uit mekaar gaan tijdens ruwbouw

natalie-natalie
Topic Starter

uit mekaar gaan tijdens ruwbouw

#1 , 28 jul 2010 19:48

Hallo,

In het kort mijn verhaal.

Mijn vriend en ik zijn bijna 2 jaar samen. Het gaat niet meer tussen ons en ik denk erover om uit mekaar te gaan.
Momenteel zitten we in de ruwbouw fase, dak moet er nog opkomen.

Ik heb er meer geld ingestoken dan hem, staat ook zo op bij de notaris.
Andere betalingen, bv architect enz zijn ook van mijn rekening gegaan, maar staat niets van op bij de notaris, wel bewijzen via rekening uittreksels.

Nu is mijn vraag hoe we het best alles kunnen regelen, ivm verkopen of niet, en hoe ik mijn geld er terug van kan krijgen enz.

Mvg Natalie

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 28 jul 2010 20:11

Ik vrees dat de ruwbouw op dit moment eerder een waardevermindering betekend voor jullie gezamelijk vermogen, tegenover wanneer de bouw in een opleverbare toestand zou zijn.
Een zekere afwerking lijkt me dus noodzakelijk om jullie geldelijk verlies te beperken.
Gezien het gewicht van dit geldelijk verlies het meeste gevolg heeft voor jou, lijkt het me raadzaam dat u hem via overleg overtuigd de bouw in onverdeeldheid af te werken.
Handige documenten voor Personenrecht

Vandebos

#3 , 28 jul 2010 21:26

Op zijn minst wind en regendicht maken voor ter verkoop aan te bieden.

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”