@moderator
Een forum als dit heeft een groot nadeel dat elk conflict slechts wordt weergegeven door de ogen van de poster.
(ook het mijne uiteraard)
Het is geenzins mijn bedoeling geweest om de poster hier te beledigen, mocht dit zo zijn overgekomen, wil ik me bij betrokkene hiervoor excuseren.
Eerder wel om mogelijke lezers te wijzen op het gevaar dat; hun verhaal, hun waarheid (lees hun axioma) misschien werd geformuleerd vanuit onmacht en haat.
En dat dit kan leiden tot een verkeerd juridisch advies.
Wat hen vervolgens kan aanzetten tot juridische stappen met onherstelbare schade tot gevolg voor de kind-ouder relatie van de ex-partner.
Dit op een moment dat wetgevers hun mond vol hebben over bemiddeling, deelafspraken en zelfs een heuse familierechtbank (straks krijg je nog koekjes bij de thee ook
@ongelukbelaagd
In deze context mijn vragen aan jou:
Wat zou de reden kunnen zijn dat de vader dakloos is?
Hoeverre gaat de verplichting tot het bieden van onderdak, als de ex-partner de verkoop van de gezinswoning eist? Of als hij (desnoods onterecht) werd uit huis gedreven?
Waar ga jij naartoe met de kinderen als het regent en je kan niet naar huis?
Waarom zou een dakloze vader zijn kinderen weghouden van het enige onderdak dat zij hebben?
Waarom werd de ex-partner geen bilocatie toegewezen van bij de aanvang van de scheiding? toch dé voorkeursregeling sinds enige jaren, zoals we mochten begrijpen?
(deze vragen louter ter overweging hoor)
Zoals de moderator reeds schreef is alles afhankelijk van de specifieke omstandigheden.
Een vader die ploetert om zijn hoofd boven water te houden in het moeras van de echtscheiding, is mss een beter voorbeeld voor de kinderen, dan een vader die achter de tralies wordt gezet (naar aanleiding van advies van een juridisch forum ?)