Heel kort schets ik mijn situatie.
Tijdens mijn huwelijk heb ik mijn werk vrijwillig opgezegd om thuis te blijven en voor de kinderen te zorgen. Na 18 jaar huwelijk volgde een echtscheiding. Tijdens de echtscheidingsprocedure (begin 2008) heeft mijn advocaat provisioneel onderhoudsgeld gevraagd maar dat werd afgewezen door de rechter in kortgeding en verschoven naar de procedure ten gronde. Ondertussen duurt deze procedure voort en tracht mijn ex met alle middelen de schuld van het ontwrichte huwelijk in mijn schoenen wil schuiven om alzo geen onderhoudsgeld te moeten betalen. De procedure ten gronde kan nog zeker tot midden 2011 duren. Dat is 3 jaar lang een proces voeren voor de vraag om onderhoudsgeld!
Daar ik niet gerechtigd ben om werkloosheidsvergoeding te ontvangen ben ik uit noodzaak naar het ocmw moeten stappen. Onlangs echter heeft de vereffening/verdeling plaatsgevonden. Daardoor kwam er een som geld vrij. Dit heb ik moeten melden aan het ocmw.
De ocmwraad heeft vervolgens beslist dat ik geen recht meer zal hebben op een leefloon.
Gedurende de tijd dat ik een leefloon kreeg, heb ik verschillende sollicitatiegesprekken gedaan maar zonder resultaat.
Is er in dit rechtssysteem dan geen uitweg/oplossing voor vrouwen in mijn situatie? Ik blijk nu tussen de mazen van het net te zullen vallen maw er is simpelweg geen vangnet voorzien voor huisvrouwen die jarenlang de zorg en opvoeding van het gezin en de kinderen op zich hebben genomen.
Het kan niet de bedoeling zijn dat ik ondertussen van mijn spaarcenten zal moeten leven?
Kent of herkent iemand zich hierin? Wat kan ik doen.