#6 , 20 sep 2010 15:54
Eylis,
U gaat ervan uit dat ouders in elkaar blijven 'geloven', ook al is het slechts één van de ouders, die de 'meest gerede partij' vormt.
Dat 'geloven' moet zich vervolgens manifesteren in de uitgaven van gigantische kapitalen aan dure advocaten, en in een gevecht voor het alimentatie en de verbljfsregeling, ... kortom een gevecht om zoveel mogelijk uit de gemeenschap uit te slepen.
Louter een gevecht voor het meeste geld, niet voor de belangen van het kind of de kinderen.
Als kinderen in dit gevecht worden misbruikt, mag dit getuigen van laakbaar gedrag, dat dient te worden afgestraft door de rechtbanken.
Uw voorstellen om als-dan-nog samen te beslissen, zijn zeker verdedigbaar, maar
dienen te geschieden alvorens echtlieden een scheidingseis voorleggen aan de rechtbank, NIET NADIEN.
Net dit gevecht; maakt dat de kinderen worden misbruikt en dat zij niet meer willen communiceren.
Net dit gevecht; maakt dat ouders hun kinderen willen laten horen, als argument tegen de andere ouder, ook al is daar mss zelfs geen enkele reden toe.
Mijn eigen echtscheiding toont dit maar al te zeer:
Bijna drie jaren geleden, getuigde mijn ex voor de vrederechter dat ik: "een heel, heel goede vader ben, die steeds keihard heeft gewerkt voor zijn gezin".
Ze wist me te vertellen dat: " de kinderen tussen deze ruzie moeten uitblijven..."
Twee weken later praat ze de rechtbank om, tot een éénzijdige verblijfsregeling, waarbij alle financiële voordelen aan haar toekomen...
Er werd een kinderekening opgelegd, maar ex negeert dit klakkeloos, blijft wel een hoge alimentatie eisen.
Vervolgens laat ze de kinderen horen door Kort Geding, deze dreunen hun geïndoctrineerde lesje af, de gevolgen niet kennende...
Ondertusen (meer dan twee jaren later) beslist ex, volkomen autonoom, om
onze minderjarige dochter te weerhouden van de 12/2-verblijfsregeling die werd opgelegd: ("de vader zou niet beseffen hoe bang hij haar maakt...": dixit ex)
De meerderjarige kinderen mogen verblijven waar ze willen, maar
worden door haar financiële eisen genoodzaakt om bij haar te verblijven.
Wat ze nog eens meent te moeten verstevigen met hun het kindergeld in de hand te geven...
Mss eens nadenken hoe een ouder zich tegen dergelijk laakbare feiten, kan verdedigen, zonder dat dit de kind-ouder-relatie kan schaden.
Hoe dergelijke situaties kunnen worden rechtgetrokken door 'samen' te overleggen???