Ik ben sinds 2 jaar gescheiden met EOT, op het moment van het opstellen van de EOT akte was mijn zoon nog minderjarig. In de akte werd bepaald dat mijn zzon 1 week bij de vader en 1 week bij de moeder zou verblijven en dat medische- en schoolkosten in 2 worden gedeeld. Op het moment van de uitspraak van de scheiding was mijn zoon juist 18 en besloot hij om bij mij te blijven wonen. Hij heeft dus nooit bij zijn vader gewoond. Ik draai dus op voor kost en inwoon (+ verplaatsingen met de auto) want ik krijg geen onderhoudsgeld, enkel de school- en medische kosten worden verdeeld en dan is het altijd lang wachten op het deel dat dat mijn ex moet betalen. Ik schiet dus veel voor, o.a. inschrijving aan de universiteit, aankoop cursussen, inschrijving in tennisclub, enz.
Nu vraag ik me af volgens welke weg ik onderhoudsgeld voor mijn zoon kan verkrijgen, het leven is al duur genoeg en ik zou al tevreden zijn met 150 euro.
heb wel al gratis juridisch advies gevraagd en daar hebben ze me gezegd dat mijn zoon zelf (vanwege zijn meerderjarigeheid) een verzoekschrift tot betaling door zijn vader moet indienen bij het vredegerecht. Dat wil hij niet doen om de verstandhouding met zijn vader niet helemaal om zeep te helpen (zoon gaat zondagmiddag bij zijn vader eten).
Heb het onlangs aangekaart met mijn ex en hij komt dan af met argumenten dat ik de beslissing heb genomen om te scheiden en dat ik iets meer verdien dan hij, enz.