Ik wil weg bij hem, 1 kind, rechten en plichten?

nomy
Topic Starter

Ik wil weg bij hem, 1 kind, rechten en plichten?

#1 , 07 sep 2010 11:49

In november zijn ik en mijn partner 4 jaar samen, in maart 2007 is hij alleen gaan wonen met zijn 4 kinderen en ik trok bij hem in. Mijn adres is echter pas verandert in september 2009.
In december 2009 is onze dochter geboren.

We hebben een heel op en aflopende relatie, en ik voel me hier absoluut niet meer goed bij en wens dan ook om bij mijn partner weg te gaan.

Hij is een agressieve persoon en heeft mij in het verleden al geslagen (ik ben hiervoor naar de huisarts geweest en heb meldingen gedaan bij de politie), hij roept en tiert heel veel en alles wat er mis gaat in zijn leven moet ik uitzweten.

Zijn 3 oudste kinderen wonen bij hun moeder en zijn andere kind woont bij ons.
Doordat hij vrachtwagenchauffeur is draag ik de zorgen voor zijn kind en onze dochter.

Als ik bij hem weg zou gaan zou hij niet meer in staat zijn om voor zijn inwonend kind te zorgen.
Het vonnis van dit kind is heel recent doordat de moeder plots besliste dat ze niet meer voor haar kind wou zorgen.

Hij zit door schulden uit zijn 2 vorige relaties in collectieve schuldbemiddeling.

Hij is dus in mijn ogen ook niet in staat om voor onze dochter te zorgen door de week dus ik vind co-ouderschap geen goede regeling.
Ik wil hem onze dochter niet ontzeggen, want hij heeft recht om haar te zien.

Door zijn 2 exen bezig te zien en ook te ervaren hoe hard de kinderen hier onder lijden weet ik ook dat een 'vechtscheiding' geen optie is.

Ik ben een lening aan gegaan om een deftige auto te kunnen kopen en moet deze ook nog anderhalf jaar afbetalen. De factuur van die auto staat op mijn naam, maar de auto staat ingeschreven op zijn naam.
Ik heb geen zin om de auto aan hem te geven, daar ik deze nog moet afbetalen. Hoewel hij zonder deze wagen wel in de problemen gaat komen om zijn kinderen te halen en brengen.

8/10 van wat hier in het appartement staat is door mijn moeder gegeven aan mij, ik kan dit niet bewijzen door facturen. Ook de ijskast was een cadeau van mijn grootvader voor mij. Hij heeft hier 250€ voo opgelegd en mijn moeder heeft de rest betaald. Deze staat wel op mijn naam, evenals de TV, en dergelijke meer.

Zijn ex heeft een schuld gemaakt bij TELENET, waardoor nu TELENET op mijn naam staat, zijn er mogelijkheden dat ik dit toch op zijn naam laat zetten?
Want als de factuur op mijn naam blijft staan en hij beslist van niet te betalen kom ik in de porblemen.

Zijn er trouwens instanties waar ik goedkoop kan huren en/of geld van bij kan trekken als alleenstaande ouder?
Ik werk maar deeltijds en kan wegens omstandigheden niet voltijds gaan werken.

Wat moet ik allemaal regelen voor ik weg ga?
Ben ik verplicht om ervoor te zorgen dat hij voor zijn kind kan blijven zorgen?

Ik ben geheel radeloos en heb dit lang proberen te vermijden, maar ik voel me hier niet veilig daar hij mij meermaals heeft gedregen om mij kapot te maken (ookal zegt hij achteraf dat hij dit niet meent) :|

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding