Beste,
Sorry als deze vraag al eens gestelt is maar ik vond hier toch niet direct eens over. Een kleine schets van mijn situatie.
Mijn vrouw heeft beslist om van mij weg te gaan, wij waren 5j samen. Wij hadden net een huis verbouwd in Temse en onze dochter (van 3 en half) ging daar net 4 maand naar school. Verder hebben we nog een zoon die naar een onthaalmoeder ging ook in Temse.
Bij de beslissing is mijn vrouw terug gaan inwonen bij haar ouders. We hebben gebabbeld en overeengekomen dat we mekaar niet in de haren willen gaan en we gaan proberen alles zo goed mogelijk te regelen dus m.a.w co-ouderschap voor de kinderen met Bi-locatie.
Nu het probleem is dat zij terug in Boortmeerbeek is gaan wonen ongeveer een 70km van Temse en een 100km van Lokeren (waar ik nu verlopig woon bij mijn ouders tot et wat opgeklaart is). Ze heeft de kinderen daar terug in school ingeschreven (zonder mijn handtekening, ik was op de hoogte gesteld toen ze al ingeschreven waren) natuurlijk betekent dit voor mij dat bi-locatie heel moeilijk wordt, omdat ik elke morgen met mijn dochter 100km moet rijden door de spits maw om 5.30 opstaan om om 8.00 op school te zijn?
Kan zij dit zomaar, kan ik eisen om een andere school te vinden op een meer toepasselijke afstand (bvb in het midden). Want op dit moment wordt ik verplicht als alles rond is volledig uit de buurt van mijn familie te gaan wonen?
ik hoop dat er iemand mij een beetje advies kan geven
Dank je,