jeugdrechtbank

superduc
Topic Starter

jeugdrechtbank

#1 , 12 sep 2010 10:31

morgend

morgen dien ik aanwezig te zijn bij de zitting
voor de jeugdrechtbank
heb dit nog nooit dienen te doen ...

hoe of beter kan er iemand mij enige toelichting geven hoe dit
juist verloopt aub beide ouders zijn er en de advocaten
ze zullen pleiten maar worden er ook vragen aan ouders gesteld ?

graag aub als er reeds iemadn ervaring mee zou hebben
gezien dit me volledig onbekend is

met dank
s

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ovan

#2 , 12 sep 2010 16:41

Er zullen een heleboel mensen zijn. Er wordt een lijst opgemaakt van de volgorde van de zittingen. Meestal melden de advocaten zich aan de "deurwaarder". Dat is de man of de vrouw aan de ingang van de zaal is en die een lijst bijhoudt van de aanwezigen. Als je advocaat nog niet aanwezig is, ga je gewoon jezelf aanmelden en zeg maar dat je advocaat nog moet komen. Je vermeld alvast zijn/haar naam. Ga dan gewoon wachten op aangeduide plaatsen voor "niet-advocaten" :-)
Eén voor één worden de zittingen opgeroepen. Probeer eerst te overleggen met je raadsman over wat er van je verwacht wordt. Ik veronderstel dat het een inleidende zitting is? Je gaat gewoon mee binnen en ga naast je raadsman staan - zitten.
Als je raadsman ok is, zal alles wel goed verlopen. Maar, je hebt altijd het recht om iets te zeggen. Normaal zal de voorzitter, rechter (persoon in het midden) je wel vragen of je iets wil vertellen, of zal niet nalaten je commentaar te laten geven als dat nodig is. De persoon links van de rechter is de procureur (het O.M) die advies kan of zal geven in de zaak.
Het is eigenlijk een plaats waar je liever niet zou moeten zijn, maar je hoeft je ook nergens druk over te maken.
alvast succes en veel geluk toegewenst
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it." Albert Einstein

superduc
Topic Starter

#3 , 14 sep 2010 09:35

bedankt voor reactie
gisteren dus degelijk de zitting viel al bij al mee

wel een vraag
net voor de zitting nog stukken welke bezwarend zouden kunnen zijn
voor mij werden afgegeven echter wel opgemaakt door een familielid als dokter en de visie hierin ...

lijkt me deontologisch incorrect !

Reclame

roderidder
Contacteer: Website

#4 , 14 sep 2010 13:43

Waarom zou de groenteboer, ja broer van de dokter wel zijn visie mogen geven, maar de dokter niet?

Heb je voldoende tijd gehad om het mogelijk bezwarend materiaal te laten bezinken zodat na je je voldoende geinformeerd hebt (vb. wetsartikellen, advies van mensen die voldoende verdiept hebben in die materie, ... etc), ook Uw uitgeprinte versie van Uw weloverwogen reactie kon overhandigen aan de rechter?
lijkt me deontologisch incorrect !
Volgens mij ken je inderdaad het antwoord.

Men plaatst je voor een dilema, uitstel vragen of ...

RR

Terug naar “Echtscheiding”