wilt zetten zodat je toch op de hoogte bent en niet mondelings via je kind.
En anders zie ik ook geen mogelijkheid dan dat je haar (desnoods aangetekend) vraagt om je schriftelijk op de hoogte te brengen van degelijke kosten en met je overlegt anders ben je genoodzaakt niet te betalen daar je niet op de hoogte waard en er geen onderling overleg was over de betreffende kost.
Hoi Secret0
Al wat je opnoemd is reeds gebeurd, en zolang ik geen ovrleg krijg via haar moet ik van de rechter ook niet betalen. Niet alleeen ik moet mij aan de regels houden, mijn ex vrouw ook, indien mogelijk. Jammer genoeg ziojn er nu eenmaal mensen waar je niet mee kan praten. Zij is er zo één van.

secret

#21 , 16 mar 2010 15:22

oeps, ja sorry. merk nu dat ik nog een pagina niet had gezien.
Maar een leuk weetje voor mij in mijn positie nu

Secret

Peterken
Topic Starter

#22 , 17 mar 2010 09:20

Secret
Toch dikwijls jammer dat het allemaal zo moet gaan niet! Als ik de situatie zie bij vrienden van ons ben ik toch een beetje jaloers. Zij zijn nog de beste vrienden en dat komt alleen maar ten goede voor de kinderen.

Peterken
Topic Starter

#23 , 18 mar 2010 10:12

Secret
Toch dikwijls jammer dat het allemaal zo moet gaan niet! Als ik de situatie zie bij vrienden van ons ben ik toch een beetje jaloers. Zij zijn nog de beste vrienden en dat komt alleen maar ten goede voor de kinderen.
Om toch ff een voorbeeld te geven, ik ga de kids normaal zaterdag zelf halen. Nu heb ik dit weekend vergadering tot 12.10u. Heb haar telefonisch gevraagd of ze de kinderen tot aan mijn werk kan brengen. Ongeveer 1 km van haar huis verwijdert. Zij vraagt om "aangrijpende veranderingen" "aangetekend" aan te vragen? Waar ben je dan mee bezig?????????? Of ben ik het die het niet goed snapt?????????

secret

#24 , 18 mar 2010 11:34

zo erg ist bij ons (vaak) niet. maar soms wilt ex wel dat ik een papier onderteken of moet ik hem een papier geven dat ik kids wat langer wil houden(ivm vakantie ofzo). maar , als ik het vraag, brengt hij de kids wel bij mijn oudersof mag ik ze wat langer houden als we in de zomer ergens zijn; of komen mijn ex-schoonouders de kinderen halen.Daarin verloopt het vaak soepel. hier ist meer een geld kwestie waar hij moeilijk in doet :(
mss zijn u kindjes nog klein en veranderd dit hopelijk allemaal naargelang ze wat ouder worden.
Dit is typisch een geval van moeilijk (blijven) doen
Met kinderen geraak je nooit van de grillen van je ex af :(

Peterken
Topic Starter

#25 , 18 mar 2010 12:07

zo erg ist bij ons (vaak) niet. maar soms wilt ex wel dat ik een papier onderteken of moet ik hem een papier geven dat ik kids wat langer wil houden(ivm vakantie ofzo). maar , als ik het vraag, brengt hij de kids wel bij mijn oudersof mag ik ze wat langer houden als we in de zomer ergens zijn; of komen mijn ex-schoonouders de kinderen halen.Daarin verloopt het vaak soepel. hier ist meer een geld kwestie waar hij moeilijk in doet :(
mss zijn u kindjes nog klein en veranderd dit hopelijk allemaal naargelang ze wat ouder worden.
Dit is typisch een geval van moeilijk (blijven) doen
Tja bij ons was het ook een geld kwestie, maar dat heeft ze vorige week verloren via de rechtbank. Nu begint ze zo den ezel :roll: uit te hangen. De kids zijn beide 11 jaar en die fronsen hun wenkbrouwen dikwijls ook als ze de mama bezighoren. Hoe noemen ze dat, uw eigen ramen ingooien???

secret

#26 , 18 mar 2010 16:30

Hier fronsten de kinderen ook altijd hun wenkbrauwen en ze weten hoe hun vader is, maar toch heb ik aan de lijven mogen ondervinden dat hetgeen ze erover zeggen en ervan vinden niet echt overeenkomt met het echte want oudste is eind vorige maand bij een banale puberruzie vertrokken naar de ex met als antwoord: 'hier zou ze een sanctie krijgen en bij ex niet !':roll:

Peterken
Topic Starter

#27 , 19 mar 2010 08:49

Hier fronsten de kinderen ook altijd hun wenkbrauwen en ze weten hoe hun vader is, maar toch heb ik aan de lijven mogen ondervinden dat hetgeen ze erover zeggen en ervan vinden niet echt overeenkomt met het echte want oudste is eind vorige maand bij een banale puberruzie vertrokken naar de ex met als antwoord: 'hier zou ze een sanctie krijgen en bij ex niet !':roll:
Tja gisteren het bericht gekregen dat madam in hoger beroep gaat. Dacht dat we even een rustpauze zouden hebben maar helaas. Wat staat er me nu weer te wachten? Een mens wordt er moedeloos en kwaad van.

secret

#28 , 19 mar 2010 08:55

Alvast veel sterkte Peterken. Tis idd erg dat sommige mensen hun exen geen rust gunnen en de situatie aanvaarden zoals die is
Laatst gewijzigd door secret op 19 mar 2010 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.

tianneke

#29 , 19 mar 2010 09:05

Niet opgeven!

En vooral..je geluk en gemoedsrust niet laten verstoren, want het ergste dat een wrokkige ex partner kan overkomen is dat net diegene die hij/zij het niet gunt gelukkig is en dit niet laat verstoren door 'pesterijen' van de ander.

Peterken
Topic Starter

#30 , 19 mar 2010 09:16

Niet opgeven!

En vooral..je geluk en gemoedsrust niet laten verstoren, want het ergste dat een wrokkige ex partner kan overkomen is dat net diegene die hij/zij het niet gunt gelukkig is en dit niet laat verstoren door 'pesterijen' van de ander.
Neem me ni kwalijk maar kga effe bleiten in een klein hoekske :cry:

Terug naar “Echtscheiding”