Allimentatie+zienrecht...

WindowsXP
Topic Starter

Allimentatie+zienrecht...

#1 , 05 sep 2010 22:05

Hallo,

Ik stel deze vraag voor iemand die ik ken.. ,namelijk de vader.

Het zit zo.. de rechtbank heeft een vonnis uitgesproken dat de vader de kind om de 2 weken een weekend mag houden.. ,maar heeft ook een serieus bedrag opgeplakt van paar duizenden euro's dat de vader allimentatie moet betalen van paar jaar.. .

Nu,de vader is bezig met een collectieve schuldbemiddeling en kan op dit moment niets betalen van die bedrag en wacht tot zijn schuldbeheer voorkomt.. .

Kan ondertussen de vader TOCH de kind zien en krijgen(om de 2 weken)gelijk op de vonnis en ook al weigert de vrouw de kind te geven... en wat gaat de politie doen als de vader met de vonnis naar de politie gaat op een vrijdag ALS DE MOEDER WEIGERT DE KIND TE GEVEN????

OF moet hij wachten tot hij de schuld begint af te betalen????

Nog een PITTIG DETAILTJE...:de vader heeft al die jaren ALLEEN MAAR IN ZWART allimentatie betaalt EN DIT VEEL MEER ALS DE WET BEPAALT maar kan het niet bewijzen?????

Is er toch nog een redding voor hem om te kunnen bewijzen dat hij toch al die jaren WEL in t zwart betaalt heeft?????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 sep 2010 10:06

..in het zwart ... handje contantje zonder schriftelijke bewijzen?
Nu dat had hij in de rechtbank al kunnen zeggen en dan had de rechter daar rekening mee kunnen houden .. vb ((gedingbeslissende)) eed of zo.
Als er een vonnis is waarin staat dat hij kinderen bij zich kan hebben en hier is geenvoorwaarde aan verbonden .. zoiets van de vader moet eerst de x € hebben betaald tegen ontvangstbewijs enb pas dan krijgt hij kinderen wel dan moet de andere partij de kinderen meegeven

In het vonnis staat plaats en uur . U hebt laat ons stellen '15 min tijd om kinderen te halen.
Komt u later dan kan er al een betwisting zijn.
Indien niet opendoen of weigeren dan aangifte bij politie - vonnis bijhebben en copie van het vonnis - wegens weigering omgansgrecht.
Politie moet dat nacheken - dus liefst alle gegevens van de tegenpartij erbij ook haar telefoonnummers - aangifte dus best ook in politiezone waar de kinderen zijn ( 1- gemakkelijker een interventieeenheid te sturen om na te zien - zijn ze thuis of niet . 2 - bevoegdheid jeugdrechter.)
De politie registreert de aangifte - zij gaan en ook niet de deurwaarder de kinderen ophalen. Dit wordt door de parketten niet meer toegelaten.

WindowsXP
Topic Starter

#3 , 06 sep 2010 14:21

Hey Franciskus,

Bedankt voor je antwoord... .

Idd ER IS GEEN ENKELE SCHRIFTELIJKE BEWIJS GEMAAKT dat de vader al die jaren WEL allimentatie heeft betaald EN DIT NOG MEER ALS HET MOET hoor geloof me ma.. .

Maar ja,zo zijn sommige vrouwen/slangen/duivelinnen dat ze de ex man DUBBEL EN DIK willen uitzuigen tot de man OF de vrouw gaat vermoorden OF hij zelfmoord gaat plegen!!!!!

Op de vonnis staat er geen voorwaarde bij van wanneer de vader mag beginnen met de kind te mogen hebben.

Dit weekend gaat de vader dan het nodige doen om met haar af te spreken dat hij het kind OF dit weekend al gaat hebben OF volgend weekend en daarna telkens 2 weken tussen.. .

Bedankt voor je antwoord en ik bedank ook deze forum want het helpt me echt wel veel op vragen antwoorden te vinden die je niet zomaar aan iemand kunt vragen.. .

:)

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 06 sep 2010 16:09

Idd ER IS GEEN ENKELE SCHRIFTELIJKE BEWIJS GEMAAKT dat de vader al die jaren WEL allimentatie heeft betaald EN DIT NOG MEER ALS HET MOET hoor geloof me ma.. .

Maar ja,zo zijn sommige vrouwen/slangen/duivelinnen dat ze de ex man DUBBEL EN DIK willen uitzuigen tot de man OF de vrouw gaat vermoorden OF hij zelfmoord gaat plegen!!!!!
Het is niet verboden om alimentatiegeld per overschrijving te regelen. Ik zie niet in waarom je dit "handje contantje" wou regelen.

WindowsXP
Topic Starter

#5 , 06 sep 2010 21:28

Ik zie niet in waarom je dit "handje contantje" wou regelen.
Je hebt men verhaal niet goed gelezen denk ik want het gaat niet over mij maar iemand die ik goed ken... .

:)

Terug naar “Echtscheiding”